Gå til innhold

Lei av gammel Android på mobiltelefonen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

produsentene skulle vært pliktig til å oppdatere solgte telefoner i x år etter dem var solgt.

Hvor mange da ?

 

selv om man kan få en telefon til å vare nesten evig så kunne jeg tenke meng at de skulle funger i minst 5 år

Mange produsenter setter jo grensen ved 2-3 år

 

og så virker det jo som om det er de dyreste (kr 4-5 tusen og oppover ) som er de som kjøre på siste utgave av systemet

Lenke til kommentar

 

produsentene skulle vært pliktig til å oppdatere solgte telefoner i x år etter dem var solgt.

Hvor mange da ?

 

selv om man kan få en telefon til å vare nesten evig så kunne jeg tenke meng at de skulle funger i minst 5 år

Mange produsenter setter jo grensen ved 2-3 år

 

og så virker det jo som om det er de dyreste (kr 4-5 tusen og oppover ) som er de som kjøre på siste utgave av systemet

 

5 år er tallet jeg også ser for meg er fornuftig.

Lenke til kommentar

Det er i mine øyne meningsløst å kreve oppgradering til nyeste versjon av OS for flere år gamle telefoner. Sikkerhetdoppdateringer er kanskje en annen sak. Husker f.eks HTC Desire fikk opptil flere småfikser etter at det ble klart at den ikke fikk 2.3.

Det er ikke akkurat som om man forventer at en fem år gammel PC med Vista skal få gratis oppdatering til Windows 8(.1)..

 

Nå har vel også Google flyttet mye funksjonalitet over i play services slik at nye funksjoner også er tilgjengelige for de med gammel Androidversjon. Da blir det heller ikke like nødvendig å til enhver tid kjøre den siste versjonen. En annen ting er at man må ha (driver)støtte fra produsente av komponentene for å kunne oppdatere.

Lenke til kommentar

Og det betyr at man skal tvinges til kjøpe en ny android telefon hver 3 år for å holde følge ?

 

Mange folk kjøper nå ny mobil enda oftere enn hva du skisserer. Så er det noe stort problem? Man er heller ikke tvungen til å kjøpe nytt, men kan sitte med sin steinalder-android.

 

Den store fordelen med dette opplegget, det er at butikkhyllene vil bli enda mer oversiktelige på hvilke telefoner som er nye og hvilke som er aldrende modeller som fremdeles er i salg. Jeg ønsker endringen velkommen.

 

Hadde det nå vært en enkel måte å kunne få nyere android uten å ha Google-telefon, eller uten å være avhengig av sin mobiloperatørs treghet, så hadde dette vært flott. Og jeg ønsker ikke drive med rooting. Finnes det løsninger til alle mobiler som har sterk nok hardware, sånn utenom det å root'e?

Endret av G
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...