Gå til innhold

Nå starter nedtellingen til nye Windows 8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ble fortsatt ikke helt overbevist til å gå fra W7 64bit til W8.1.. Er det egentlig noen nevneverdig grunn for å gjøre dette på en vanlig desktopmaskin enda?

 

Oppgavebehandlere er bedre, filkopiering er litt bedre, og noe anent smådill, widgets er i praksis borte, og metro er langt verre en startmenyen, blir vel en individuell vurdering hva som er best.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ble fortsatt ikke helt overbevist til å gå fra W7 64bit til W8.1.. Er det egentlig noen nevneverdig grunn for å gjøre dette på en vanlig desktopmaskin enda?

 

Bruker selv Windows 7 enda, men har handlet nye PC'er til noen foreldre av venner og vist dem Windows 8 og reaksjonene har vært "oj, dette var mye enklere enn før".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så lenge en legger til hva en bruker mest i ModernUI så blir det mye enklere for foreldre og besteforeldre å bruke. De var stort sett avhengig av snarveier på skrivebordet i utgangspunktet, og når de nå får det frem med tydeligere fliser i ModernUI så er W8 enkelt å bruke.

 

Selv bruker jeg aldri ModernUI, går direkte til skrivebord og har mitt bruk derfra.

Lenke til kommentar

Ble fortsatt ikke helt overbevist til å gå fra W7 64bit til W8.1.. Er det egentlig noen nevneverdig grunn for å gjøre dette på en vanlig desktopmaskin enda?

If it ain't broken, don't fix it. :)

 

Veldig liten forskjell mellom de to operativsystemene. Er du fornøyd med Windows 7 så er det vel ikke noe poeng i oppgradering? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ble fortsatt ikke helt overbevist til å gå fra W7 64bit til W8.1.. Er det egentlig noen nevneverdig grunn for å gjøre dette på en vanlig desktopmaskin enda?

 

Egentlig ikke. Er man fornøyd med det man har i dag osv, så er det ikke noe grunn til å bytte før man trenger det.

 

W8 er litt kjappere her og der, noen bedre løsninger osv. Om man liker Modern UI/Metro osv er en smaksak. Ikke hør på alle som griner høylytt om det, er det er ikke så galt som mange skal ha det til. Modern UI er en grei snarveisside, ikke noe annet. Med det satt skikkelig opp, så slipper man mange ikoner på skriveborder, man slipper å åpne startmenyen for å enten søke eller lete etter programmene man skal ha. 1 trykk så er man på Moder UI og har alle snarveiene man trenger der.

 

Det er min opplevelse av Win8 på den ene maskinen jeg har brukt det på. De 3 andre jeg har, har jeg ikke sett vitsen med å oppgradere enda, før jeg oppgraderer maskinvaren og trenger nytt OS.

Lenke til kommentar

Er dette "SP1" eller er det en reell videreutvikling av OS'et? Ikke vanlig av MS å navnsette OS'et med versjonsnummer på den måte. Win7 heter vel fortsatt Windows7 SP1.

 

Strengt tatt ett fett, fler av oppdateringene er etterlengtede. Savnet ikke start-knappen, men boot rett til desktop er en detalj som jeg ser frem til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...