Gå til innhold

Denne oppfinnelsen kan stoppe juks i e-sport for alltid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet er at ikkje lenge etter denne er lansert, så kan du bestille Game:ref:null, ein til hardware device som du plasserer imellom pcen/keyboard og Game:ref som automatisk legger til macro movements som om dei var gjort av brukeren.

 

Ideen er god, men den er vil være lett å komme seg runt denne beskyttelsen vist det er eit marked for det, og desverre veit me alle at det er nok av folk som kjøper ting som lar dei jukse :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Hva regnes egentlig som juks... ?

 

Jeg er inneforstått med at å se, eller vite, noe du normalt ikke skal er galt. F.eks. se en stream av spillet mens du spiller.

 

Men jeg var ikke klar over at f.eks. bruk av tastaturmakroer ble regnet som juks.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Jeg har fortsatt tilgode med å forstå hva slags type glede/selvfølelse disse "proffe" spillerne sitter igjen med når de jukser. Tviler også på om de i det hele tatt bryr seg om de blir tatt for juks, så lenge de er såpass likegyldige i utgangspunktet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette burde etter hvert bli en del av hovedkort siktet mot gamere.

 

Skal en slik "dings" ha noe som helst for seg utenfor turneringer hvor alle er samlet på en plass, vil jeg tro at som en del av HK er eneste måten det kan ha en viss virkning.

Om ikke alle HK som egnes seg til spilling får dette er det nok hensiktsikts løst, da vil produsentene av disse tape stort på salgs volum.

 

Ser det er en del av de som selger jukse programmer anslår ca 60% av spillerne som potensielle kunder.

De mener mye av dette er grunnet spill som BF4 krever mye spilletid for og få tak i alle fordelaktige våpen og andre fordeler, at mange har ikke anledning til og bruke den tiden dette kreves og derfor ønsker tilgang på metode for og oppnå dette raskere.

Etter hvert som juksere og andre som har lagt ned tid nok til og oppnå nevnte fordeler er det nærmest håpløst og spille mot disse med basis utstyrs nivå.

 

Nå anser jeg det som umulig at spilling online noensinne vil bli 100% "rettferdig", selv om ingen skulle jukse, til det er det for mange andre parametere som spiller inn.

Men om spill selskapene kutter ned på spill tiden det tar for og oppnå alle fordeler vil det nok hjelpe.

Tror ikke det hjelper at spill selskapene lanserer pakker som gir snarveier til våpen fordeler etc, for så og oppdage at disse ofte ikke gir adgang til de mest attraktive tingene.

 

Er ikke sikker på at alle spill selskapene ønsker og gjøre det "umulig" og jukse, for trolig vil de da tape mye salg på dette, ihverfall i en periode.

 

"Hater" juksere, de ødelegger mye av opplevelsen for oss som ikke jukser, flere burde sette seg inn i hvordan juksingen fungerer, da er det lettere og avsløre dem.

 

Liker statemantet til Whiskey Crysis3 serveren: If it looks like your cheating, your banned :green:

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Tviler på at dette kommer til å ta av i noen stor grad.

 

For det første så kommer de aller færreste til å gidde å kjøpe en ekstra dings som må kobles til PC-en, samt til en ekstra nettverkskabel, så hvis noen spill faktisk krever dette vil de bare dø ut.

 

For det andre, så ser jeg ikke hvorfor dette skulle være noe spesielt sikkert. Om noe sånt i det hele tatt hadde blitt populært så ville det ikke tatt lang tid før noen lagde en emulator som alltid sendte "legite" data til serveren uansett om spilleren jukset, eller rett og slett hacket selve dingsen for å oppnå lignende resultater.

 

Så lenge mekanismen er avhengig av programvare eller maskinvare på klientsiden som kan kontrolleres av spillere (og dermed også de potensielle jukserne) vil den aldri være 100% sikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...