Gå til innhold

– PlayStation 3 kan få sisteplass (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror nok oppfattningen om PS3 forandres når den kommer ut. Da vil "alle" ha den, og expertene skjønner at de tok feil  ;)

6428306[/snapback]

Hva gjør deg så sikker på det om jeg nå tør spørre? Jeg kommer hvertfall ikke til å forandre mening anngående mitt kjøp av den konsollen når den kommer ut. Garantert!

Lenke til kommentar
Tror nok oppfattningen om PS3 forandres når den kommer ut. Da vil "alle" ha den, og expertene skjønner at de tok feil  ;)

6428306[/snapback]

Hva gjør deg så sikker på det om jeg nå tør spørre? Jeg kommer hvertfall ikke til å forandre mening anngående mitt kjøp av den konsollen når den kommer ut. Garantert!

6428312[/snapback]

 

Mente at PS3 ikke kommer på sisteplass, og at ekspertene som trodde at den ville havne sist får feil.

Skal nok havne en PS3 her i gården i november også ;)

Lenke til kommentar

For meg handler det ikke om hvilken konsoll som er best, eller hvilke konsoll som har funnet på mest nytt. Det handler simpelten om hvilke spill jeg vil spille. Jeg ønsker å spille MGS4, Final Fantasy XIII, Tekken 6 samt en rekke PS1/2-titler i de nevnte franchisene. Så... jeg velger PS3 (intill videre). Jeg gidder ikke ha en konsoll jeg ikke synes har annet enn middelmådige spill, og jeg tror det er en sterk faktor for veldig mange.

 

Venter selvfølgelig til den første uka er ferdig, og prisene har synket en del (samt jeg må jo selvfølgelig spare). I tillegg må man ha i tankene at PS3 kommer med div. stasj i bøndelen (Blu-Ray, Aega og kontroll med gyro)* som 360 ikke har, og som vil gjøre konsollen mer holdbar. Mulig M$ allerede er på vei med svar? Men dette kommer isåfall som tilleggsutsyr, og det spørs om du ikke ettehvert må bruke gode penger på å tilegne deg det. I tillegg er Internett gratis på PS3, noe som kanskje ikke er en SÅ stor faktor, men som allikevel kan spille inn på valgene til enkelte.

 

*Det jeg kom på med det første. Sjekk også ut dette: http://megagames.com/news/show.cgi?&idtype...sole&list=1113&

Lenke til kommentar
Analytikere spår at Sony med sin PlayStation 3 havner på sisteplass i konkurransen om markedsandeler.

– Når vi sier at PlayStation 3 kan ende opp på tredjeplass, så er det et et scenario hvor vi har tatt utgangspunkt i det verst tenkelige tilfellet.

 

Litt roleg på nyhendefronten i det siste?

 

Kay

Lenke til kommentar

Merk mine ord.. Playstation kommer til å stikke av med seieren pga. merkenavnet. Analytikerne utfører ananserte analyser, men glemmer det enkle. Ta "mammatesten", har mamma hørt om xbox? nei.. har mamma hørt om gamecube? nei.. har mamma hørt om playstation? jepp.

 

:D

 

Men helt klart, PS3 kommer ikke til å dominere like mye som PS2.

Lenke til kommentar
Merk mine ord.. Playstation kommer til å stikke av med seieren pga. merkenavnet. Analytikerne utfører ananserte analyser, men glemmer det enkle. Ta "mammatesten", har mamma hørt om xbox? nei.. har mamma hørt om gamecube? nei.. har mamma hørt om playstation? jepp.

 

  :D

 

Men helt klart, PS3 kommer ikke til å dominere like mye som PS2.

6430424[/snapback]

 

Du har nok helt rett. Etter å ha lest analysen din og fått en grundig innføring i "mammatesten", så er det ikke lenger tvil om at jeg setter min lit til deg. Hvorfor bruke masse tid og penger på avanserte analyser når man bare helt enkelt kan stille spørsmålet på et hvilket som helst forum? Disse analytikerne aner tydeligvis ikke helt hva de egentlig holder på med...

 

Min mor aner forøvrig ikke hva noen av disse produktene er, så det er nok bare et spørsmål om tid før salget av konsoller stopper helt opp...flaks jeg allerede har et par stykker.

Endret av BioNor
Lenke til kommentar
Merk mine ord.. Playstation kommer til å stikke av med seieren pga. merkenavnet. Analytikerne utfører ananserte analyser, men glemmer det enkle. Ta "mammatesten", har mamma hørt om xbox? nei.. har mamma hørt om gamecube? nei.. har mamma hørt om playstation? jepp.

 

 

* Har mamma 6000kr å bruke på en spill konsoll?

* Syns mamma Blue-Ray plater på 50Gb er så veldig viktig?

* Er virkelig den 'morro' joysticken som man kan vifte med til 6000kr bedre enn den som koster 2000kr?

* Har mamma hørt om Super Mario eller Solid Snake?

* Eller har mamma kanskje allerede kjøpt en PS2 som fortsatt virker like bra?

 

Merk mine ord, Sony flopper stort denne gangen.

Lenke til kommentar
Merk mine ord.. Playstation kommer til å stikke av med seieren pga. merkenavnet. Analytikerne utfører ananserte analyser, men glemmer det enkle. Ta "mammatesten", har mamma hørt om xbox? nei.. har mamma hørt om gamecube? nei.. har mamma hørt om playstation? jepp.

 

 

* Har mamma 6000kr å bruke på en spill konsoll?

* Syns mamma Blue-Ray plater på 50Gb er så veldig viktig?

* Er virkelig den 'morro' joysticken som man kan vifte med til 6000kr bedre enn den som koster 2000kr?

* Har mamma hørt om Super Mario eller Solid Snake?

* Eller har mamma kanskje allerede kjøpt en PS2 som fortsatt virker like bra?

 

Merk mine ord, Sony flopper stort denne gangen.

6431038[/snapback]

 

IMHO var det nok dette han mente: Folk flest har PS/PS2, og folk flest er merkefaste (på godt og ondt). Ikke stort værre enn som så, og hadde nok neppe noe med mammas valg av konsoll å gjøre :p

Lenke til kommentar

Hvis folk flest er så lojale mot merkene som det blir nevnt her, hvorfor tapte da Nintendo så grassat mange markedsandeler på nittitallet? :)

 

Jeg vet ærlig talt ikke hvordan dette kommer til å gå. Jeg tviler på at Sony brekker ryggen på dette her, men jeg begynner også å lure når de skal ha en månedslønn (jeg tjener lite, okay?) for bare konsollen. Blu-Ray interesserer meg ikke, jeg har enda ikke spilt ferdig Snake Eater og Grand Theft Auto klarer jeg bare å spille på PC. Med andre ord kommer det til å gå en stund før jeg skaffer meg en PS3.

Lenke til kommentar
For meg handler det ikke om hvilken konsoll som er best, eller hvilke konsoll som har funnet på mest nytt. Det handler simpelten om hvilke spill jeg vil spille. Jeg ønsker å spille MGS4, Final Fantasy XIII, Tekken 6 samt en rekke PS1/2-titler i de nevnte franchisene. Så... jeg velger PS3 (intill videre). Jeg gidder ikke ha en konsoll jeg ikke synes har annet enn middelmådige spill, og jeg tror det er en sterk faktor for veldig mange.

 

Venter selvfølgelig til den første uka er ferdig, og prisene har synket en del (samt jeg må jo selvfølgelig spare). I tillegg må man ha i tankene at PS3 kommer med div. stasj i bøndelen (Blu-Ray, Aega og kontroll med gyro)* som 360 ikke har, og som vil gjøre konsollen mer holdbar. Mulig M$ allerede er på vei med svar? Men dette kommer isåfall som tilleggsutsyr, og det spørs om du ikke ettehvert må bruke gode penger på å tilegne deg det. I tillegg er Internett gratis på PS3, noe som kanskje ikke er en SÅ stor faktor, men som allikevel kan spille inn på valgene til enkelte.

 

*Det jeg kom på med det første.  Sjekk også ut dette: http://megagames.com/news/show.cgi?&idtype...sole&list=1113&

6429716[/snapback]

 

:no:

 

Når ble det lov å oppgi lenker til cracksider?

Lenke til kommentar

Hmm... Leste artikkelen og tenkte: "Endelig en fornuftig stemme!" Så leser jeg svarene her og tenker: "Jøss, går det an å være så blinde?" Men det er jo ofte slik at det er de som blir provosert av en artikkel som er mest ivrige på å kommentere i forumet, så her får vi vel samlet de fleste fanboyene på ett sted, mens de som er enige holder stort sett kjeft.

Lenke til kommentar

Saken er vel uansett at å spå framtida er så godt som umulig, og at det i hvert fall er liten grunn til å kalle folk som har tro på PlayStation-merkenavnet for "blinde".

 

Min foreløpige konklusjon er at alle de tre store virker godt forberedt til den nye runden med kniving om kundene. PlayStation 3 hadde flere fine spill på E3 som virket som de var langt på vei, det samme gjaldt Wii og naturligvis 360. Den langsiktige kampen må for øvrig vinnes måned for måned, og spesielt når prisene går ned, tror jeg. Til lansering er det kanskje nok av gale fanboys og hardcoregamere uansett til å selge maskinene de rekker lage?

 

Det skal bli veldig spennende å se. På Spider-Man i Oslo fortalte de meg at det var ganske mye folk innom for å høre om når PS3 kom osv., noe det ikke hadde vært noe særlig av i forkant av 360-lanseringa. Kanskje PlayStation sitter så dypt i hverdagsspillerne at Sony likevel vil trekke det lengste strået til sist?

 

Selv skal jeg (prøve å) skaffe PS3 på lanseringa, mest fordi jeg er spent på denne "ultimate" maskina og hva den kan få til. På E3 var det kanskje mest Metal Gear Solid 4 og Assassin's Creed som virkelig imponerte (og Final Fantasy XIII, men jeg tror dét er langt unna enda), men jeg er spent på Resistance, Afrika, SingStar, Warhawk, Heavenly Sword med flere også.

 

Naturligvis blir det også en Wii, men det er kanskje mer selvsagt, gitt mitt engasjement rundt boksen hittil. :)

Lenke til kommentar

Det skal bli veldig spennende å se. På Spider-Man i Oslo fortalte de meg at det var ganske mye folk innom for å høre om når PS3 kom osv., noe det ikke hadde vært noe særlig av i forkant av 360-lanseringa. Kanskje PlayStation sitter så dypt i hverdagsspillerne at Sony likevel vil trekke det lengste strået til sist?

6432033[/snapback]

 

Det kan vel også ha en sammenheng med at alle visste når X360 kom?

Lenke til kommentar
Saken er vel uansett at å spå framtida er så godt som umulig, og at det i hvert fall er liten grunn til å kalle folk som har tro på PlayStation-merkenavnet for "blinde".

6432033[/snapback]

Jaja, du får være den sakelige, du da. Jeg tror fremdeles ikke det vil være nok at det står "PlayStation" på den. Så langt har jo ikke Sony vist noe særlig som overbeviser meg om at PS3 har noe mer å by på enn 360 (bortsett fra BR, som det ikke er så stor interesser for likevel), og når maskinen blir så dyr, og Sony signaliserer at spillene skal bli dyrere enn den syke fullprisen vi har i butikkene, kan jeg ikke se at noen vil betale så mye penger bare for merket.

 

Det Sony må gjøre nå, er å vise oss at PS3 ikke bare har maskinkraft, men også maskinkraft til å gjøre noe som ikke er mulig på 360 (jeg snakker om spill). Da først kan man begynne å snakke om rettferdiggjøring av prisen. Men dette er nok ønsketenkning... :(

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...