Gå til innhold

Netflix vil bli den nye HBO


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres bra ut ... Ventet en hel uke på å få nøkkel til å teste HBO. Sent i går kveld fikk jeg nøkkelen klokka 23.44 etter at jeg hadde gått til sengs og den var kun aktiv til 00.00 i går kveld ... Takk for at dere sender meg en nøkkel sent på kvelden midt i uka og gir meg hele 16 minutter til å aktivere den!

 

Nei, netflix burde virkelig vinne frem. De er ikke så innavla arrogante når det kommer til å få nye brukere.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Tror det er en bra ting at hbo og netflix produserer egne serier. Kanskje muligheten er mindre for tidlig kannselering av serier. Begynner å bli lei av sci fi serier som bare blir produsert i en eller to sesonger for så og plutselig bli nedlagt. Netflix og hbo har vel større mulighet for å få inn penger som forsvarer produksjon av de forskjellige seriene sine.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Har nå sett de fem første episodene av House of Cards, og dæven jeg elsker det!

Spacey er fantastisk som alltid, og seriens humor og stil er "right up my alley"!

 

Digger også serier hvor hovedpersonen henvender seg direkte til meg som seer, og forteller ting han tenker og planlegger osv.

 

De fem første episodene får terninkast 6!!!

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Generelt skeptisk til dette. I utgangspunktet mener jeg produksjon og distribusjon bør holdes adskilt. For mange distribusjonskanaler fører allerede til eksklusivitet på innhold, dette vil bare dra dette enda videre. Jo jo, flott med bedre tilbud, men jeg ser heller at det er konkurranse på teknisk løsning og pris enn på innhold, som bør være tilnærmet likt.

Lenke til kommentar

NRK, HBO og Studio Canal lager programmer, Sony lager musikk, Microsoft, Nintendo og Valve lager spill...ser liksom ikke hvordan Netflix' fremferd her er spesielt annerledes. Utfrea intervjuet på Ars virket det som de har oppført seg uhørt eksemplarisk i forhold til serieprodusentene, så dette virker for meg som et skritt i riktig retning. Helst burde nok produsenter og leverandører vært helt adskilt, men dette er ikke realistisk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

De fem første episodene får terninkast 6!!!

 

Første sesong får full pott fra meg :)

 

 

Husker ikke hvor jeg leste det, men det var jo også spekulasjoner om at Netflix kunne gjenopplive døde serier, som Firefly, Jake 2.0, Terra Nova og en bunke til.

 

Snakket med Netflix-sjefene om dette i fjor. Selv om de ønsker, hevder de det er engangstilfellet at de gjenoppliver kult-klassikeren Arrested Development.

 

Men så hører det til historien at de nærmest hadde sikret seg rettighetene til Jericho i november i fjor, men rotet det til med å ønske rettigheter til flere serier.

 

Vi lever i en tid hvor serier bringes tilbake fra de døde (Arrested Development, Dallas, 90210, Melrose Place osv) - så jeg ville blitt overrasket om det ikke kom mer fra Netflix. De var også involvert i det videre livet til kansellerte The Killing.

 

Terra Nova ville nok vært fullt mulig å kunne gjenopplive, så lenge Spielberg har ledig tid da.

 

Skjer nok ikke, det var en stund aktuelt men prislappen på den serien ble alt for stor. At den ikke har oppnådd noen kultstatus og ble regelrett slaktet av kritikere hjelper nok heller ikke på. Da vil jeg nok tro de er mer ute etter serier med litt sterkere merkevarenavn :)

Lenke til kommentar

Den dagen Netflix eller lignende leverandør kommer med direkte strømming av NRK, TV2, TV3, TVN og Disney Channel i pakken sin til 79,- pr mnd, så dumper jeg Get.

Lei av å betale over 300 kr/mnd til Get som leverer langt mindre valuta for pengene enn Netflix.

 

Men det er nettopp mangelen på basiskanalene som hindrer full konkurranse per idag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...