Gå til innhold

Nvidia tilbakekaller det råsterke spillnettbrettet sitt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Blir nytt brett på meg, gitt. Skulle bli sendt innen 2-4 uker fikk jeg beskjed om. Jeg har ikke merket noe til at shield'en jeg har blir spesielt varm.

Lenke til kommentar

Har ordnet med min som har Y01-batteriet. Har opplevd at brettet har blitt lovlig varmt til tider, men det verste er den trege hastigheten og responsen. Spesielt nettleseren Chrome er håpløst, så jeg har måttet bruke Opera i stedet. Henger seg opp til stadighet, og er klart det nettbrettet jeg jeg har som jeg er minst fornøyd med. Håper et bytte hjelper på opplevelsen. Liker jo tross alt spillstreamingen og Grid veldig godt.

Lenke til kommentar

Har selv denne typen... De sender ut nye og det gamle kan man sende inn når man har motatt nytt. Det gamle blir vistnok "deaktivert" når det nye blir tatt i bruk. Blir artig å se hvor lang tid det tar.

 

Med andre ord bør man være svært obs på diverse bruktmarkeder hvor det selges noen av disse nettbrettene den nærmeste tiden, hvis noen prøver å selge den gamle "som forsvant i posten på vei i retur til Nvidia".

Lenke til kommentar

Har selv denne typen... De sender ut nye og det gamle kan man sende inn når man har motatt nytt. Det gamle blir vistnok "deaktivert" når det nye blir tatt i bruk. Blir artig å se hvor lang tid det tar.

Hvor har du hørt at den blir deaktivert fra? 

 

Android i seg selv har ingen slik funksjon, så med mindre Nvidias har pakket inn sin egen løsning er jeg litt nysgjerrig på hvordan en slik deaktivering skulle foregå. 

Lenke til kommentar

 

 

Har selv denne typen... De sender ut nye og det gamle kan man sende inn når man har motatt nytt. Det gamle blir vistnok "deaktivert" når det nye blir tatt i bruk. Blir artig å se hvor lang tid det tar.

Hvor har du hørt at den blir deaktivert fra? 

 

Android i seg selv har ingen slik funksjon, så med mindre Nvidias har pakket inn sin egen løsning er jeg litt nysgjerrig på hvordan en slik deaktivering skulle foregå. 

Dette er en quote fra bekreftelseseposten: "As a reminder, when you set up your new tablet, your old tablet will be deactivated and no longer function."

 

nVidias egne ord

Lenke til kommentar

Nvidia , the power of fire!

Får håpe dette ikke blir en alt for kostbar affære for Nvidia, på lik måte som fiaskoen med 88xx serien som også hadde alvorlige problemer

Regner nok med at Nvidia prøver å sørge for at produsenten av batteriene dekker mesteparten av kostnadene.
Lenke til kommentar

Har du oppdatert?

 

Har oppdatert nå, og ja jeg har vist dette batteriet som det omtales om i saken :p Men har selv aldri brukt det såpass hardt at jeg har merket at det har blitt spesielt varmt ;o Men får vel kanskje fylle ut det skjemaet da sånn at jeg kan få ett nytt ett som virker. Selv om jeg aldri har hatt noen store problemer med det jeg har her nå.

Lenke til kommentar

har registrert min også.

 

Tenker dette:

Om Nvidia ikkje skal ha den gamle i rettur, Så sørger eg for at den er heilt offline før eg registrerer den nye.

så flasher eg den med custom Rom, slik at de ikkje kan fjern-deaktivere den.

 

Da har eg to :)

 

Ville ikke tatt sjansen på det, altså.

Når Nvidia går til dette kostbare skrittet så mener de nok alvor. Vil tro dette har noe med en feil på levetiden på dette Y01-batteriet, at når det har nok opp/utladinger så kan en katastrofal oppvarming skje. (Kommer til den konklusjonen siden det ikke ser ut til å ha vært ulykker med det enda, og som mange sier; det blir ikke spesielt varmt selv under hard bruk).

Dessuten så er dette et nettbrett som du gjerne har plugget i lader i lange perioder hvis du som meg bruker det som en slags HTPC med spill og media til TV der jeg befinner meg (reiser mye). Da øker nok sjansen for at shit happens, for har merket at temperatur på brettet kan bli noe høy under hard bruk innplugget med 4K til TV.

 

Dette med tregt Chrome syns jeg har blitt et problem på alle Android-enheter jeg har prøvd de siste månedene, nesten uansett androidversjon. Jeg tror dette har noe med den større Chrome-oppdateringa som kom for noen måneder siden, men jeg har absolutt ingen fakta som kan underbygge den påstanden!

 

Har selv Y01, håper Nvidia sender oss det nye brettet med x1 i stedet for k1 ;)

 

Har forøvrig vært veldig fornøyd med brettet, Chrome er ikke noe must å ha, har ikke opplevd noe hakking eller treghet utenom på den appen. Noen spill kan hakke, men ingen som er optimalisert for Shield/kontroller - utenom online multiplayer, men da er det pga nett. Det er i hvert fall min erfaring. Grid er lovende, men mangler for mange funksjoner enda.

Lenke til kommentar

 

har registrert min også.

 

Tenker dette:

Om Nvidia ikkje skal ha den gamle i rettur, Så sørger eg for at den er heilt offline før eg registrerer den nye.

så flasher eg den med custom Rom, slik at de ikkje kan fjern-deaktivere den.

 

Da har eg to :)

Ville ikke tatt sjansen på det, altså.

Når Nvidia går til dette kostbare skrittet så mener de nok alvor. Vil tro dette har noe med en feil på levetiden på dette Y01-batteriet, at når det har nok opp/utladinger så kan en katastrofal oppvarming skje. (Kommer til den konklusjonen siden det ikke ser ut til å ha vært ulykker med det enda, og som mange sier; det blir ikke spesielt varmt selv under hard bruk).

Dessuten så er dette et nettbrett som du gjerne har plugget i lader i lange perioder hvis du som meg bruker det som en slags HTPC med spill og media til TV der jeg befinner meg (reiser mye). Da øker nok sjansen for at shit happens, for har merket at temperatur på brettet kan bli noe høy under hard bruk innplugget med 4K til TV.

 

Dette med tregt Chrome syns jeg har blitt et problem på alle Android-enheter jeg har prøvd de siste månedene, nesten uansett androidversjon. Jeg tror dette har noe med den større Chrome-oppdateringa som kom for noen måneder siden, men jeg har absolutt ingen fakta som kan underbygge den påstanden!

 

Har selv Y01, håper Nvidia sender oss det nye brettet med x1 i stedet for k1 ;)

 

Har forøvrig vært veldig fornøyd med brettet, Chrome er ikke noe must å ha, har ikke opplevd noe hakking eller treghet utenom på den appen. Noen spill kan hakke, men ingen som er optimalisert for Shield/kontroller - utenom online multiplayer, men da er det pga nett. Det er i hvert fall min erfaring. Grid er lovende, men mangler for mange funksjoner enda.

Ja, Chrome er helt jævlig, ja. Har prøvd det på en rekke enheter, blant annet Galaxy S6, Nexus 5 (med Android M), Nexus 6, Shield Tablet, Z2, Z3 og LG G4. På alle av dem så er det en 1-3 sekunders delay hver eneste gang jeg trykker på Chrome-ikonet. Ikke noen annen applikasjon har dette problemet. Det verste er at når jeg søker opp problemene, så er alle klagemålene om treghet når man først har åpnet Chrome, og ikke i selve "launch"en.

 

Dette er en utrolig frustrerende feil som Google enda har til gode å fikse -- 4 måneder etter at jeg først merket at det oppsto.

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...