Gå til innhold

Mini-kabinett fra Asus


Anbefalte innlegg

Fikk litt packard bell assosiasjoner av det  :D

5276244[/snapback]

 

tenkte mer ipod nano black da men...

 

hmm, ut fra bildene til simen1 så ser det ut til at midi utgaven har åpne usb porter oppe til høyre. må si jeg likte minien bedre. og om den kan være mini og fortsatt har plass til at det som påstås så er det spennende...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kabinettet ser ut til å være bygget på Terminator 2-barebonene til ASUS. Vi selger disse, og jeg har vel bygget et par hundre. De er skikkelig små og søte - har faktisk lyst på et selv. Dette ser ut til å være ca 20% høyere, men har ellers samme mål.

 

Ut ifra bildet på hw.no så ser det ikke ut som et mATX kabinett. Ihvertfall like stort som et midi kabinett.

 

Men pent var det..

5276467[/snapback]

Du får nok ikke plass til noe vanlig ATX-hovedkort i dette kabinettet. Det går kanskje i høyden, men ikke i bredden

 

Jeg fatter ikke at noen som helst lager kabinetter med 80mm vifter lenger når de like godt kan lage dem med 120mm vifter.

5276821[/snapback]

Nå er hele poenget her et så lite kabinett som mulig, og da er det ikke plass til 120mm vifter. Jeg vet ikke om det følger med vifte her, men i T2-barebonene sitter det 80mm-vifter som styres av Q-Fan-funksjonen i BIOS. Lydnivået er da langt under det jeg kaller akseptabelt, og jeg er sensitiv på støy. Kun når du starter spill girer vifta litt opp. Det kan forsåvidt ikke sammenlignes da man ikke er avhengig av ASUS-hovedkort her, men det blir for dumt å kreve 120mm vifteplass i alle kabinetter.

 

lekkert.. sikkert det samme omtrent som mitt asus barebone jeg kjøpte http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313690&cks=PRL

5276850[/snapback]

Som sagt er dette bygget på T2, og de er litt ulikt bygget opp.

 

Jeg fatter ikke at noen som helst lager kabinetter med 80mm vifter lenger når de like godt kan lage dem med 120mm vifter.

5276821[/snapback]

Det er spørs om det er plass da. Kabinettet er jo 17 cm bredt, og bare IO-shield tar jo 5 cm.. også skal det jo være litt kanter, plass til å feste dørene, avstandsstykker bak hovedkortet osv.

 

Hvis vi hadde hatt et bilde av baksiden så hadde det sikkert vært tydelig at plassen er godt utnyttet.

5276889[/snapback]

Dørene og toppen er festet sammen i en bue som skyves over og bakfra. Selve konstruksjonen tar minimalt med plass :) Men ja, det er ikke plass til 120 mm innvendig.

 

Passer standard PSU'er i mATX kabinett?

5283774[/snapback]

Nei, det er nok en spesiell strømforsyning som henges fra det nederste optiske drevet så det blir hengende ca midt i kabinettet på høyre side sett bakfra. Det er en veldig god løsning på Terminatorene, men begrenser bruksområdet litt hvis de ikke har spekket den opp litt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...