Gå til innhold

? Passordets dager er talte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men hva gjør FIDO da? Hvordan fungerer det? Tilfører den noe nytt til noe som helst? Er dette en nyhet? "NN(sett inn navnet på selskapet som kjørte en pressekonferanse med vage hint om hva de nå enn snakker om) mener at deres løsning er en revolusjon". HW.no mener sikkert at deres journalistikk er en revolusjon, men ctrl-c og crtl-v er vel ganske mye brukt blant andre folk også..altså å legge inn en link som viser nøyaktig innholdet i denne artikkelen....skål!

Hvis dere skal drive med å sitere fra pressekonferanser og firmapresentasjoner fullstendig ukritisk, så ser jeg ikke poenget med denne hjemmesiden lenger.

Får dere betalt pr. ord sitert eller hur?`

Sorry, HW. Vil jeg kikke på ryktebørsen så har vi TV2 og VG til sånt.

Endret av rosetta stoned
Lenke til kommentar

Før PayPal begynner å sutre, så kan de gjøre noe med sin 20 tegns maks lengde på passord...

 

Jeg går ut ifra at dette er fordi hash-formelen deres ikke støtter lengre fraser, og det er nok voldsomt komplisert å bytte til en ny hash. Det vil vel involvere å først brute-force alle brukernes passord (m.mindre paypal er så naive at passordene er lagret noe sted) for så å hashe dem gjennom dem nye formelen...

 

Edit: Typo

Endret av Spitfire396
Lenke til kommentar

Flott artikkel, ekstremt daff copypasta fra to andre kilder, leserne av hardware.no forventer gjerne litt mer tekniske detaljer, meget vagt å si "de har funnet en løsning" uten å utdype mer enn å bruke et flowchart og å skrive en setning om andre tjenester som har topunkts autentisering.

 

Det er greit at vg, dagbladet eller hvilken tabloid det nå er som bruker artiklene deres innimellom også skal kunne få en artikkel som appellerer til deres lesere, men tenk nå litt på deres egne lesere da! (Vær så snill :) )

Lenke til kommentar

Så, brukeren må:

1. Skaffe FIDO-kompatibel eller proprietær hardware

2. Installere proprietær FIDO-software/browser-plugin

3. Gå inn på en nettside; Lagre request på nettsidens server

4. Godkjenne request på denne nettsiden via FIDO Alliances "FIDO-repository".

 

Høres ut som noe jævla dritt.

Endret av Torpedo_Peter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg går ut ifra at dette er fordi hash-formelen deres ikke støtter lengre fraser, og det er nok voldsomt komplisert å bytte til en ny hash. Det vil vel involvere å først brute-force alle brukernes passord (m.mindre paypal er så naive at passordene er lagret noe sted) for så å hashe dem gjennom dem nye formelen...

 

Edit: Typo

Null stress. Slikt gjøres over tid. Hvis en bruker logger inn med korrekt passord, kan de enkelt ta dette passordet og hashe på nytt med ny metode, lagre. Når dette er gjort, kan gammel hash fjernes.

Alle brukere som har gammel hash, går gjennom denne overgangmetoden. Alle brukere som ikke lengre har gammel hash bruker allerede det nye systemet. voila

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bruker LastPass for å holde styr på alt av passord med unike passord på alle steder. Passordet til LastPass byttes i ny og ne og er lagret i safen.

 

En annen grunn til at jeg bruker LastPass, er at min kone får tilgang til alle mine kontoer hvis jeg skulle stryke med. Mange som ikke tenker over dette,

Lenke til kommentar

Så, brukeren må:1. Skaffe FIDO-kompatibel eller proprietær hardware2. Installere proprietær FIDO-software/browser-plugin3. Gå inn på en nettside; Lagre request på nettsidens server4. Godkjenne request på denne nettsiden via FIDO Alliances "FIDO-repository".Høres ut som noe jævla dritt.

 

Blir nok strømlinjeformet etterhvert :). Tastaturer kommer nok m innebydge fingerlesere eller så kan man kjøpe en "nøkkelusb" etterhvert.

Lenke til kommentar

Bruker LastPass for å holde styr på alt av passord med unike passord på alle steder. Passordet til LastPass byttes i ny og ne og er lagret i safen.

 

En annen grunn til at jeg bruker LastPass, er at min kone får tilgang til alle mine kontoer hvis jeg skulle stryke med. Mange som ikke tenker over dette,

 

LastPass støtter også YubiKey. Anbefales! :)

 

Blir nok strømlinjeformet etterhvert :). Tastaturer kommer nok m innebydge fingerlesere eller så kan man kjøpe en "nøkkelusb" etterhvert.

 

Du kan kjøpe dem nå.. Yubikey ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lastpass er utrolig nyttig og praktisk program. Man trenger egentlig ikke en yubi key heller, siden den i likhet med Dropbox og Google accounts kan 2 stegs verifiserer med Google Authenticator appen. Men ikke begge samtidig.. Så jeg har en pent brukt Yubikey i skuffen.

 

Har du en fingeravtrykkleser som støtter Windows Biometric Framework kan denne brukes sammen med Lastpass. Etter å ha blitt så godt vant på laptopene "måtte" jeg skaffe en leser til den stasjonære også. :-)

 

Safenote funksjonen til lastpass kan også lagre serialer/keys til programmer også. Nyttig.

Lenke til kommentar
Før PayPal begynner å sutre, så kan de gjøre noe med sin 20 tegns maks lengde på passord...
Jeg går ut ifra at dette er fordi hash-formelen deres ikke støtter lengre fraser, og det er nok voldsomt komplisert å bytte til en ny hash. Det vil vel involvere å først brute-force alle brukernes passord (m.mindre paypal er så naive at passordene er lagret noe sted) for så å hashe dem gjennom dem nye formelen...Edit: Typo

 

Det er da ingen som gjør det sånn. Ikke at de har (burde ha) datakraft til det, heller. Innfører du en ny hashing-algoritme, bruker du den på _nye_ passord, eller du bytter neste gang brukeren logger inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...