Gå til innhold

Xbox One utsettes til 2014 i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Komplett idiotisk... Hvorfor må vi ha alt på norsk uansett? Det første jeg skal gjøre når jeg en gang kjøper meg en Xbox Vånd er å sette alle språk til engelsk, da kvasioversatt drittnorsk ikke er helt min greie uansett...

 

Ikke heng deg opp i forklaringen til Microsoft. Det er deres forsøk på å trøste de utelatte markedene og få oss til å føle at det blir gjort for vår del. I realiteten skyldes trolig denne utsettelsen de ofte rapporterte problemene med yield for konsollen. Microsoft har ikke klart å produsere den i nærheten av den hastigheten de trenger for å konkurrere mot Sony, som har veldig høy yield til sammenligning. Derfor har de nok bestemt seg for å bruke konsollene de ville solgt til de 8 utelatte landene til å styrke de gjenværende. De har et stort problem hvis det f.eks. er 4 ganger så mange PS4er ute på det amerikanske markedet enn Xbox One når juletiden treffer, og mange rapporter tyder på at det er dette forholdet som har vært aktuelt så langt. Ved å samle konsollene til færre markeder kan de minske denne avstanden og skaffe seg en bedre posisjon i kjernelandene.

 

At de samtidig i praksis har gitt opp land som Norge er en bieffekt de trolig føler er verdt det. De vil aldri komme seg i Norge etter denne utsettelsen, men siden Norge allikevel er et land som foretrekker Sony så nok Microsoft skriften på veggen og gjorde en strategisk reorganisering av prioritetene sine.

 

TLDR: Microsoft har trukket seg tilbake fra land de ikke kan vinne for å fokusere på kjernemarkedene hvor de har en fighting chance. Det er ingen andre årsaker til utsettelsen, på tross av hva de selv påstår.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Er det egentlig så jævlig krise? First world problem ass...

 

Mesteparten av hardware-nettverket handler om ting som gir first world problems når det først oppstår problemer. Det er tross alt snakk om forbrukerelektronikk. Men reduserer det egentlig nyhetsverdien av dette?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Vil gjerne vite hvor du får de påstandene "Norge allikevel er et land som foretrekker Sony" :O

 

Dette har jo vært velkjent i årevis, og ble backet opp av en undersøkelse i fjor som jeg ikke husker linken til. Sony har tradisjonelt stått sterkt i Europa, men Norge har vært en av de mest lojale Sony-landene.

 

Jeg er overrasket over at du blir overrasket av dette. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mesteparten av hardware-nettverket handler om ting som gir first world problems når det først oppstår problemer. Det er tross alt snakk om forbrukerelektronikk. Men reduserer det egentlig nyhetsverdien av dette?

 

Jeg sier ikke at det ikke har nyhetsverdi. Jeg mener bare at noen hisser seg så til de grader opp over dette og blir oppriktig forbannet. Folk mangler perspektiv så det holder..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...