Gå til innhold

No Man’s Sky etterforskes for villedende markedsføring


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

LItt rart å holde Valve ansvarlig, (...)

 

Hvorfor det? Det er jo de som selger produktet og gir produktinformasjonen som påståes at er feilaktig.

 

Selvfølgelig vil valve si "vi er ikke ansvarlig for noe av informasjonen på produktsiden" da det er sannsynligvis slik de ønsker at det skal være, men nå er det ikke alltid britisk lov er enig med hva valve sier.

 

Om valve hadde blitt ansvarlig for informasjon som de ga i butikken sin hadde det økt kvaliteten på denne informasjonen ekstremt. Så la oss håpe :)

Lenke til kommentar

Så i verste fall vil dette føre til at promo for spill ute på steam må gåes litt mer gjennom i sømmene.. "Ånei!"...

 

Det er jo i så fall en positiv greie. Jeg skjønner ikke hvorfor utviklere og utgivere skal love mer enn det spillet de slipper kan levere. Det skjer gang på gang på gang, enten det er grafikk, gameplay eller innhold.

 

I No Man's Sky sitt tilfelle så må folk skylde litt på seg selv. Hvorfor lot man fantasien gå bananas? Og hvorfor forhåndsbestiller man spill fortsatt? Det er ikke annet enn idioti. Samtidig så hintet utvikleren ofte om funksjoner som aldri var der når spillet til slutt kom ut. Det er ikke bra og det er noe jeg ikke vil se igjen.

Lenke til kommentar

Så i verste fall vil dette føre til at promo for spill ute på steam må gåes litt mer gjennom i sømmene.. "Ånei!"...

 

Problemet er at det vil gjøre det mye dyrere og tregere å få spill på steam. På den andre siden kan dette være positivt :)

 

Spørsmålet er hvor ansvarlig er en portal som Steam, de selger mot en prosent av salget og utgiver gjør mesteparten av jobben.

Blir mer som Finn en Elkjøp.

Lenke til kommentar

Skjønte aldri hvorfor dette spillet ble så hypet, syns aldri trailerne viste mye innhold utenom at det var en stor verden. Sier seg jo selv av det er begrenset hva spillet tilbyr når alt er procedurally generated...

 

Helt enig, kjøpte selv spillet og fikk ikke noe slag i trynet for å si det slik. Hadde ikke sett noe på trailere som var veldig villedende.

Lenke til kommentar

 

Så i verste fall vil dette føre til at promo for spill ute på steam må gåes litt mer gjennom i sømmene.. "Ånei!"...

 

Det er jo i så fall en positiv greie. Jeg skjønner ikke hvorfor utviklere og utgivere skal love mer enn det spillet de slipper kan levere. Det skjer gang på gang på gang, enten det er grafikk, gameplay eller innhold.

 

I No Man's Sky sitt tilfelle så må folk skylde litt på seg selv. Hvorfor lot man fantasien gå bananas? Og hvorfor forhåndsbestiller man spill fortsatt? Det er ikke annet enn idioti. Samtidig så hintet utvikleren ofte om funksjoner som aldri var der når spillet til slutt kom ut. Det er ikke bra og det er noe jeg ikke vil se igjen.

Var skeptisk til hele spillet når jeg så hvor hipster/genX developersn av spillet var. Nihilisme og bedrageri blir status quo paradigmet i spill industrien som det er i bank og film industrien.

 

Er vell det sistnevnte som er hele poenget her, når Developers hinter konstant til features som ikke er eksisterende og bare en potensiell fremtidig mulighet så er det uærlig og villedende uansett hvor "bananas" fans går over hintingen.

 

Kan jo trekke mange analogier til Star Citizen sitt økonomi system, her er det masse features som er både blitt lovet og hintet til som er helt ikke eksisterende i current build og CGI kan når som helst forandre eller gi opp på featuresn når som helst.

 

Det er samme problemet som med Spore, masse features som ble lovet eller hintet til som ikke eksisterte og de features som ble levert var så simpelt at det ikke reflekterte produktet de konstant hintet til i alle foredrag/presentasjonene.

 

Eneste måten å stoppe denne trenden for å ta over hele industrien er å straffe aktørene økonomisk og kanskje til og med via fengsel straff. Rettssystemet er ikke oppdatert i forhold til det digitale produkter. Hvis jeg bestiller og betaler for en Iphone 7 og jeg får en Doro Phone easy med Iphone 7 bilde klistret over seg istedenfor og selgeren nekter å rette det så vil selgeren bli straffet. Hvorfor ikke Developers og?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...