Gå til innhold

Tar i bruk Xpress 3200 Crossfire


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
pokker ta ass...

 

Jeg hadde bestemt meg for A8N32-SLI DeLuxe etter å ha gått mange runder med meg selv hvor jeg bl.a. vurderte DFI for første gang fordi jeg for første gang skal bygge AMD-maskin. Men etter mye om og men ender jeg allikevel opp igjen med Asus og kan endelig slå meg til ro med valget mitt og gå videre med å velge komponenter til ny pc. Puh! :w00t:

 

Så setter jeg meg altså ned ved pc'en for å bestille denne månedens deler som er hk og psu og som jeg alltid gjør går jeg inn på hw.no og skal videre inn på prisguiden. Og der ligger det... "Tar i bruk Xpress 3200 Crossfire"...:wallbash:

 

Menisvarte#¤%&! Jeg er et vanedyr og det dusinet med pc'er jeg har bygget har hatt én fellesnevner, eller 3 om du vil, nemlig denne kombinasjonen: Asus hk, Pentium cpu, Ati grafikk og skulle altså denne gangen bygge med Asus hk, AMD cpu og Nvidia grafikk. Hele TO avvik fra normalen! Er det rart jeg sliter eller?? Og så ligger altså denne nyheten her og frister meg. What to do?? Descisions, descisions, descicions...

 

Hva ville dere gjort? Valgt det trygge, altså A8N32-SLI DeLuxe som er et supert hk eller A8R32-MVP Deluxe som enten kan vise seg å være like supert om ikke enda bedre eller et nytt, uprøvd hk med masse barnesykdommer og bugs??

 

Med vennlig hilsen

 

Han Derre

5674987[/snapback]

 

Siden jeg har brukt utallige DFI kort og et par av Asus sine er jeg ikke i tvil,ville valgt det fra ASUS, i alle mine tester kjører dette bedre enn DFI,det eneste DFI vinner på er om du har spesiell ram der du kan kjøre opp volten, men da blir det fort ustabilt noe både mine tester og mange andres har vist,når en så ser at en nå får muligheter til å klokke rammen vidre på dette Asuskortet er det ikke tvil i min sjel :D

Lenke til kommentar
Siden jeg har brukt utallige DFI kort og et par av Asus sine er jeg ikke i tvil,ville valgt det fra ASUS, i alle mine tester kjører dette bedre enn DFI,det eneste DFI vinner på er om du har spesiell ram der du kan kjøre opp volten, men da blir det fort ustabilt noe både mine tester og mange andres har vist,når en så ser at en nå får muligheter til å klokke rammen vidre på dette Asuskortet er det ikke tvil i min sjel  :D

5676543[/snapback]

 

Takker og bukker Snekker'n! Er det noen jeg føler jeg kan stole på her inne må du være en soleklar kandidat i hvertfall. Men hvilket av de to nevnte Asus-kortene ville du ha valgt?

 

Med vennlig hilsen

 

Han Derre

Lenke til kommentar
Siden jeg har brukt utallige DFI kort og et par av Asus sine er jeg ikke i tvil,ville valgt det fra ASUS, i alle mine tester kjører dette bedre enn DFI,det eneste DFI vinner på er om du har spesiell ram der du kan kjøre opp volten, men da blir det fort ustabilt noe både mine tester og mange andres har vist,når en så ser at en nå får muligheter til å klokke rammen vidre på dette Asuskortet er det ikke tvil i min sjel  :D

5676543[/snapback]

 

Takker og bukker Snekker'n! Er det noen jeg føler jeg kan stole på her inne må du være en soleklar kandidat i hvertfall. Men hvilket av de to nevnte Asus-kortene ville du ha valgt?

 

Med vennlig hilsen

 

Han Derre

5677149[/snapback]

Det kommer vel ann på hva du vil ha av ATI eller nVIDIA!

Lenke til kommentar

Dette ram klokke greiene på Asus kortene. Virker det? Hva går det egentlig ut på?

 

Jeg syntes også A8N32-SLI var interessant når det kom før jul, men det var noen her inne som mente det var buggy? Skal se om jeg finner tråden.

 

EDIT:

Jeg fant ikke disse postene, men bare skryt ;). Så jeg kommer også muligens til å gå for dette kortet selv. Jeg tok det med som "lovende nykommer" 1/12-05 i en "beste 939 hovedkort" tråd jeg hadde.

 

PS!

Jeg ville gått for SLI utgaven selv om RD580 er fristende så er heatpipe løsningen på SLI kortet meget spennende. Samt at SLI kortet har 1 PCIe 4x port, mens ATI kortet kun har 1x port.

 

Og ikke minst at SLI løsningene er mye bedre utprøvd enn CF. Selv om jeg liker fleksibilliteten til CF at man kan ha forskjellige kort innenfor samme GPU generasjon så misliker jeg det faktum at man må ha et mye dyrere master kort.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Dette ram klokke greiene på Asus kortene. Virker det? Hva går det egentlig ut på?

 

Jeg syntes også A8N32-SLI var interessant når det kom før jul, men det var noen her inne som mente det var buggy? Skal se om jeg finner tråden.

 

EDIT:

Jeg fant ikke disse postene, men bare skryt ;). Så jeg kommer også muligens til å gå for dette kortet selv. Jeg tok det med som "lovende nykommer" 1/12-05 i en "beste 939 hovedkort" tråd jeg hadde.

 

PS!

Jeg ville gått for SLI utgaven selv om RD580 er fristende så er heatpipe løsningen på SLI kortet meget spennende. Samt at SLI kortet har 1 PCIe 4x port, mens ATI kortet kun har 1x port.

 

Og ikke minst at SLI løsningene er mye bedre utprøvd enn CF. Selv om jeg liker fleksibilliteten til CF at man kan ha forskjellige kort innenfor samme GPU generasjon så misliker jeg det faktum at man må ha et mye dyrere master kort.

5678080[/snapback]

 

Kunne ikke sagt det bedre selv. Alt du skriver her ble jeg fortalt tidligere i dag og dermed var valget enkelt til syvende og sist.

:thumbup:

 

Han Derre

Lenke til kommentar
Akkurat det spiller ingen rolle. Men etter å ha snakket med 3 forskjellige salgsrepresentanter i forskjellige nettbutikker har jeg endelig bestemt meg for å gå for A8N32-SLI. Jeg velger heller noe som er trygt og gjennomprøvd enn et helt nytt kort som ikke er testa skikkelig.

 

Han Derre

5677557[/snapback]

 

Tror ikke du kommer til å angre på det valget,dog kan jeg ikke uttale meg om siden jeg ikke har fått testet Crossfire kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...