Gå til innhold

? Apple ser etter ny sjef


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981734

Apple kan jo velge Google som ny sjef slik at de kan få bli bra igjen... det blir en vinn vinn situasjon

Endret av Slettet+981734
Lenke til kommentar

Apple kan jo velge Google som ny sjef slik at de kan få bli bra igjen... det blir en vinn vinn situasjon

 

Bli bra igjen? Selv om aksjekursen synker tjener Apple mer enn konkurrentene. Wall Street har ikke troen på Apple, men det skremmer tydeligvis ikke kundene.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-305018

Apple aksjen har jo vært en boble, Microsoft og Nokia hadde også sin storhetstid, men man kan ikke sitte på tronen for alltid ;)

Har litt med lederen og gjøre også :)

Lenke til kommentar
Nå spekulerer avisen Wall Street Journal i om selskapet kan være i ferd med å lete etter en ny toppsjef som kan bli med på å snu den negative utviklingen.

 

Jeg synes dette høres helt hjernedødt ut. Hvilken negative utvikling snakker de om? Det er selvsagt aksjeprisen, men de kan da ikke helt seriøst mene at aksjeprisen på kort sikt skal diktere selskapet?

 

Et søk gir følgende overskrift: "Apple Reports Best Quarterly Results Ever in Q1 2013"

 

Under Cook har altså Apple sine beste resultater noen gang. Likevel vil noen kvitte seg med ham? LIkevel stuper aksjeprisen?

 

Nei, dette blir for dumt.

 

Det er vel heller slik at aksjen var kunstig høy tidligere enn at Cook har gjort noe galt.

Endret av Pjassop
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest medlem-305018

Jeg synes dette høres helt hjernedødt ut. Hvilken negative utvikling snakker de om? Det er selvsagt aksjeprisen, men de kan da ikke helt seriøst mene at aksjeprisen på kort sikt skal diktere selskapet?

 

Et søk gir følgende overskrift: ""Apple Reports Best Quarterly Results Ever in Q1 2013"

 

Under Cook har altså Apple sine beste resultater noen gang. Likevel vil noen kvitte seg med ham? LIkevel stuper aksjeprisen?

 

Nei, dette blir for dumt.

 

Det er vel heller slik at aksjen var kunstig høy tidligere enn at Cook har gjort noe galt.

Yes ! men jeg tror at om apple lanserer noen nye produkter nå ! som vikerlig tar verden med storm... så går akjen rett opp igjen

Lenke til kommentar

Jeg ser på Apples rapporter for de siste par årene nå...

 

Steve Jobs døde i 2011. Det året var inntektene til Apple på nesten 108 milliarder dollar, og overskuddet på nesten 26 milliarder.

 

I 2012 var inntektene på 156 milliarder dollar, og med et overskudd på nesten 42 milliarder.

 

Inntektene økte altså med over 44%, og overskuddet med over 60% etter at Cook tok over. Og i første kvartal av 2013 hadde Apple i tillegg sitt beste kvartalsresultat noensinne (altså tyder det på at 2012 ikke bare var et blaff og en ettervirkning etter jobben Jobs gjorde).

 

Dette gir absolutt ingen mening. Men så er jo aksjemarkedet bare søppel uansett da.

 

Tullingene som krever Cooks avgang bør selv ta sin hatt og gå. De er direkte inkompetente, virker det som.

Endret av Pjassop
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Apple kan jo velge Google som ny sjef slik at de kan få bli bra igjen... det blir en vinn vinn situasjon
Bli bra igjen? Selv om aksjekursen synker tjener Apple mer enn konkurrentene. Wall Street har ikke troen på Apple, men det skremmer tydeligvis ikke kundene.

 

Men selv om de tjener grovt med penger nå, betyr det ikke at det samme er et faktum om noen måneder. Analytikerne har nok mistet litt interesse siden det ser ut til at innovasjonen har stagnert kraftig hos Apple den siste tiden, og kommer det ikke noe veldig spennende og innovativt i neste generasjon, kan det fort bli en lang vei ned før bunnen er nådd.

Lenke til kommentar

Bli bra igjen? Selv om aksjekursen synker tjener Apple mer enn konkurrentene. Wall Street har ikke troen på Apple, men det skremmer tydeligvis ikke kundene.

 

Men så er de vel også fortsatt verd mer en konkurrentene? Problemet har i mine øyne vært at de har ligget for høyt før, at ett sleskap i en turbulent bransje med en liten hådnfull produkter som står bak omtrent alt de tjener skal være verd mer enn gigantiske oljeselskap gir liten mening.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981734
Apple kan jo velge Google som ny sjef slik at de kan få bli bra igjen... det blir en vinn vinn situasjon
Bli bra igjen? Selv om aksjekursen synker tjener Apple mer enn konkurrentene. Wall Street har ikke troen på Apple, men det skremmer tydeligvis ikke kundene.

 

Apple er døende, du kan ikke nekte for det, å lansere det samme produktet hele tiden er ikke bra, "If it ain't broke, don't fix it" uttrykket fungerer ikke i den teknologiske verden. Apple var flinke til å introdusere produkter før men nå er det for få oppgraderinger i hvert produkt og sakte men sikkert tar andre selskap over for Apple. Det er ikke "et" selskap som tar over for Apple men heller flere selskap på flere områder, Samsung, Google og andre selskap (i mobilområdet) tar over for iPhone, ASUS og Samsung tar over for iPad, Microsoft og deres partnere tar over for Mac. Dette skjer sakte men det skjer.

Apple ser fremover mot samme skjebne som BlackBerry(/RIM) om de ikke starter å innovere snart. Ikke det at BlackBerry OS 10 er dårlig men BlackBerry kom kanskje ut med det for sent.

Lenke til kommentar

Apple er døende, du kan ikke nekte for det, å lansere det samme produktet hele tiden er ikke bra, "If it ain't broke, don't fix it" uttrykket fungerer ikke i den teknologiske verden. Apple var flinke til å introdusere produkter før men nå er det for få oppgraderinger i hvert produkt og sakte men sikkert tar andre selskap over for Apple. Det er ikke "et" selskap som tar over for Apple men heller flere selskap på flere områder, Samsung, Google og andre selskap (i mobilområdet) tar over for iPhone, ASUS og Samsung tar over for iPad, Microsoft og deres partnere tar over for Mac. Dette skjer sakte men det skjer.

Apple ser fremover mot samme skjebne som BlackBerry(/RIM) om de ikke starter å innovere snart. Ikke det at BlackBerry OS 10 er dårlig men BlackBerry kom kanskje ut med det for sent.

 

Jeg forstår hva du sier, men jeg er ikke enig i at Apple er døende. Apple har aldri hatt for vane å lansere nye «revolusjonerende» produkter hvert år. iPod, iPhone og iPad ble alle lansert med flere års mellomrom, og selv om dette mellomrommet har blitt mindre de siste årene mener jeg det blir feil å forvente at Apple skal finne opp hjulet hver gang de lanserer noe.

 

Men for all del, det blir spennende å se hva som skjer fremover, både med Apple og de andre selskapene. Ryktene skal ha det til at «smartklokker» blir det nye store. Personlig er jeg skeptisk, men hva vet vel jeg. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981734
Apple er døende
Kan du utdype litt? Siste kvartalsresultat var en ny rekort for selskapet. I "døende" legger du jo da åpenbart ikke at de gjør det dårlig, så hva er det?At du mener de ikke har produktene de burde ha?

 

Jeg mener at jeg har utdypet dette ganske bra i posten der du siterer fra, jeg sier tilogmed at det skjer sakte, men at det skjer.

Lenke til kommentar

Aksjekursen til Apple har vært en boble, basert på håp og drømmer og tro på framtidig genialitet som har hatt lite med faktisk omsetning og produktleveranser å gjøre. Den store drømmespinneren har forsvunnet. Dermed har det etterhvert kommet en korreksjon. Før eller seinere kommer det en bounce også.

 

Nå ledes Apple av en som ikke har egenskaper som drømmespinner. Dersom Apple-investorene skal kunne blåse opp troen på Apple igjen, trenger de en annen mann en TC i den rollen. TC kan sikkert gjøre en vel så god jobb på andre felter, men han har nok ikke samme egenskaper som hypnotisør og diktatør som SJ.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...