Gå til innhold

Netflix vil bli den nye HBO


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At den ikke har oppnådd noen kultstatus og ble regelrett slaktet av kritikere hjelper nok heller ikke på. Da vil jeg nok tro de er mer ute etter serier med litt sterkere merkevarenavn :)

Hvilken gate er vi i her? Kan foreslå f.eks. SGU, Star Trek, 24, Desperate Housewifes, Eureka, V, Numb3rs osv? Noen av disse har trolig både kultstatus og står sterkt som merkevarer, noen av dem har mest det ene og ikke det andre.

Lenke til kommentar

Hvilken gate er vi i her? Kan foreslå f.eks. SGU, Star Trek, 24, Desperate Housewifes, Eureka, V, Numb3rs osv? Noen av disse har trolig både kultstatus og står sterkt som merkevarer, noen av dem har mest det ene og ikke det andre.

 

Stargate-franchisen vil nok Sci-fi channel tviholde på og Star Trek lever i beste velgående som filmserie. Firefly er nok den største kultserien det drømmes om (spesielt etter en storslagen reunion på Comic-con i fjor), men ganske så urealistisk.

 

24 er jo spennende at du nevner, Fox har ikke videre fremgang med alt snakket om egen film. Men Kiefer er opptatt med Touch og jeg vet ikke hvor stor etterspørselen egentlig er. Men formatet ville jo passe perfekt for Netflix sin "slipp alt på en gang" policy.

Lenke til kommentar

Den dagen Netflix eller lignende leverandør kommer med direkte strømming av NRK, TV2, TV3, TVN og Disney Channel i pakken sin til 79,- pr mnd, så dumper jeg Get.Lei av å betale over 300 kr/mnd til Get som leverer langt mindre valuta for pengene enn Netflix.Men det er nettopp mangelen på basiskanalene som hindrer full konkurranse per idag.

Eneste jeg _kan_ ha interesse av der er jo NRK, og den er allerede på nett. Fått den integrert i en spiller hadde vært knall da. Det jeg egentlig ønsker er en mediacenter software ala xbmc som sømløst integrerer eget bibliotek for musikk, film og serier og NRK nett-tv, samt Netflix og gjerne de andre tilbyderne og. +Spotify med lossless.

 

Lenke til kommentar
Hvilken gate er vi i her? Kan foreslå f.eks. SGU, Star Trek, 24, Desperate Housewifes, Eureka, V, Numb3rs osv? Noen av disse har trolig både kultstatus og står sterkt som merkevarer, noen av dem har mest det ene og ikke det andre.
Stargate-franchisen vil nok Sci-fi channel tviholde på og Star Trek lever i beste velgående som filmserie. Firefly er nok den største kultserien det drømmes om (spesielt etter en storslagen reunion på Comic-con i fjor), men ganske så urealistisk.24 er jo spennende at du nevner, Fox har ikke videre fremgang med alt snakket om egen film. Men Kiefer er opptatt med Touch og jeg vet ikke hvor stor etterspørselen egentlig er. Men formatet ville jo passe perfekt for Netflix sin "slipp alt på en gang" policy.

 

Hvorfor skulle SyFy som kanalen heter nå ønske å holde på Stargate-franchisen ???

DE LA DET NED!!!!

SGU var også totalt misslykka.....

Alt for mye drama, og alt for lite action-komedie....

 

Ellers er det jo mange gode gamle serier som kunne vært rå med en nyproduksjon av.

Firefly kunne de vel bare fortsatt....

Stargate kunne de også fortsatt i en eller annen rettning....

Med eller uten folk fra tidligere :D

 

Space Above and Beyond hadde også vært kult i ny utgave.

Eller den noe mindre populære serien som gikk sammtidig, Babylon 5....

 

Ny serie i Star Trek universet hadde ikke vært noen umulighet om de ville det....

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle SyFy som kanalen heter nå ønske å holde på Stargate-franchisen ???

DE LA DET NED!!!!

SGU var også totalt misslykka.....

Alt for mye drama, og alt for lite action-komedie....

 

Ellers er det jo mange gode gamle serier som kunne vært rå med en nyproduksjon av.

Firefly kunne de vel bare fortsatt....

Stargate kunne de også fortsatt i en eller annen rettning....

Med eller uten folk fra tidligere :D

 

Space Above and Beyond hadde også vært kult i ny utgave.

Eller den noe mindre populære serien som gikk sammtidig, Babylon 5....

 

Ny serie i Star Trek universet hadde ikke vært noen umulighet om de ville det....

 

Ser dessverre heller ikke syfy plukke opp SG igjen med det første nei, men kan jo håpe de kommer med annet bra i sjangeren.

Om netflix, og evt andre streamingtjenester, hadde vurdert å plukke opp gode gamle sci-fi serier (evt også produsere nye) hadde jo vært helt konge.

 

Mine sci-fi preferanser er noe anderledes.

Synes SG Atlantis og SGU er de beste av SG seriene. Firefly digga jeg, men min nr 1 vil nok forbli Farscape i lang tid framover.

Håper de går inn for å sloss om sci-fi publikumet framover.. Både bygge videre på gode serier og nyskapning. Det lages altfor lite sci-fi etter min mening.

Endret av hår null
Lenke til kommentar

Hvorfor skulle SyFy som kanalen heter nå ønske å holde på Stargate-franchisen ???

DE LA DET NED!!!!

 

 

Fordi den er verdifull. Det kan være penger å tjene på å la noe hvile noen år og bygge opp ytterligere publikum gjennom DVD-salg og/eller streaming. Ref Star Trek.

 

MGM, som eier Stargate-rettighetene, er glade i franchiser. De slet voldsomt med økonomien i perioden rundt kanselleringen (som også satt James Bond og Hobbiten i fare). Det er en tid med null økonmiske muskler for gambling, det betyr ikke at de sier fra seg en franchise med stadig voksende tilhengere med det første. :)

 

 

Kommer det flere sesonger av House of Cards?

 

Eller var det kun en sesong og så ferdig?

 

Det er noe av det gøyeste jeg har sett, så hele sesongen på 2 dager, og jeg ønsker mer :(

 

Kommer 13 episoder til, innspilling starter i vår. :)

Lenke til kommentar

Fordi den er verdifull. Det kan være penger å tjene på å la noe hvile noen år og bygge opp ytterligere publikum gjennom DVD-salg og/eller streaming. Ref Star Trek.

 

MGM, som eier Stargate-rettighetene, er glade i franchiser. De slet voldsomt med økonomien i perioden rundt kanselleringen (som også satt James Bond og Hobbiten i fare). Det er en tid med null økonmiske muskler for gambling, det betyr ikke at de sier fra seg en franchise med stadig voksende tilhengere med det første. :)

 

 

 

 

Kommer 13 episoder til, innspilling starter i vår. :)

 

 

Høres nice ut :)

 

Litt lenge å vente da :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...