Gå til innhold

ANMELDELSE: The Witness


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg overrasket meg selv veldig da jeg ga opp spillet etter 3-4 timer. Har alltid likt puzzles/hjernetrim-spill, men vet ikke hvorfor dette ikke fanget meg. Ble litt for mye trasking frem og tilbake for å se på tidligere løste puzzles uten at det hjalp der jeg ble sittende fast.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg lurer på hva slags karakter spillet hadde fått av spillpressen om det ikke hadde kommet ut til PS4 og vært lagd av Jonathan Blow. Antageligvis hadde det ikke blitt anmeldt i det hele tatt. Hyggelig med 10/10 til slike spill, men dessverre så er det ikke så bra som anmelderen skal ha det til, selv om det absolutt kan anbefales om man liker gåter bygd opp etter nøyaktig samme.mal, men man må for all del ikke tro at dette er et nytt Myst.

 

Føler også at spillet virker veldig uferdig. Verdenen er nydelig, med veldig varierende natur, og måten man låser opp ny informasjon om gåtene er også bra, men verdenen i seg selv er også kjedelig og virker veldig meningsløs. Informasjonen man får om verdenen man er i og hvorfor man er der er i beste fall pretensiøs, men antageligvis ikke særlig godt planlagt, og elendig presentert. Disse "tegn en linje fra A til B"-gåtene, som til syvende og sist er alt spillet dreier seg om, blir også veldig ensformige etter hvert, og gir lite spillerom for kreativitet, som er vesentlig for å ikke gjøre logiske gåter kjedelige.

 

De som ønsker å spille et fantastisk gjennomført puslespill, som gir kreativiteten din fritt spillerom i tillegg, og som i også har en historie, bør heller spille et av fjorårets desidert beste spill: Infinifactory, som slår The Witness ned i støvlene. Fåes både på GOG og Steam. Spillet ble selvsagt ikke anmeldt hos verken Gamer eller 99% av resten av spillpressen. Surprise, surprise.

Endret av radiohodet
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Har ikke undersøkt særlig om dette spillet, men fikk veldig turnoff da jeg så reklame trailers for dette på Steam. Fikk intrykket av nok et nytt spill med simpel, stygg grafikk og teite puzzles som egentlig ikke er spesielt logiske. Fikk inntrykk av at dette egentlig var et spill for mobiltelefoner eller nettbrett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"And that was the Tyrannosaurus Rex ladies and gentlemen.. As we walk down the hall here we have an other prehistoric mammal to show you. This is the homo sapiens AAA COD FTW mammal. As the evolution of homo sapiens slowly evolved in the 21st century. There was an divergens in the evolution of the human race.

 

Historical documents indicate an lack of seeing and understanding art and artistic style. Research indicates to an underdeveloped frontal lobe as their eye sockets are as you can see on this almost perfectly preserved specimen somewhat deeper in the cranium then of a normal developed human of that time area.

 

Just imagine where we as a species would be today without the ability to see and appreciate art and artistic style if this divergens had evolved to be what we are today. <everyone laughs as they shake their head>

 

Ok, let's move on down to the next area. Here we have an other divergent. The homo sapiens that cant see more then 30fps. <the group laughs>"

Haha, ja selvfølgelig! Når folk ikke deler samme oppfatning som deg av av hva som er pent og stygt å se på, så er det jo fordi vi er *enkle individer* som ikke *skjønner* grafikken faktisk(!) :w00t: . Men værsågod, behold gjerne den "flotte","artistiske" og glorete "minecraft grafikken" din for deg selv så kan vi andre  (enkle individer) få mer forseggjort grafikk og nyte den andre steder. :)

Endret av Vice
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Alle spill trenger ikke ha realistisk grafikk for å være gode.. Det grafiske utteykket her er mer tegnefilm aktig enn COD/battlefield og ut ifra det jeg har sett (har ikke spilt det selv) så gjør det ikke skam på sjangeren (tegnefilm). Vil ikke påstå at det er like blocky som feks minecraft :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er veldig sjelden at jeg ikke blir i det minste litt interessert i spill som får 10/10 og lignende scores av alle. Men The Witness har jeg null interesse av å prøve. Sikkert et vellaget spill, men de puzzlene der ser bare utrolig kjedelige ut. Da kan jeg like greit spille vanskelig Sudoku eller løse vanskelige kryssord. (Som jeg sjelden gidder forresten)

Portal 1 og 2 er de eneste puzzlespillene jeg har likt de siste årene. En grunn til dette er storyen. Men hovedgrunnen til at jeg likte spillet var at det faktisk var spennende å fly rundt som en jojo mellom portaler i høy fart. Det ga meg et adrenalinkick samtidig som jeg fikk brukt hjernen.

Endret av Jakoozie
  • Liker 2
Lenke til kommentar

The Witness får veldig positive anmeldelser verden rundt. Og mange gir spillet full score. Så Gamer.no er langt ifra alene.

 

Om en ikke forstår hvordan anmeldelser fungerer eller hvorfor et spill som The Witness kan få så bra anmeldelser. Så kanskje en må bli tørr bak øra.

Endret av LarZen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

The Witness får veldig positive anmeldelser verden rundt. Og mange gir spillet full score. Så Gamer.no er langt ifra alene.

 

Om en ikke forstår hvordan anmeldelser fungerer eller hvorfor et spill som The Witness kan få så bra anmeldelser. Så kanskje en må bli tørr bak øra.

 

Du har en tendens til å kritisere folk som ikke er enige med deg selv har jeg merket.

 

Har så vidt testet spillet selv og det blir nok heller ikke mer testing. Spillet minner litt om typen spill som var kjekke en gang på nittitallet når jeg faktisk ikke var tørr bak ørene enda ?

 

Gåtene var kjedelige og er repeterende. Jeg er faktisk enig i at karakteren her kommer av personen som laget spillet. Men ikke misforstå, jeg kan godt forstå at en del folk liker denne typen spill, men for min del blir de kjedelige. Skal jeg spille noe i samme stilen stikker jeg heller tilbake til gode gamle Myst (og så fikk jeg plutselig jævlig lyst til å spille 7th guest igjen).

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Folk må virkelig slutte å henge seg opp i tallet på slutten av anmeldelsen. Les nå heller teksten og forstå hvorfor han kom til den konklusjonen.

 

Ok, så vi hvis jeg gir f.eks Godzilla 10/10, men jeg legger igjen et nydelig dikt av Henrik Wergeland og skisserer hvordan Godzilla er så bra gjennom diktet med en nydelig ti siders anmeldelse som er mer spennende enn å lese Hardy guttene... Spillet er jo ikke dårlig... bare les teksten og se hvordan jeg kom til den konklusjonen! Forresten så er Alone in the Dark: Illumination enda bedre. Kanskje jeg bør skrive en roman om det fantastiske spillet.

Lenke til kommentar

 

 Du har en tendens til å kritisere folk som ikke er enige med deg selv har jeg merket.

 

 

 

Når det trengs så gjør jeg det ja. 

Og det skal du få lov til, men til nå her inne så føler jeg du av en eller annen grunn nesten tar kritikken av spillet/anmeldelsen litt personlig.

 

Men liker at i den første så indikerer du at han ene er for gammel for så i den siste indikere at noen er for ung ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...