Gå til innhold

Apple tar patent på trådløs «projektor-PC»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eller det faktisk var imponerende var automatisk kalibrering/justering takket være sensorer. Det er jo faktisk DET som gjør dette til noe nytt. Å stappe en liten datamaskin i prosjektoren er jo ikke noen revolusjonerende ide, eller vanskelig. Kunne jeg klart selv i så måte.

Induktiv strømoverføring er jo ikke noe voldsomt fremskritt, men har jo fortsatt ikke tatt helt av enda, så jeg antar det er et greit fremskritt.

 

Nå er det kanskje ikke det viktigste i kundegruppen til Apple, men et av hovedproblemene til prosjektorer er jo å få høy nok lysstyrke, og det uten at maskinen lager ekstremt mye støy. Slenger du inn en datamaskin i tillegg, som både trekker mer strøm, og gjør at det blir enda mindre plass for kjøleribbe så vil de nok slite med å få lyssterk nok. Som ville vært en stor fordel for presentasjoner, eller film i belyste rom. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1519424&hl=

Laget vel en tråd om dette for ikke så altfor lenge siden. Da tok jeg utgangspunkt i at det kunne være et naturlig veivalg for Mac Pro. Det drar med seg en del fordeler:

- Direkte konkurrent til konsoller med storformat på bildet, og kraftigere maskinvare. Også med støtte for iOS-spill. Revitalisere PC-industrien for spill.
- Pro blir mer "Pro" ved at den kan brukes til å avløse projektorer på møteplasser.
- Oppfyller visjonen om "Apple TV". Innhold kan leies og streames direkte på storlerretet.
- Trådløs høyttaler for iPhone og iPad dersom en klarer å også integrere en lydplanke i den.

- Skype på storskjerm.

Argumentene mine legger i bunn, at dersom en skal forsvare en større formfaktor enn bærbare PCer i dag, så må en også kunne tilby funksjonalitet som ikke er mulig på bærbare. Ytelsesmessig er nemlig forskjellen ikke like stor som før.

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

www.samsung.com/global/microsite/galaxybeam/

Er smartphone en pc? vil vel si ja på det, men...

kan man trådløst koble til mus og tastatur? ja.

 

personlig synes jeg dette blir for dumt. tror heller at dette er en villedende patent for andre selskaper å hoppe på for å gi apple pusterom!

Lenke til kommentar

Apple har aldri vært kjent for å introdusere nye deler. Det er hvordan de utnytter dem som er egenartet.

 

Om de fikk til Apple TV, iOS-spill, Steam-satsing, Skype, YouTube og OSX på storskjerm, hadde det vært revolusjonerende. Da hadde Apple praktisk talt gått inn i spillindustrien og tv-industrien samtidig, overlegen på begge områder. Det hadde faktisk nesten blitt som Xbox One, bare med PC sitt økosystem.

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Så de skal få patentet fordi de øker lumens?

 

Så jeg kan også gå å ta patent på ideer hvor jeg beskriver deres produkt og legger til > 75 lumens slik at ingen andre kan lage noe lignende i fremtiden selv om det er deres ide?

Hehehe, nå har jeg ikke akkurat lest patentsøknaden, men jeg tipper det ligger mer i samlepakken for alle featurene de kommer med. ^Ville ikke fokusert så alt for mye på små enkeltting. Apple har haugevis av patenter som det er måten de setter tingsammen eller gjør noe på. Til tross for at det har blitt gjort 100 ganger før.

 

De har jo til og med fått æren for smarttelefon og nettbrett, selv om det var andre pioneerer som var ute med slikt lenge før dem.

 

Ville derfor ikke fokusert for mye på at de stapper en PC inn i en prosjektor. Ja, det er ikke akkurat intuitivt, for hva slags enhet er det som IKKE har en form for PC i seg i dag?

 

Telefoner, TVer, Blu-rays spillere, TV-bokser, prosjektorer, kjøleskap, vaskemaskiner osv.. har alle fått typisk PC/smart-XXXX funksjonalitet.

 

 

 

Hvis det er riktig slik det står så må patentkontoret være veldig glade i Apple hvis de skal godkjenne patentet

Apple er svært godt kjent i å søke patenter, så dette er nok plankekjøring for dem. Apple, som er et av de største firmaene i USA, som betaler inn enorme summer hvert år for USA for patenter og patentsøkadder, er nok helt sikkert meget godt likt på amerikanske patentbyråer ja.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...