Gå til innhold

Vista holder ytelsen oppe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres ikke bra ut i det hele tatt. Super Fetch vil jo si at maskinen vil bruke ganske lang tid på å starte opp... Det som virkelig hadde hjulpet der, hadde vært om Windows var så smart at den klarte å laste ett og ett program i oppstart (først anti-virus og vente til det er helt ferdig lastet, så motherboard monitor eller whatever osv.). Da ville disken brukt vesentlig mindre tid på å starte opp. Men det er vel en illusjon å tro at noe slikt kommer.

Lenke til kommentar

Sånne ting fikser man da selv.... Er litt av "sjarmen" med pc og holde alt vedlike. Så som register og så videre. Det jeg kunne ønske meg er at når du avinstallerer et spill eller program, så fjernet windowsen den tomme mappen som havner i registeret ditt uansett. ALLTID når du avinstallere noe havner masse gønk og glye i registeret.

Lenke til kommentar

Tror at denne "smarte" funksjonen som skal huske mest brukte programmer, defragge osv. bare kommer til å sluke ressurser og gjøre at systemet kan tilpasses mindre. Jeg synes det høres lurere ut å begrense automatisk oppstart av programmer.

Endret av the_lynx
Lenke til kommentar
på tide!, min win xp begynner å gå tregt igjen, er så kjedelig å legge inn alt på nytt, skal bli digg å bli kvitt det problemet (vis det funker som det skal da)

Neste gang du legger in xp og har lagt inn alt du skal,bruker du ett program som heter Norton Ghost.Det tar bildet av HD`n din,og da maskinen din blir "treg" kjører du Ghost.Tar ca 20-25 min,så er maskinen oppe igjen med alt.Funker hver gang,man kan ikke stole på xp`s System Restore.

Lenke til kommentar
på tide!, min win xp begynner å gå tregt igjen, er så kjedelig å legge inn alt på nytt, skal bli digg å bli kvitt det problemet (vis det funker som det skal da)

Neste gang du legger in xp og har lagt inn alt du skal,bruker du ett program som heter Norton Ghost.Det tar bildet av HD`n din,og da maskinen din blir "treg" kjører du Ghost.Tar ca 20-25 min,så er maskinen oppe igjen med alt.Funker hver gang,man kan ikke stole på xp`s System Restore.

Er det så mye enklere enn å installere på nytt da? mange drivere blir jo lagt inn automatisk av XP, og alle andre drivere og progs vil du gjerne kjøre i nyere versjon når du legger inn på nytt.

 

AtW

Lenke til kommentar
Lurer på om det kommer en uoffisiell superfetch tweak til XP, slik at caching blir lignende vista. :hmm:

Går fint å enable superfetch i Xp og.

 

http://www.theinquirer.net/?article=24749

 

 

Windows Registry Editor Version 5.00

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contro l\Session Manager\Memory Management\Prefetcher]

 

"EnableSuperfetch=1"

 

Funker bra,men spiser litt mere minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...