Gå til innhold

Mini-kabinett fra Asus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er lekkert! Og med teoretisk plass til 6 harddisker (om det er plass til vifter rundt) så holder det for meg.

 

Her er forresten flere bilder av både den sølvfargede, innsiden og midi-versjonen av samme kabinett:

http://www.asus.com/products4.aspx?l1=7&l2...944&modelmenu=1

http://www.asus.com/products2.aspx?l1=7&l2=-1

http://ftp.cizgi.com.tr/ASUS/pdf/ta21_series.pdf

Lenke til kommentar
Ut ifra bildet på hw.no så ser det ikke ut som et mATX kabinett. Ihvertfall like stort som et midi kabinett.

5276467[/snapback]

Det er ikke så lett å se på bildene:

999%5Cimages%5Cproducts%5C944%5C944_m.jpg999%5Cimages%5Cproducts%5C87%5C87_m.jpg

mini til venstre og midi til høyre.

 

Men det til venstre er i hvertfall:

* 35,5cm høyt (7 cm mindre enn det til høyre)

* 39,5cm dypt (4,5 cm mindre enn det til høyre)

* 17 cm bredt (2 cm mindre enn det til høyre)

* Volum: 23,8 liter (11,7 liter mindre enn det til høyre)

* Vekt: 6kg (2,2 kg mindre enn det til høyre)

Kilde

Lenke til kommentar

Ganske pent kabinett, litt usikker på hva jeg mener om skjulte tilkoblinger (Usb osv), dette kan fort bli mer rot enn rent om man uansett må ha et lokk oppe hele tiden.

 

"Det er plass til to 8 centimeters vifter i bakkant, hvorav den ene kan oppgraders til en 9,2 centimeters vifte"

 

Og hva betyr denne setningen? Er det plass til en 80mm eller en 92 mm?

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg fatter ikke at noen som helst lager kabinetter med 80mm vifter lenger når de like godt kan lage dem med 120mm vifter.

5276821[/snapback]

Det er spørs om det er plass da. Kabinettet er jo 17 cm bredt, og bare IO-shield tar jo 5 cm.. også skal det jo være litt kanter, plass til å feste dørene, avstandsstykker bak hovedkortet osv.

 

Hvis vi hadde hatt et bilde av baksiden så hadde det sikkert vært tydelig at plassen er godt utnyttet.

Lenke til kommentar

Jeg har titta litt på store bror (ta-21), det som bekymrer meg er materialet, som er 0.6 secc, som er litt tynt, men samtidig er alt bedre enn aliminium da :hrm: Den eneste grunnen til at man lager aluminiums kasser tror jeg er forde det høres mye bedre ut :no:

 

Men det skulle vært 120 mm vifte.

 

Jeg er på jakt etter en kasse som

1 ser bra ut (skal kanskje stå i stua)

2 Solid Stål konstruksjon.

3 og tynnest mulig, denne er 190 mm, litt mye egentlig.

4 atx format.

5. ok/bra kjøling

 

Denne tilfredstiller

delvis alle punktene, men med minus på alle delene.

 

Men vi kan jo ikke få alt i pose og sekk til :cry:

Lenke til kommentar
Gratulerer med å ha kjøpt noe som ser ut som verdens styggeste barebone. Ligner mer et dårlig stereoanlegg fra åttitallet.

5279828[/snapback]

 

Var ikke så veldig pent nei, men smaken er som baken :)

 

ting1: 170mm

 

12cm til vifte, 5cm til I/O shield og da var plutselig plassen brukt opp. Med andre ord: Er ikke plass til 120mm-vifte bak. Hva det er i front er ikke lett å vite.

 

Og feil i artikkelen: Det er plass til èn vifte bak: 92 eller 80mm.

 

Har en maskin selv i et Chieftec m-ATX og har satt sammen en maskin til en nabo i samme kabinett. Disse to er av de mest stille maskinene jeg har vært ute for. Min maskin må man faktisk legge øret inntil for høre om den er på eller ikke. Flott maskin hvis man ser bort fra det estetiske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...