Gå til innhold

Nok en gang kastet piratene seg over Game of Thrones


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HBO Nordic er en parodi på et nettside. 

 

Brukervennligheten er ikke-eksisterende. Funksjonaliteten er elendig, og de har ikke engang kapasitet til sine betalende kunder. 

 

Skulle nesten tro de har laget en tjeneste kun for å si at "Det finnes lovlig alternativ til piratkopiering".

 

Nå driver jeg ikke med piratkopiering selv, men hjelpes så knotete de har klart å lage en slik tjeneste.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Lastet ned på minutter, mens de som har betalt for tilgang, ikke fikk tilgang, tror det kalles ironi..

 

Torrent sider har skjønt det for lenge siden, nedlastninger er tingen, ikke streaming der og da

Kan laste ned blu-ray filmer, men kan ikke streame i samme kvalitet så da er valget enkelt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzWgwc

La meg betale en månedlig avgift for torrentz, la oss si, 500-1000kr hvor billigste gir deg full tilgang til alt (alle serier uansett utgiver) i 720p, mens dyreste gir deg full tilgang til alt, 4k. Hvor alt innholdet blir tilgjengelig på nøyaktig samme tidspunkt for hele verden uavhengig av hvilke "tier" man velger. Da slutter jeg å laste ned serier. Men når jeg må leve med sånne rett og slett elendige løsninger og seine utgivelses tidspunkter da er jeg heller pirat. Lovlig løsning MÅ være MINST like enkel og bra som den ulovlige for at folk skal velge det. bare se på spotify. (så må resten av bransjen skjønne at ekslusivitet er noe som ikke gangner noen å slutte med eksklusivt innhold...)

Lenke til kommentar

La meg betale en månedlig avgift for torrentz, la oss si, 500-1000kr hvor billigste gir deg full tilgang til alt (alle serier uansett utgiver) i 720p, mens dyreste gir deg full tilgang til alt, 4k. Hvor alt innholdet blir tilgjengelig på nøyaktig samme tidspunkt for hele verden uavhengig av hvilke "tier" man velger. Da slutter jeg å laste ned serier. Men når jeg må leve med sånne rett og slett elendige løsninger og seine utgivelses tidspunkter da er jeg heller pirat. Lovlig løsning MÅ være MINST like enkel og bra som den ulovlige for at folk skal velge det. bare se på spotify. (så må resten av bransjen skjønne at ekslusivitet er noe som ikke gangner noen å slutte med eksklusivt innhold...)

 

Jeg er som nevnt tidligere i tråden ikke spesielt imponert over HBO sin løsning her i norden. Men jeg holder ikke på med piratkopiering.

 

Den argumentasjonen du bruker er virkelig håpløs.

 

Man kan f.eks. si at "Jeg vil at noen skal hjelpe meg ned datamaskinen og installere et nytt nettverk, og om [finn på en grunn, se under] kommer jeg i etterkant til å nekte og betale faktura"

Årsaker:

Om jeg må være hjemme på dagtid

Om jeg ikke liker personen

Om det ikke blir gjort på tirsdag før kl 14:00

etc

 

De har jo bare jobbet litt, de har jo ikke mistet noe fysisk av verdi.

 

Poenget er at du har ingen rett til å bestemme hva andre skal ta i pris for et produkt/tjeneste, ei eller hvordan det skal leveres. Du har ikke rett til å konsumere et produkt uten å betale.

Du kan enten kjøpe det eller ikke. 

 

 

Måten du ordlegger deg på viser at du overhode ikke forstår hvordan verden fungerer. Spesielt med tanke på film og serie-produksjon. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

HBO Nordic har et tregt, lite brukervennlig, lite konfigurerbart brukergrensesnitt på nettsiden sin som ikke er verdt pengene abonnementet koster. Når det er sagt er det en av de få lovlige måtene å se GoT på.

 

Jeg irriterte meg veldig over at den norske teksten ble lagt oppå den engelske oversettelsen av dothraki, samt at nettsiden var veldig treg i går da jeg skulle se episoden. Håper HBO gjør noe med nettsiden, den er ikke bra slik den er nå.

Lenke til kommentar

Jeg betaler for HBO Nordic, men er det noe som irriterer meg er det mangel på mulighet for engelske undertekster. De norske er forferdelige, og i delene i første episode som var på dothraki, og hadde engelske undertekster hardcoded, ble den norske og engelske underteksten plassert oppå hverandre. Lurer på om jeg må laste ned de neste episodene ulovlig for å hente meg decent subs på subscene. Så dårlig er HBO Nordic, at selv en betalende kunde vil ta piratveien. Er det da noe å lure på?

Endret av Kron
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Personlig ser jeg den først på cmore kl 0300, så laster jeg ned den beste HD versjonen jeg finner og ser den en gang til med engelsk tekst dagen etter.

Siden jeg allikavel betaler for cmore som har sende rettigheter, så anser jeg meg selv ikke som pirat.

Jeg blir å kjøpe hele serien i en samleboks når den er slutt, dette gjør jeg med alle gode serier. (som jeg da ripper selv i full kvalitet). Men nå er jo 4k/uhd fremtiden, så nå avventer jeg alle bluray kjøp til jeg har nytt utstyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...