Gå til innhold

Xbox One utsettes til 2014 i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Her må jeg arrestere deg litt.. For det første så kan du slettes ikke "simulere" eller "emulere" noen Xbox One eller PlayStation 4 før langt, langt inn i fremtiden. Vi har jo til gode å se noen oppegående PlayStation 3 eller Xbox 360 emulatorer til PC enda, så hva i allverden får deg til å tro at du kan simulere / emulere Xbox One og PlayStation 4 titler i nærmeste fremtid?

 

Du har en litt forvridd syn på hva som er "enkelt", hvis du virkelig syntes det er mye mas og tull med å kjøp en konsoll hvert 5-6 år, hvordan tror du folk ser på det å drive å oppgradere maskinen sin fra tid til annen? På hvilken måte er det å gå i butikken (eventuelt inn på nettet) å kjøpe seg en konsoll, putte inn strømkabel og HDMI kabel og starte opp å spille noe mer tull og mas enn å gå i butikken (eventuelt inn på nettet) å bestille seg noen nye komponenter til PC-en, måtte montere disse osv?

 

 

Altså jeg spiller 99% av tiden på PC, det skyldes bedre grafikk / kraftigere maskinvare, høyere fleksibilitet og ikke minst at mus + tastatur trumfer stort sett alt i de fleste spill (med unntak av bilspill og sportspill, her foretrekker jeg gamepad) og er helt inneforstått med hva du sier og insinuerer her.

 

Men du må ha et passe forvridd syn på virkeligheten hvis du innbiller deg at dette på noen måte er å kategorisere som "enkelt" eller at dette overhode er noe som er aktuelt for brorparten av markedet. Du må huske på at de fleste er relativt inkompetente når det kommer til teknologi, folk flest og de fleste familier syntes det er vanskelig nok å velge riktig HDMI inngang på TV-en for Xboxen sin så det å dra frem selvbygde og oppgraderbare PC-er er litt tullete da det rett og slett ikke er en aktuell plattform for folk flest.

 

Og da har vi ikke engang begynt å dra inn aspekter som at programvare må oppdateres og vedlikeholdes, PC-spill krever alltids en viss form for teknologikunnskap for å kunne fintune innstillingene riktig, du har alltid faren for at maskinvaren din er for svak, eller spillet er for dårlig optimalisert så du ender opp med dårlig ytelse noe folk flest ikke er istand til eller interessert å utarbeide. Dette er ikke en løsning egnet på forbrukermarkedet, dette er en løsning for teknologifantaster og entusiaster som deg og meg og dette markedet dør mer og mer ut, noe som er grunnen til at man idag nesten er avhengig av å ha en konsoll om man ønsker å oppleve alle de beste spillene da mange spill i dag er konsolleksklusive og aldri kommer til PC i det hele tatt.

 

 

Det er jo heller ikke snakk om "litt ekstra", et GTX Titan kort alene koster jo nesten det samme som begge disse konsollene til sammen.

Må si meg delvis enig, men du trenger ikke et GTX Titan kort for å få en bedre gaming opplevelse på PC.

Endret av Kenifyable
Lenke til kommentar

Du har en litt forvridd syn på hva som er "enkelt", hvis du virkelig syntes det er mye mas og tull med å kjøp en konsoll hvert 5-6 år, hvordan tror du folk ser på det å drive å oppgradere maskinen sin fra tid til annen? På hvilken måte er det å gå i butikken (eventuelt inn på nettet) å kjøpe seg en konsoll, putte inn strømkabel og HDMI kabel og starte opp å spille noe mer tull og mas enn å gå i butikken (eventuelt inn på nettet) å bestille seg noen nye komponenter til PC-en, måtte montere disse osv?

 

Det største problemet med konsollene er jo bakoverkompatibilitet. En bruker som fremdeles vil spille sine XBOX 360/PS3 spill må jo fremdeles ha konsollene fremme.

 

Med XBone og PS4 må man jo da ha 4 konsoller stående under TV'en. Litt tungvindt :) Mye enklere å da kun ha en PC som kjører så og si alt av gamle spill.

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar

Du kan spille PS1 2 og 3 spill med Gaikai på PS4.

 

I teorien. Et begrenset utvalg PS3-spill er ment gjort tilgjengelig for det amerikanske markedet gjennom Gaikai i 2014. Ut fra Sonys kommentarer så langt er det nærliggende å tro at Norge ikke kommer til å få tilgang til denne tjenesten før 2015.

Lenke til kommentar

Strengt tatt vet vi vel intet om hvordan Gaikai-opplegget vil utarte seg. Jeg ville iallefall ikke latt dette være noen stor del av konsollvalget.

 

Det jeg nevnte i min post (minus det med 2015 i Norge, som er en gjetning basert på tilgjengelig informasjon) var noe Sony sa i klare ordlag under pressekonferansen deres på E3, så vi vet ihvertfall det. Med andre ord: Gaikai i USA i 2014, med et begrenset utvalg PS3-spill.

Lenke til kommentar

Ah... Det eneste som er mer irriterende enn folk som hisser seg voldsomt opp over "uviktige" ting, må være folk som alltid skal påpeke at det er mennesker som har det helt jævlig et annet sted i verden, sånn at dine bekymringer er helt uvesentlige.

Det var, som jeg skrev, bare et eksempel på hvordan sette ting i perspektiv. Det virket som om han jeg svarte ikke skjønte hva det ville si. Ta en chillpill mister..

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Hvordan kan man ta fra noen en ting de ikke har?

Ta fra et menneske livsløgnen og du tar fra ham selve livet! Les litt Ibsen og lær å fortå den hele og fulle betydningen av "å ha".

Lenke til kommentar

Ha-ha! Her var det virkelig et par folk som trenger å få seg et liv utenfor gutterommet. Løse påstander som at Norge er et PS-land og at dette er en katastrofe blir litt vanskelig å ta seriøst. 99,9% av verdens befolkning DRITER i om Xbox One kommer i november eller februar.

Jøss, sier du at 74millioner bryr seg om Xbone kommer i november eller februar? Er jo litt det da.

 

 

Og 99,9 prosent av verdens befolkning leste aldri din kommentar.

Vel, da er det fortsatt drøyt 74 millioner som leste kommentaren.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...