Gå til innhold

Test: Så god maskinvare må du ha


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På toppnivåbildet virker det jo nesten som om det har blitt aktivert FXAA, fordi bildet virket veldig uskarpt og egentlig nesten dårligere enn de to andre.

Kan ikke helt skjønne at noen vil ha aktivert FXAA om man ønsker best grafisk utseende, men det er jo godt mulig det krever mest. Var det slik at dere også kjøre med FXAA aktivert under testen?

 

Synes også det var rart at BO2 krevde så fryktelig mye. 61 FPS med GTX 680 i 2560x1600 er jo rimelig dårlig om grafikken er tilsvarende den vi har sett i Black Ops 1 og resten av Modern Warefare-serien?

Eller er det slik at de virkelig har presset grafikkmotoren enda et hakk lenger og lagt til flere grafiske elementer?

 

Fikk det for meg at de hadde satset på at spillet hadde høyest mulig framerate på konsoller, og derfor ikke satset særlig tungt på grafikk. Ja, det var vel slik at det skal holde 60 FPS stabilt på en konsoll.

 

Kort sagt så høres det jo utvilsomt ut som om det er snakk om en salig dårlig optimalisering på PC?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Kort sagt så høres det jo utvilsomt ut som om det er snakk om en salig dårlig optimalisering på PC?

Ingenting nytt der, da Black ops 1 kom ut så måtte du ha en heftig prossessor hvis du ville ha spillbar ytelse. Uten en heftig prossessor hadde du rundt 20-40fps med høyeste innstillingene og selv med de laveste instillingene i 640x480 oppløsning falt fps'en under 40fps ganske ofte..

 

Det var min opplevelse med Black Ops 1 med en Q6600 og en 560 ti.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er greia med at dere putter 7970 i den billige maskinen? Dere burde jo ha testet det i den dyre maskinen også. Kjører BO2 i 2560x1440 med 7970 selv, fungerer fint det.

 

Eneste minuset er at spiller tryner maskinen helt random her. Skyldes trolig skjermkort driveren da det skjer oftere med siste offisielle og 12.11 beta8 en med 12.8.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

black ops 1 er første spillet jeg har blitt forbannet på og avinstallert midt i fordi det var så elendig scripta på spawn :)

 

Modern warfare 2 hadde vel også en genial sekvens hvor du måtte "press mousebutton 1 to drive forward" og minuttet etterpå "now press mousebutton 2 for reverse".

 

trenger man å si mer om kvaliteten? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her var det jo umulig å sammenligne.

 

Som Simen1 sier så burde testen gjøres om igjen, alle skjermkort på begge maskinene og kjør samme oppløsning på begge maskinene.

 

Jeg sitter igjen med å lure på hvor mye prosessoren og minnet har å si, det er jo umulig å vite ut ifra denne testen. 7970 yter dårligere enn 660 Ti på samme oppløsning i følge grafene pga de forskjellige prosessorene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På toppnivåbildet virker det jo nesten som om det har blitt aktivert FXAA, fordi bildet virket veldig uskarpt og egentlig nesten dårligere enn de to andre.

Kan ikke helt skjønne at noen vil ha aktivert FXAA om man ønsker best grafisk utseende, men det er jo godt mulig det krever mest. Var det slik at dere også kjøre med FXAA aktivert under testen?

Black Ops 2 har TXAA-støtte, jeg mistenker det er dette som forårsaker at toppbildet blir såpass uskarpt.

 

Jeg syns også det var merkelig at 7970 var testet som "billig" kort mens 660 Ti er "dyrt" kort.

Lenke til kommentar

Jeg håper på en oppdatert test med AMD-kortene på Intel-maskina og Nvidia-kortene på AMD-maskina. Ta gjerne med et Geforce GTX 650 (ikke Ti) også for å matche Radeon 7770.

 

Her støtter jeg fult ut Simen , hvis ikke vil hele denne testen framstå som latterlig i mine øyne og ikke særlig riktig i forhold til at både cpu og gpu spiller mye inn for den totale ytelsen.

Viktig at siste driver hos både Nvidia og Amd blir brukt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...