Gå til innhold

Folding@Home: GPU-ene kommer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
foreløpig skuffer GPU klienten meg kraftig. slik jeg forstod det på forhånd skulle det være en generell støtte for ATI grafikk kort, så ender det opp med å støtte kun to kort... og da bare med "gamle " drivere. at de slipper et halvferdig program, skuffer meg stort

6994971[/snapback]

 

 

Nå er dette en beta versjon da. Ett sted må man jo begynne og å begrense antall kort som er støttet i startfasen er en god måte å ikke bite over for mye. Det er også godt forklart i FAQ'en hvorfor de har valgt å starte med disse kortene. Kort fortalt så har R580-prosessoren har store fordeler med tanke på den type beregniger som gjøres.

 

Siden pakkene som er beregnet kjørt kun på GPU i startfasen vil bli benchet til 4 ganger så mye som vanlige pakker så anbefaler jeg alle som ahr mulighet (har x1900 og windows) til å teste denne betaen, men husk at det er en beta; feil bør tilbakemeldes.

 

Dessverre blir det ikke aktuelt for meg selv å teste dette før de støtter eldere kort og eventuelt linux :(

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

http://fahinfo.org/index.php?Graphs=true&EyeGuide=true

 

Der ser du en generell oversikt over PPD (Points Per Day) for forskjellige prosessorer. Hvis du velger "Individual CPU Graphs" kan du velge den prosessoren du har, og få full oversikt over den.

 

Bortsett fra noen svært få bonus-units på C2D vil GPU-folding være mye mer innbringende, med ~750 PPD på X1950XT.

 

Du finner alt du vil vite på FAH-forumet.

Lenke til kommentar

Prøvde litt, men er ikke helt fornøyd enda. Mulig jeg gjør ett litt mer helhjertet forsøk senere. Bare ved scrolling så merker man at ting ikke er helt som det skal. Hakker liksom litt mer. Og så må jeg drive å små tweake litt i klokkeprogram så kortet kjører i 3d hastighet hele tiden.

Tenkte ikke på den biten når jeg startet opp så kortet folda på 500\600 hastighet istede. Da gikk det treeeegt, over 1 time på 1%

Emi3 klarte ikke å tyde loggen heller så fikk ikke se noe info der...

Lenke til kommentar

eXa: Hvilket kort folder du med? X1900XT-kort med 256 MB RAM har hatt problemer med vanlig Windows-bruk sammen med beta-klienten. Det er enkle løsninger på å holde 3D-frekvensene, men det kan bli litt krøll hvis du går mye ut og inn av spill.

 

Simen1: Det er bare X19xx-serien som er støttet, selv om flere folder fint med X1800 og X1600. nvidia blir imidlertid en annen sak, for hver arkitektur trenger spesialskrevet programvare. nvidia-GPUer har hittil ikke egnet seg for folding, men G80 ser utvilsomt interessant ut. Gutta fra Stanford er allerede på saken :-)

 

GPU-klienten har 20-40 ganger større regnekraft, men av forskjellige årsaker har de valgt å modifisere poengfordelingen litt. GPU-folding gir fortsatt vesentlig flere poeng per dag enn CPU-folding, men ikke så mye at CPU virker overflødig. Det skjer også mye med både FAH-kjernen og ATI-drivere, så verken ytelse eller poengfordeling er endelig. Husk, det er fortsatt beta ;-)

Lenke til kommentar

eXa: Jeg merker også litt tregere respons i Windows med GPU-klienten, spesielt ved flytting av vinduer, men det har så lite å si for brukervennligheten at jeg gjerne ofrer det for vitenskapen. Jeg har også XT 512.

 

Skjønner ikke helt hvordan du har fått frame-tider på en time, gjennomsnittlig tid er åtte minutter i 2D-hastighet og rundt 6:30 i 3D-hastighet. Prøv igjen, HW-laget trenger poengene dine ;-)

Lenke til kommentar

ja vet ikke helt hvorfor tia var så dårlig. eller... jeg foldet med cpu samtidig så regner med det var det?

 

Ikke noe problem med å folde på cpu fordi det merker jeg ikke i det hele tatt og skader ikke fps i spill o.l. i det hele tatt igrunn. Men når man får den følelsen av at skjermkort driverene ikke er installert engang med gpu klienten (ikke fullt så ille men skjønner hva jeg mener) så er det på hue og ræva ut! :p

Endret av eXa
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...