Gå til innhold

Vold i spill avler ikke vold i virkeligheten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er helt enig her det er altfor stort fokus på at vold i spill og film avler vold i virkeligheten ser meg grundig lei av dette får håpe at man forstår at vi må benytte ressursene på viktigere ting som fattigdom mental hels osv.

enn å fokusere på unødvendig forskning som ikke kommer fram til noe som helst!

Lenke til kommentar

En ting å huske på er at mange midler forskere får er øremerket som dermed gjør at mange er mer eller mindre "tvunget" til å forske på dette. Jeg synes det er tullete å bruke så mye penger på dette, men litt forskning på emnet skader jo ikke :p

 

Det største irritasjonsmomentet for meg er at de fokuserer så utrolig mye på spill, virker som om man helt har glemt filmene og tegneserier for den sakens skyld. Mange tegneserier med "ekstremvold", se på Tom & Jerry :D

 

Skulle gjerne ha sett tall på penger som går til dette og hvem pengene kommer fra, det er nesten mer interresant enn å lese om resultatene :)

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle noen i utgangspunktet tro at spill-vold med dataanimerte figurer er verre enn film-vold med realistiske effekter og ekte mennesker?

 

Tanken har vel vært at man blir sterkere påvirket av å selv styre den voldelige handlingen, slik man gjerne gjør i spill, kontra å se på en voldelig handling bli utført.

 

Jeg tror det kan være en sammenheng mellom vold og spill, men usikker på i hvilken retning og i hvilken grad. Altså, jeg kan tro personer som lett tyr til vold og aggresjon oppsøker voldelige spill i større grad enn andre. Og noen blir jo helt klart påvirket av spill. Men om de ellers hadde blitt påvirket av noe annet istedet vet man jo ikke.

 

Men dette er bare synsing.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...