Gå til innhold

Nytt Android-virus «tar betalt» for å stjele informasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge en ikke aktiverer installasjon fra ukjente kilder og holder seg til play butikken er man med andre ord ganske trygg.

 

Og det gjelder nesten alle virus til android. Du må selv deaktivere blokkeringen for å få dem. På grunn av dette tror mange feilaktig at det er lettere å få virus på android enn iOS.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ser jeg feil, eller nevnes det ikke i artikkelen at dette er noe som distribueres via tredjeparts app-stores og ikke i Google Play? Noe som vel ellers har vært tilfelle med 99,9+ % av malware/virus til Android ellers de siste par årene i hvert fall....

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ser jeg feil, eller nevnes det ikke i artikkelen at dette er noe som distribueres via tredjeparts app-stores og ikke i Google Play? Noe som vel ellers har vært tilfelle med 99,9+ % av malware/virus til Android ellers de siste par årene i hvert fall....

De pleier ikke være så nøye med å nevne dette, da det ikke gir like mange lesere når folk finner ut at du må gå inn på et virus-nettsted, laste ned viruset, deaktivere sperren i Android og legge viruset inn før du har virus. Det folk er opptatt av er å se en artikler som viser at det er lett å få virus på Android.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Ser jeg feil, eller nevnes det ikke i artikkelen at dette er noe som distribueres via tredjeparts app-stores og ikke i Google Play? Noe som vel ellers har vært tilfelle med 99,9+ % av malware/virus til Android ellers de siste par årene i hvert fall....

De pleier ikke være så nøye med å nevne dette, da det ikke gir like mange lesere når folk finner ut at du må gå inn på et virus-nettsted, laste ned viruset, deaktivere sperren i Android og legge viruset inn før du har virus. Det folk er opptatt av er å se en artikler som viser at det er lett å få virus på Android.

Hehhe.. Synd at det er sånn..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...