Gå til innhold

AMDs «Nano» går i strupen på GTX 980


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv så lurer jeg på om dette har HDMI v2 og Displayport 1.3 så det kan spilles med på 4k skjerm.

 

Nå lurer jeg på om disse kan brukes i små ITX kabinett uten varmeproblemer?

20 grader kaldere vil jeg anta går ut i fra ATX kabinett, så ITX er det ikke sikkert det blir kaldere der.

 

DX 12 regner jeg med er fult støttet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1 Selv så lurer jeg på om dette har HDMI v2 og Displayport 1.3 så det kan spilles med på 4k skjerm.

 

2 Nå lurer jeg på om disse kan brukes i små ITX kabinett uten varmeproblemer?

20 grader kaldere vil jeg anta går ut i fra ATX kabinett, så ITX er det ikke sikkert det blir kaldere der.

 

3 DX 12 regner jeg med er fult støttet.

 

1 Mener at det ikke er V2 eller 1.3 men at med overgang så går det fint. ( https://www.techpowerup.com/213575/amd-fiji-silicon-lacks-hdmi-2-0-support.html )

2 I såfall kan man fort anta +10C mer i et ITX , så kanskje litt mer støy og varme ( 10-20%?).

3 Mener at det støttes 99-101% Ja...

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Selv så lurer jeg på om dette har HDMI v2 og Displayport 1.3 så det kan spilles med på 4k skjerm.

 

Nå lurer jeg på om disse kan brukes i små ITX kabinett uten varmeproblemer?

20 grader kaldere vil jeg anta går ut i fra ATX kabinett, så ITX er det ikke sikkert det blir kaldere der.

 

DX 12 regner jeg med er fult støttet.

 

Hei,

R9 Nano støtter DisplayPort 1.2a og vanlig HDMI (ikke v2.0)

 

Anders

Lenke til kommentar

Et kort de nesten bare burde ha droppet. Til 649USD gir det jo bare negativ publisitet. hvem skal liksom kjøpe dette kortet bortsett fra de særeste av de sære? AMD har en god lineup med 380, 390, og Fury. Pluss Fury X om man vil ha det stille. Nano plasserer seg godt å trygt langt ute i ingenmannsland. Man kunne kanskje forestille seg en kjekk liten portabel LAN gamer. Problemet er at Corsair Graphite 380T for eksempel, er akkurat like stor uansett hvilket kort du putter i den. Og til prisen hadde det nok heller blitt 980ti på meg til den bruk. Man sitter jo uansett med headsett på LAN. 4K stue PC uten 60Hz 4K? Nei, dette kortet forstår jeg ikke. Så får håpe jeg har missforstått noe da...

 

Angående HDMI2.0. Lisa Su eller en annen høyt oppe i hierarkiet snakket om en adapter fra DP1.2 til HDMI2.0, men om den kommer er jo en annen sak. Problemet er visst at Fiji bygger på gammel tech.

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Kun papirlansering i dag altså!

 

Skikkelige tester kommer først om et par uker.

 

Skeptisk til prisen. Kommer til å koste det samme som GTX 980 Ti, hvor stort er markedet for kort som trenger og være så små og trenger å være så kraftige? Lurer på om nisjemarkedet AMD prøver å treffe her ikke er litt for lite...

Lenke til kommentar

Med en lavere pris hadde  dette vært  veldig fristende.

Det er en en veldig dyr brikke å produsere.

Brikken har 8,9 milliarder transistorer (nesten en milliard mer en GM200) i tillegg har du en stor interposer og HBM-minne. Dette er i tillegg høyeste "binning" av brikker.

Endret av HKS
Lenke til kommentar

Selv så lurer jeg på om dette har HDMI v2 og Displayport 1.3 så det kan spilles med på 4k skjerm.

 

Nå lurer jeg på om disse kan brukes i små ITX kabinett uten varmeproblemer?

20 grader kaldere vil jeg anta går ut i fra ATX kabinett, så ITX er det ikke sikkert det blir kaldere der.

 

DX 12 regner jeg med er fult støttet.

 

Fury/x har ikke hdmi 2.0 så jeg tviler litt på det.

Lenke til kommentar

42 desibel er nesten ikke hørbart. Virkelig HW?

 

Kanskje hele gjengen er headbangers og liker å stå helt fremme ved PA-anlegget....  42dB er selvsagt svært lett hørbart i et ellers stille rom, som typisk måler rundt 30dB.

 

Ellers ser kortet isolert sett svært interessant ut, men prisen er jo helt hinsides all fornuft.  Man skulle tro at AMD med vilje har satt autopiloten på stø kurs mot avgrunnen.  Her er det bare å vente på hylekorene fra alle verdens techforum.  At kortet er dyrt å produsere er helt sikkert korrekt, men det forandrer jo ikke at det er et soleklart tapsprosjekt med den annonserte prislappen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...