Gå til innhold

Xbox One utsettes til 2014 i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg sier ikke at det ikke har nyhetsverdi. Jeg mener bare at noen hisser seg så til de grader opp over dette og blir oppriktig forbannet. Folk mangler perspektiv så det holder..
Folk må da ærlig talt få lov til å bli forbannet når noe som betyr noe for dem blir tatt fra dem, om enn midlertidig. Så lenge det ikke går over til å bli sjikane eller personangrep burde ingen ha noen problemer med det. Hvordan andre prioriterer innholdet i livet sitt er ikke noe vi har noen rett til å legge oss opp i.

 

Det er helt riktig!

Lenke til kommentar

Morsomt nokk så spurte en kompis meg tidligere på skype om jeg blir å kjøpe Xbox One og jeg sa at jeg har nå ( i går faktisk ) bestilt Nintendo Wii U og trur jeg skal kjøpe Xbox One også i tillegg til PS4, men skal ha PS4 først og så muligens Xbox One til nyåret.

 

Håper bare inderlig at ikke PS4 lanseringen blir utsatt i norge. har siden i fjord virkelig gledet meg til å spille Watch_Dogs og det er ett spill som jeg ikke kan nøye meg med 360 versjon.

 

Krysser virkelig fingrene for at planene mine om å først få GTA5 i posten nu om en måned og så ha en 2 måneders periode å kose meg med det ilag med ett par kompiser til PS4 kommer i november. Har virkelig ikke lyst til å utsette overgangen til neste konsoll noe lengre. Klarer bare ikke dårlig grafikk lenger. Jeg klarer det virkelig bare ikke.

Lenke til kommentar

Det er jo helt ut av kontekst, da vil du med andre ord også si at det er hyklersk av oss å kjøpe en konsoll framfor å gi til veldeighet, og jeg vil kalle deg for en hykler for å istedenfor hjelpe de fattige og de som er på rømmen er du her å klager.

Ikke glem hvem det er som klager her.. Mitt poeng er bare at folk bør roe seg ned.. dette er ikke noe å hisse seg opp over.

Lenke til kommentar

Er det så vanskelig å forstå? Millioner av mennesker i verden lever på flukt og i ytterste fattigdom, mens andre blir forbanna fordi lanseringen av en konsoll blir utsatt et par måneder. (bare som et eksempel)

 

:huh:

 

Du tror du nettopp presenterte et argument for din side av saken. Du tar feil. Sammenligninger med ekstremsituasjoner i andre deler av verden, som om de er sammenlignbare i utgangspunktet, er barnslige og usaklige. Hold deg til tema. Du vinner ingen diskusjon med den der "logikken".

 

Og dette er et "problem" verdt å hisse seg opp over, fordi?

 

Fordi andre mennesker ser ting på andre måter enn deg. Jeg har forklart deg dette flere ganger allerede i denne tråden. Har jeg gjort meg selv utydelig på noen måte? Er det en bestemt vinkling jeg burde bruke for at du skal forstå dette?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

snip

 

Jeg synes språkforklaringen virker helt legitim. Hvis du ser på lanseringlandene er det stort sett snakk om områder med verdensspråk, mens de velger bort mindre land med egne nasjonalspråk. Det er like mye jobb å oversette alt til norsk som det er til spansk, og sistenevnte gir langt større uttelling.

 

Normalt ville nok dette uansett gått helt fint (det gikk jo forrige gang, og Sony ser ut til å greie det), men det er en liten sak som stikker kjepper i julene: Kinect. Husk at denne saken skal kunne ta imot stemmekommandoer på de lokale språkene. Dette er langt mer jobb enn å bare oversette noen manualer og menyer. I mange tilfeller, ikke minst i Norge, er masse rare dialekter er potensielt enormt problem. Husker jeg hadde en lærer fra Valle som sa noe i retning av Æbæptæ når hun mente Arbeiderpartiet, og skal stemmekommandoene funke skikkelig må nesten Kinect kunne tolke dette her.

Lenke til kommentar

Da sitter jeg bare å venter på Sony gjør det samme med PS4. Gjettom jeg er skuffet nå og kommer til å bli helt nedfor om dette skjer med PS4 også.

Spill er lidenskap, dermed så er jeg helt tullete nå og lei meg :(

 

"Som et plaster på såret til de som har forhåndsbestilt konsollen, vil et gratisspill følge med i pakken." Dette håper jeg gjelder for oss nordmenn også....

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Jeg synes språkforklaringen virker helt legitim.

 

Den er det, hvis du ser bort fra det at Microsoft allerede før eller under E3 (husker ikke nøyaktig når) gjorde det klart at bare engelskspråklige land ville få deres eget språk i 2013. Argumentet deres for utsettelsen er legitimt, men siden det allerede var kjent og ikke utgjorde et problem for dem tidligere, indikerer det at det ligger andre ting bak. Yield-problematikken jeg nevnte er velkjent og en mer sannsynlig årsak enn den Microsoft selv presenterer her.

Endret av TiLT42
  • Liker 1
Lenke til kommentar

:huh:

 

Du tror du nettopp presenterte et argument for din side av saken. Du tar feil. Sammenligninger med ekstremsituasjoner i andre deler av verden, som om de er sammenlignbare i utgangspunktet, er barnslige og usaklige. Hold deg til tema. Du vinner ingen diskusjon med den der "logikken".

Det var, som jeg skrev, bare et eksempel på det å sette ting i perspektiv. Jeg kunne sikkert brukt et annet eksempel som omhandlet noe helt annet, men det er egentlig helt revnende likegyldig i denne sammenhengen.

 

Fordi andre mennesker ser ting på andre måter enn deg. Jeg har forklart deg dette flere ganger allerede i denne tråden. Har jeg gjort meg selv utydelig på noen måte? Er det en bestemt vinkling jeg burde bruke for at du skal forstå dette?

Folk kan mene hva de vil, men det endrer likevel ikke det faktum at man har et usunt forhold til spill og verden utenom hvis man lar seg hisse opp over bagateller som dette. Ja, for det er nettopp det det er, en liten bagatell, uansett hvor opptatt av gaming man er. Kom dere ut av den lille boblen dere sitter i.. noen kan til og med ha godt av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...