Gå til innhold

? NFC-betaling kommer neste år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samme gamle Visa, ja...

Kjipt å gjøre seg avhengig av å betale med mobiltelefonen, med tanke på at når man nå skal bruke telefonen til "alt" så vil man stadig oftere oppleve at batteriet kan gå tomt når man minst ønsker det...jeg klarer ikke helt å se hvilke fordeler det skulle gi framfor å betale med vanlige bankkort... ;)

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Samme gamle Visa, ja...Kjipt å gjøre seg avhengig av å betale med mobiltelefonen, med tanke på at når man nå skal bruke telefonen til "alt" så vil man stadig oftere oppleve at batteriet kan gå tomt når man minst ønsker det...jeg klarer ikke helt å se hvilke fordeler det skulle gi framfor å betale med vanlige bankkort... ;)

 

Det er ikke slik at betalingsmuligheter med kort forsvinner med det første. Det er klart mer praktisk å slippe å dra med seg bankkortet overalt, det synes i alle fall jeg. Mindre rot og alt på ett sted.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samme gamle Visa, ja...

Kjipt å gjøre seg avhengig av å betale med mobiltelefonen, med tanke på at når man nå skal bruke telefonen til "alt" så vil man stadig oftere oppleve at batteriet kan gå tomt når man minst ønsker det...jeg klarer ikke helt å se hvilke fordeler det skulle gi framfor å betale med vanlige bankkort... ;)

 

Men et eplehode som deg hadde elsket det hvis iphone 5 hadde hatt en NFC chip.

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar

Dette blir jo lagt ned. Er jo Apple som bestemmer dette. De har jo sagt at NFC ikke er tingen. Det er deres Passbook som skal ta over, det er mer enn bra nok sier de.. også får jo de prosenter. NFC er jo verdiløs for Apple.

Ja det er vel en måte å se på det. En måte veldig mange androidfrelste deler tror jeg. En annen er vel det at apple gjør som vanlig. Ikke lanserer noe før de har alt klart. Hvem vet neste år lanserer de iPhone 6 med Nfc og samarbeid med 1-2 enorme kjeder i USA. Da vil nok nfc begynne å ta av, og det vil sakte men sikkert spre seg til Norge og Europa. Men er enig med deg, Apple styrer mye. Det er vel bare noe som kommer når man selger så mye som man gjør.

Lenke til kommentar

Dette blir jo lagt ned. Er jo Apple som bestemmer dette. De har jo sagt at NFC ikke er tingen. Det er deres Passbook som skal ta over, det er mer enn bra nok sier de.. også får jo de prosenter. NFC er jo verdiløs for Apple.

Jepp, Apple slår nok kloa i en 90%-andel av alle transaksjoner som går gjennom Passbook...problemet er bare at det ikke går noen transaksjoner gjennom Passbook, og 90% av 0 er fortsatt 0... ;)

Passbook er altså "verdiløs" for Apple - det gjør ikke annet enn å tilby fornøyde brukere nyttige funksjoner, i likhet med mye annen iOS-software.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

urgelol; jeg vet jeg sporer av, men hvordan kan du si at det er vanlig for apple å ikke levere noe som ikke er helt klart? Hva med map-systemet på iphone5, feks?

 

On topic syntes jeg betaling med nfc høres helt ok ut som en fin løsning, men vil ha et bankkort i lomma likevel som backup.

Lenke til kommentar

På tide bankene/visa får ut fingern,

 

Dersom man i tillegg kunne få kvitteringene rett på mobilen, ville betaling via mobil vært klart og foretrekke for min del.

 

Skulle man komme i en krise med tomt batteri og backup-kortet ligger igjen hjemme, er det ikke verre en at terminalene utstyres med en enkelt standard micro-usb for win/andr telefoner (skulle iphoneX få nfc, er det sikkert mulig og integrere en spesialkabel for den og)

 

Til deg som er bekymret for at telefonene "kræsjer" kan jeg opplyse om at visakortene mine knekker langt oftere.

Lenke til kommentar

urgelol; jeg vet jeg sporer av, men hvordan kan du si at det er vanlig for apple å ikke levere noe som ikke er helt klart? Hva med map-systemet på iphone5, feks?

 

On topic syntes jeg betaling med nfc høres helt ok ut som en fin løsning, men vil ha et bankkort i lomma likevel som backup.

Nye maps ble lansert 19 september, så derfor kan jeg si at jeg synes det er vanlig at apple leverer funksjoner og tjenester som er klare.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...