Gå til innhold

Folk gir mye mindre penger til Kickstarter-spill nå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"... for å smi mens jernet var varmt." Tror dette er en av hovedgrunnene til hvorfor folk gir mindre penger nå. Kickstarter var noe nytt og spennende da det kom, men det begynner å bli en stund siden. Nå er det gammelt nytt, og vi har sett noen bra spill (Wasteland 2) go mange dårlige (Godus...). Folk er nok ikke så interessert lengre som de engang var. For å lykkes med Kickstarter nå kreves det mye mer enn det gjorde før - både av utviklere og kunder. Det holder ikke for utviklere å gi en laber presentasjon, noen vage løfter og en kort CGI-trailer, og kundene har så mye å velge i at det er vanskelig å bestemme seg for hvilke(t) spill man tør ta sjansen på. Å støtte et spill med to dollar er ikke mye, men å støtte ti spill med ti dollar hver blir fort en god del penger for uferdige spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er i hvertfall mettet på spill som aldri ser ut til å bli ferdig.

 

Dette er hovedårsaken faktisk, til og med Early Access begynner å miste vinden av akkurat denne grunnen.

I tillegg har jo Kickstarter også gitt en del problemer som også gjør at folk skyr unna, Oculus Rift etter oppkjøpet av Facebook for eksempel gjør også sitt for at folk klasker igjen lommeboka.

 

Lenke til kommentar

Tror endel av den pengesterke gruppen har fått spillene de vil ha, eller venter på dem å komme ut.

 

Hvis man ser på de som har dradd inn mest penger er det spill som er basert på de gamle rollespillene som Baldur's Gate og Fallout. De som er i gruppen som vokste opp med disse spillene er gjerne fra sent tyveårene opp mot førti, som er vesentlig mer pengesterke enn tenåringer og derfor har råd til å satse litt penger på et spill de vil ha, men muligens vil feile.

 

Det er gjerne en gruppe som ikke spiller mest, og er sikkert (som meg) fortsatt travelt opptatt med Wasteland 2 og Divinity OS og venter på Dreamfall som kommer i slutten av måneden og Torment som kommer til neste år.

 

Det har vært en total tørke på dette området i over ti år, men med så mange spill i denne sjangeren som er ute nylig eller kommer snart er det en selvfølge at kickstarter ikke er siden man sjekker på daglig basis lengre.

 

Det årlige oppgulpet fra EA og Activision er rett og slett ikke det mange eldre spillere er interresert i, og derfor har kickstarter vært så populært som det har vært for de mer historiedrevne spillene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke for å gå for mye off-topic, men hvorfor er folk så forbannet etter at Facebook kjøpte Oculus?

 

Tror det er en blanding av at mange missliker FB og at FB ikke er en naturlig eier siden de verken lager hardware eller spill. hadde de blitt kjøpt av hardware produsent hadde de fleste vært positive.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er i bunn og grunn synd, for det er en del perler vi aldri ville fått uten Kickstarter-støtte. Når det er sagt så vet jeg at mange Kickstarter-prosjektet ikke har levd opp til løftene og at det sitter mange der ute som føler seg snytt, enten fordi resultatet ble for dårlig eller fordi det ikke ble noe av overhodet. Jeg tror også Kickstarter-prosjektene må bli flinkere til å holde backerne sine oppdatert, for det er lite givende å donere så det svir i lommeboka for så å ikke høre noe mer på årevis. Da vet du ikke om pengene faktisk har ført til spillutvikling, eller om fyren tok seg en lang sydenferie.

Lenke til kommentar

Jeg har spyttet inn totalt 529 USD (eks frakt) på Kickstarter. Av de få som er levert har det vært blandede erfaringer. Ser også at mange spill som har kommet ut etter Kickstarter har rast i pris ganske fort. Med en backlog av dimensjoner kan jeg heller vente.

 

Nå er jeg mest spent på de prosjektene som gjelder fysiske produkter. Har støttet noen av de og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...