Gå til innhold

Nok en gang kastet piratene seg over Game of Thrones


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

La meg betale en månedlig avgift for torrentz, la oss si, 500-1000kr hvor billigste gir deg full tilgang til alt (alle serier uansett utgiver) i 720p, mens dyreste gir deg full tilgang til alt, 4k. Hvor alt innholdet blir tilgjengelig på nøyaktig samme tidspunkt for hele verden uavhengig av hvilke "tier" man velger. Da slutter jeg å laste ned serier. Men når jeg må leve med sånne rett og slett elendige løsninger og seine utgivelses tidspunkter da er jeg heller pirat. Lovlig løsning MÅ være MINST like enkel og bra som den ulovlige for at folk skal velge det. bare se på spotify. (så må resten av bransjen skjønne at ekslusivitet er noe som ikke gangner noen å slutte med eksklusivt innhold...)

 

Jeg er som nevnt tidligere i tråden ikke spesielt imponert over HBO sin løsning her i norden. Men jeg holder ikke på med piratkopiering.

 

Den argumentasjonen du bruker er virkelig håpløs.

 

Man kan f.eks. si at "Jeg vil at noen skal hjelpe meg ned datamaskinen og installere et nytt nettverk, og om [finn på en grunn, se under] kommer jeg i etterkant til å nekte og betale faktura"

Årsaker:

Om jeg må være hjemme på dagtid

Om jeg ikke liker personen

Om det ikke blir gjort på tirsdag før kl 14:00

etc

 

De har jo bare jobbet litt, de har jo ikke mistet noe fysisk av verdi.

 

Poenget er at du har ingen rett til å bestemme hva andre skal ta i pris for et produkt/tjeneste, ei eller hvordan det skal leveres. Du har ikke rett til å konsumere et produkt uten å betale.

Du kan enten kjøpe det eller ikke. 

 

 

Måten du ordlegger deg på viser at du overhode ikke forstår hvordan verden fungerer. Spesielt med tanke på film og serie-produksjon. 

 

 

Driver ikke med piratkopiering selv men kan fint vinkle det på en annen måte.

 

"Jeg vil at noen skal hjelpe meg ned datamaskinen og installere et nytt nettverk" men når personen kommer gir han deg kun en cat5 kabel. Du må like vel betale full pris selv om du ikke får hele varen. Om du vil ha utført resten av arbeidet må du vente ett helt år på å få det utført. Ja, en kan velge om en vil kjøpe tjenesten eller ikke. (Du vet forøvrig at den samme personen leverer full montering/hjelp til dine naboer med cat6 kabel og ellers leverer topp kvalitet til dine naboer, men ikke deg)

 

Finnes det rimeligere eller arbeidskraft til samme prisen, eller kanskje en bekjent som kan utføre arbeidet for en vennskapspris eller sette-pris-på-gave fra polet, som gjør det mulig at du kan få akkurat det du ønsker, akkurat som dine naboer.....

 

Det er ikke noe problem med at folk ikke vil betale og i ett slikt tilfelle må nesten den første håndverkeren klandre seg selv for at han ikke tjener sine penger hos kunder han ikke vil levere til?

Lenke til kommentar

Driver ikke med piratkopiering selv men kan fint vinkle det på en annen måte.

 

"Jeg vil at noen skal hjelpe meg ned datamaskinen og installere et nytt nettverk" men når personen kommer gir han deg kun en cat5 kabel. Du må like vel betale full pris selv om du ikke får hele varen. Om du vil ha utført resten av arbeidet må du vente ett helt år på å få det utført. Ja, en kan velge om en vil kjøpe tjenesten eller ikke. (Du vet forøvrig at den samme personen leverer full montering/hjelp til dine naboer med cat6 kabel og ellers leverer topp kvalitet til dine naboer, men ikke deg)

 

Finnes det rimeligere eller arbeidskraft til samme prisen, eller kanskje en bekjent som kan utføre arbeidet for en vennskapspris eller sette-pris-på-gave fra polet, som gjør det mulig at du kan få akkurat det du ønsker, akkurat som dine naboer.....

 

Det er ikke noe problem med at folk ikke vil betale og i ett slikt tilfelle må nesten den første håndverkeren klandre seg selv for at han ikke tjener sine penger hos kunder han ikke vil levere til?

 

Det var en svært dårlig vinkling.

Du får ikke med at du faktisk ender opp med å bruke tjenesten til personen uten å betale.

Du får ikke med deg at du kan få hele tjenesten, men ikke  på din mest foretrukne måte. 

Og mye annet..  

Lenke til kommentar

 

La meg betale en månedlig avgift for torrentz, la oss si, 500-1000kr hvor billigste gir deg full tilgang til alt (alle serier uansett utgiver) i 720p, mens dyreste gir deg full tilgang til alt, 4k. Hvor alt innholdet blir tilgjengelig på nøyaktig samme tidspunkt for hele verden uavhengig av hvilke "tier" man velger. Da slutter jeg å laste ned serier. Men når jeg må leve med sånne rett og slett elendige løsninger og seine utgivelses tidspunkter da er jeg heller pirat. Lovlig løsning MÅ være MINST like enkel og bra som den ulovlige for at folk skal velge det. bare se på spotify. (så må resten av bransjen skjønne at ekslusivitet er noe som ikke gangner noen å slutte med eksklusivt innhold...)

 

Jeg er som nevnt tidligere i tråden ikke spesielt imponert over HBO sin løsning her i norden. Men jeg holder ikke på med piratkopiering.

 

Den argumentasjonen du bruker er virkelig håpløs.

 

Man kan f.eks. si at "Jeg vil at noen skal hjelpe meg ned datamaskinen og installere et nytt nettverk, og om [finn på en grunn, se under] kommer jeg i etterkant til å nekte og betale faktura"

Årsaker:

Om jeg må være hjemme på dagtid

Om jeg ikke liker personen

Om det ikke blir gjort på tirsdag før kl 14:00

etc

 

De har jo bare jobbet litt, de har jo ikke mistet noe fysisk av verdi.

 

Poenget er at du har ingen rett til å bestemme hva andre skal ta i pris for et produkt/tjeneste, ei eller hvordan det skal leveres. Du har ikke rett til å konsumere et produkt uten å betale.

Du kan enten kjøpe det eller ikke. 

 

 

Måten du ordlegger deg på viser at du overhode ikke forstår hvordan verden fungerer. Spesielt med tanke på film og serie-produksjon. 

Musikkbransjen har delvis forstått det

Spillbransjen har forstått det

Enkelte tv serier / produksjoner har forstått det.

 

HBO har ikke gjort det.

 

HBO leverer en tjeneste som er dårligere sammenlignet med den tjenesten folk kan få helt gratis.

 

Sier ikke at det er "rett" å laste ned, men fakta er at HBO MÅ levere en bedre tjeneste enn det de har i dag.

 

Hvis HBO ønsker at kundene skal betale for tjenesten må de rette seg etter folks ønsker. Kopiering er her, det vil ikke forsvinne og det er noe de har nødt til å forholde seg til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde bare HBO nordic hatt engelsk tekst...

 

Jeg er enig. Det er ikke dealbreaker, har HBO nå, men mangel på engelsk tekst er irriterende. Hvertfall når de som oversetter finner det for godt å oversette navn også.

Det jeg også reagerte på da jeg så GoT på mandag kveld var at kvaliteten, i form av kontrast og farger, var noe av det værste jeg har sett noen gang. Blassere bilde skal man lete lenge etter. Dette var via Google cast på en Sony 4k tv med Andriod TV.

Lenke til kommentar

 

La meg betale en månedlig avgift for torrentz, la oss si, 500-1000kr hvor billigste gir deg full tilgang til alt (alle serier uansett utgiver) i 720p, mens dyreste gir deg full tilgang til alt, 4k. Hvor alt innholdet blir tilgjengelig på nøyaktig samme tidspunkt for hele verden uavhengig av hvilke "tier" man velger. Da slutter jeg å laste ned serier. Men når jeg må leve med sånne rett og slett elendige løsninger og seine utgivelses tidspunkter da er jeg heller pirat. Lovlig løsning MÅ være MINST like enkel og bra som den ulovlige for at folk skal velge det. bare se på spotify. (så må resten av bransjen skjønne at ekslusivitet er noe som ikke gangner noen å slutte med eksklusivt innhold...)

 

Jeg er som nevnt tidligere i tråden ikke spesielt imponert over HBO sin løsning her i norden. Men jeg holder ikke på med piratkopiering.

 

Den argumentasjonen du bruker er virkelig håpløs.

 

Man kan f.eks. si at "Jeg vil at noen skal hjelpe meg ned datamaskinen og installere et nytt nettverk, og om [finn på en grunn, se under] kommer jeg i etterkant til å nekte og betale faktura"

Årsaker:

Om jeg må være hjemme på dagtid

Om jeg ikke liker personen

Om det ikke blir gjort på tirsdag før kl 14:00

etc

 

De har jo bare jobbet litt, de har jo ikke mistet noe fysisk av verdi.

 

Poenget er at du har ingen rett til å bestemme hva andre skal ta i pris for et produkt/tjeneste, ei eller hvordan det skal leveres. Du har ikke rett til å konsumere et produkt uten å betale.

Du kan enten kjøpe det eller ikke. 

 

 

Måten du ordlegger deg på viser at du overhode ikke forstår hvordan verden fungerer. Spesielt med tanke på film og serie-produksjon. 

Ser Poenget ditt, men egentlig er det du som ikke har skjønt hvordan verden fungerer i praksis. Greit at noen ønsker at verden skal fungere på samme måte som ellers i den Fysiske verden. Men på internett så vil piratkopiering aldri bli stoppet. Så da fungerer verden litt anderledes. Tilbud,tilgjengelighet og brukervennlighet ellers taper de til slutt så enkelt er det.

 

Om noen ikke kan forsvare ulovlighetene sine med disse argumentene. har ingenting med hvordan "verden" fungerer

Lenke til kommentar

Ser Poenget ditt, men egentlig er det du som ikke har skjønt hvordan verden fungerer i praksis. Greit at noen ønsker at verden skal fungere på samme måte som ellers i den Fysiske verden. Men på internett så vil piratkopiering aldri bli stoppet. Så da fungerer verden litt anderledes. Tilbud,tilgjengelighet og brukervennlighet ellers taper de til slutt så enkelt er det.

Om noen ikke kan forsvare ulovlighetene sine med disse argumentene. har ingenting med hvordan "verden" fungerer

 

Du blander forskjellige tema. Jeg har aldri påstått at piratkopiering kommer til å forsvinne. Jeg bare nevner den teite argumentasjonen "De gir meg ikke nøyaktig det jeg vil ha, når jeg vil ha det og på min foretrukne måte". Så derfor "stjeler" jeg det.

Tyver vil også eksistere så lenge det er fysisk mulig å stjele. At det er lett å gjøre noe ulovlig gjør det ikke riktig. 

 

Det vil alltid finnes folk som mener de fortjener å nyte andres arbeid uten å betale noe. Både på internet og ellers.

 

 

Det jeg, derimot, refererte til var hvordan filmer og serier blir laget i dag. 

 

Det koster svært mye å produsere film/serier. Svært mye mer enn musikk og spill.

Dette er utgifter som personer/firma legger ut frem til produktet er ferdig og klar for salg. Veien fra ide til ferdig produkt involverer også svært mange, og partene har helt forskjellig mål med sin innsats. Å tro at man skal få samtlige interessenter til å "spille på lag" og tilby alt sitt materiale på en helt ny måte viser en begrenset forståelse av hvordan verden fungerer. 

 

Det kommer en endring, men det er ikke trivielt å få til.

Warner kan ikke kontakte Sony og si "Hør her. Skal vi legge ut alt det vi lager på torrents og la folk laste ned så mye de vil for 500 kroner i mnd?" 

Så for å bruke dine egne ord:"Greit at noen ønsker..."

 

Hvor mange tror du vil fortsett å piratkopiere selv om det kommer en grei løsning for betaling?

Hvor mye tror du en slik tjeneste må koste?

Er det i det hele tatt mulig å få distribuert en slik fast sum over til flere titals tusen firma som produserer innhold, basert på hva? 

Lenke til kommentar

Kontaktet HBO i går. De har fortsatt ikke surround på hbo nordic til pc.

 

Kunne gjerne betalt mer for HBO, så lenge de leverer et godt produkt, men kun stereo i 2016 er latterlig. 5.1 surround har vært standard siden dvd kom på markedet på slutten av 90-tallet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan godt betale for nedlasting, men ikke for streaming da jeg ikke har nett til å streame og kvaliteten er sjelden god på streaming, i forhold til hva en kan få ved nedlasting, også får en Engelsk tekst på det som ikke er på Engelsk

 

Går ikke en gang på kino, kun på grunn av at alt er tekstet

Det står "Orginal tale" på filmene, men de må alltid tekste så da kunen de likeså ha dubbet til norsk så hadde en ihvertfall sluppet å lese

Lenke til kommentar

HBO nordic krasjer PC'en min med jevne mellomrom, og kan kun løses med en restart. Så jeg sa opp abonnementet. Kommer kanskje tilbake om de kommer seg vekk fra søppelet folk kaller flash.

Ja. De har elendig tjeneste... Slet med tjenesten på alle mine enheter og sa opp abonnementet i frustrasjonen. Håper de får ut fingeren og klarer å lage en bedre tjeneste så er jeg tilbake som kunde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...