Gå til innhold

Tar i bruk Xpress 3200 Crossfire


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og nVidia som nettopp har kjøpt opp Uli... ATi må vel utvikle sin egen sørside da?

5672465[/snapback]

nVidia selger nok gjerne sørsider til ATi... :yes:

 

I driveren: if(ATi) { sleep(5) } :!:

 

Per dags dato er sørsidene til ATi buggy. USB-ytelsen er for eksempel meget dårlig... Og nettverk støtten er dårlig... (er vel bare 10/100?). Tror det skal komme en oppdatert til sommeren, så vi får se hvordan det blir...

Lenke til kommentar

X1900XT-512MB i CF på AM2 begynner faktisk å virke litt fristende. Jeg lurer på hvordan "Pacifica" vil utnytte CF.

 

Ang. SB600

ATi will announce the next Crossfire platform on 2nd of March based on the upcoming RD580 chipset. The official name will be ATi Radeon Xpress 3200 Crossfire when the time comes. It will support 16-bit 1GHz Hyper-Transport, 36 PCI-E lanes that is able to deliver two full x16 bandwidth for the Crossfire platform. Xpress 3200 Crossfire will be paired up with ATi SB450 Southbridge in the mean time but will be fitted with SB600 when launched in Q2.

Q2 kan forsåvidt være April, men skal se om jeg finner den HK review jeg leste dette i, men som sagt mulig det kortet da heller ikke kommer før Q2.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
pirke, men er det ikke SLI X32 det heter når det er 2 fullverdige 16X PCI-E spor?

5672711[/snapback]

Nei. Vanlig SLI med 16x på deling heter bare SLI. Mens når begge bruker 16x, Så heter det SLI 16x. ASUS har gitt kortet sitt A8N32-SLI, men det er bare totale for 16x PCI-E lanes. You see?

5672752[/snapback]

 

ah, dumme asus som lurer meg slik :p

Lenke til kommentar

Kommer nVidia/Uli til å gidde å produsere oppdateringer for drivere til noe som erkerivalen ATI kan tjene penger på!? Tenker da på sørside chipset'et.. Kan ATI om nødvendig lage egne drivere for det, eller vil de da trø litt feil om de valgte å gjøre slikt noe?

Lenke til kommentar

pokker ta ass...

 

Jeg hadde bestemt meg for A8N32-SLI DeLuxe etter å ha gått mange runder med meg selv hvor jeg bl.a. vurderte DFI for første gang fordi jeg for første gang skal bygge AMD-maskin. Men etter mye om og men ender jeg allikevel opp igjen med Asus og kan endelig slå meg til ro med valget mitt og gå videre med å velge komponenter til ny pc. Puh! :w00t:

 

Så setter jeg meg altså ned ved pc'en for å bestille denne månedens deler som er hk og psu og som jeg alltid gjør går jeg inn på hw.no og skal videre inn på prisguiden. Og der ligger det... "Tar i bruk Xpress 3200 Crossfire"...:wallbash:

 

Menisvarte#¤%&! Jeg er et vanedyr og det dusinet med pc'er jeg har bygget har hatt én fellesnevner, eller 3 om du vil, nemlig denne kombinasjonen: Asus hk, Pentium cpu, Ati grafikk og skulle altså denne gangen bygge med Asus hk, AMD cpu og Nvidia grafikk. Hele TO avvik fra normalen! Er det rart jeg sliter eller?? Og så ligger altså denne nyheten her og frister meg. What to do?? Descisions, descisions, descicions...

 

Hva ville dere gjort? Valgt det trygge, altså A8N32-SLI DeLuxe som er et supert hk eller A8R32-MVP Deluxe som enten kan vise seg å være like supert om ikke enda bedre eller et nytt, uprøvd hk med masse barnesykdommer og bugs??

 

Med vennlig hilsen

 

Han Derre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...