Gå til innhold

Samles om ett TV-system


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal ikke uttale meg om det er positivt at det er Google sitt system de går for, da jeg ikke har testet det selv.

 

Men positivt at de går sammen om å bruke ett system, da blir kvaliteten bedre for alle, fremfor enkelte relativt dårlige/trege utgaver av Smart-TV som er ute i dag.

 

Har selv en Smart-TV som er brukt i ca 5-10 miunutter før konklusjonen at HTPCen fortsatt var milevis bedre i bruk, selv uten mediasenter programmer.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Å putte maskinvare som blir utdatert på 1-2 år i en TV man kan ha i 10 år etterhvert som den går fra hovedskjerm til loftstue-TV virker som fullstendig idioti.

Det er klart at det er som du sier. Når det er sagt, så finnes konseptet "godt nok", og de første generasjonene med start-TV var milevis unna "godt nok". Det vil si at, som sagt rett oppi tråden her, SmartTV-delen er avskrevet som utdatert etter 5-10 minutter, ikke 1-2 år.

 

Dersom en TV derimot er i stand til å kjøre applikasjoner som Netflix, youtube etc. "godt nok", så trenger man ikke slutte å bruke disse applikasjonene om to år, bare fordi nyere versjoner finnes på nyere TV'er.

 

Jeg tror dette tiltaket med standardisering av løsning gjør at man får bedre kontroll på "godt nok", som gjør at TV'n om noen år nok kan virke som håpløs gammeldags, men likevel være i stand til å levere noen minimumstjenester "godt nok".

Endret av tommyb
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor ingen satser på en stor monitor istedenfor smart TVer.

Jeg har ikke bruk for hverken høyttalere, smartfunksjon, 3D eller annen dill dall, å jeg tror ikke jeg er alene der. Jeg har PC koblet til TVen i dag å ser på serier og filmer gjennom den, så smart funksjonen blir ikke brukt i det hele tatt her.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

*SNIP*

 

 

Det er klart at dette burde ha vært modulbasert, men produsentene er nok bedre tjent med at det er en integrert bit av TV-en så man til stadighet kan få flere grunner til å bytte ut TV-en oftere. Det å eventuelt gjøre det modulbasert og få alle produsenter til å enes om en felles standard for moduler skjer nok ikke, det er klart at Sony ønsker at om du velger en Sony-TV så skal de ha kontroll over modulen du kan koble til deres TV, like så med LG, Samsung osv.. Det vil jo garantert dukke opp en Sony Store osv på Sony sin Android TV løsning osv..

Lenke til kommentar

Det er noe veldig galt med dagens Smart-TV'er når som oftest får en kraftig forbedring av å dytte en pinne til under 300 kroner inn i stedet (Chromecast), så dette har jeg faktisk troen på.

 

For svært mange på dette forumet tror jeg fortsatt en dedikert stuepc eller tilsvarende vil være det naturlige valget, men for den jevne bruker med langt mindre teknisk kompetanse kan en stuepc virke som et altfor komplisert oppsett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trist at mangfoldet forsvinner og at appenes kryssplattformstøtte forsvinner. Fra nå må man vel ha google-konto og få målrettet reklame for å få se tv på nyere tv-er.

 

Skulle ønske tv-er ble mer modulære. Omtrent som tv-ens CAM-kort, eller som en bærbar PC med sine slots og oppgraderingsmuligheter. Dvs. at man kan velge å plugge inn en Android mediespiller i et standard spor i tv-en hvis man vil, plugge inn en tv-tuner hvis man vil osv. Da kunne folk fått større valgfrihet og tilpasning etter egen smak. Mer overordnede effekter er bedre konkurranse og utviklingstakt på mediespillermodulene. Det ville også åpnet en mulighet for spillkonsollmoduler plugget rett i tv-en uten kabel.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gi meg en enkel måte og skyve filmen/serien som jeg begynte å se på android pad min på toalettet, over på tv'n med en finger bevegelse.

Og som støtter alle fil versjoner fra dlna servern min med tekst.

Da skal jeg gå over til google tv.

 

Det kan du gjøre med xbmc/kodi og appen yatse

Lenke til kommentar

Blir sikkert like bra som Samsung-telefonen min med Android. Samsung fyller på med bloatware, og skal man kvitte seg med dette må man roote.

 

Håper de forskjellige leverandørene legger minst mulig penger i utvikling av programvare. Alt de utvikler har en tendens til å tvinges på oss forbrukere, enda vi bare ønsker å bruke skjermen som en monitor..

Lenke til kommentar

 

Trist at mangfoldet forsvinner og at appenes kryssplattformstøtte forsvinner. Fra nå må man vel ha google-konto og få målrettet reklame for å få se tv på nyere tv-er.

Du jo ikke benytte deg av smartTV-funksjonene, selv om de er en del av TVen.

 

Nei man må jo ikke det, men man betaler jo da ekstra for en funksjon man ikke bruker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Trist at mangfoldet forsvinner og at appenes kryssplattformstøtte forsvinner. Fra nå må man vel ha google-konto og få målrettet reklame for å få se tv på nyere tv-er.

Du jo ikke benytte deg av smartTV-funksjonene, selv om de er en del av TVen.

 

Nei man må jo ikke det, men man betaler jo da ekstra for en funksjon man ikke bruker.

 

Man har jo ingen valg, omtrent. Eneste alternativet til smarttv er Public Display som ser ut til å være mer som en ren skjerm eller monitor om du vil, men hvordan disse er til "vanlig bruk" er uvisst. Disse fås i alle fall i mange størrelser og prisklasser.

Endret av Klykken-
Lenke til kommentar

 

 

 

Trist at mangfoldet forsvinner og at appenes kryssplattformstøtte forsvinner. Fra nå må man vel ha google-konto og få målrettet reklame for å få se tv på nyere tv-er.

Du jo ikke benytte deg av smartTV-funksjonene, selv om de er en del av TVen.

Nei man må jo ikke det, men man betaler jo da ekstra for en funksjon man ikke bruker.

Skulle man laget en versjon for de som ikke ville ha høyttalere, en versjon for de som ikke ville ha smart-tv-funksjoner, en for de som bare ville ha infrarød fjernkontroll og en versjon for de som bare ville ha IP fjernkontroll hadde resultatet blitt at alle de ulike utgavene ville blitt dyrere enn den ene modellen som har alt.

 

Og smartTV funksjonene er jo en ren software løsning hvor utviklingen av programvaren koster penger. Det blir litt som om Windows skulle bli billigere hvis man fikk denne uten paint, calculator og wallpapers.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...