Gå til innhold

En slik 3D-«printer» har du ikke sett før


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

CNC fres vel og merke. Var mange linjer med kode på finkuttingen. Men skjønner ikke hvorfor de ikke kjørte alt i en operasjon, er jo mulig det når de bruker samme verktøyet hele tiden.

 

CNC-fresing gjøres i min erfaring i flere omganger. En grovfresing får å få unna mesteparten av massen som skal bort, og deretter ett eller flere pass med et finere freshode for å gjøre detaljarbeidet.

Lenke til kommentar

Denne er jo i så måte ubrukelig iforhold til vanlige "3D-printere". 3D printere som lager skulpturer lagvis kan også lage avanserte former inne i et skall. Det er ikke mulig med denne.

 

Kan ikke lage Kinder egg med leken i f.eks. Eller en modellbil med detaljer på innsiden av bilen.

 

Sikkert kjempefin for å lage ubrukelige golfballer derimot.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror desverre det vil ta mange år før de der går ned i pris. Den som er vist i klippet over koster jo over 400.000. Men nå er jo det den 'hotteste' modellen fra selskapet. De har noen til over 100k-lappen også :!:

 

Man får en DIY 3D printer til rundt 5000,-. Så jeg tror ikke et går så veldig mange år før vi begynner å se mer av dette.

 

Det er liten tvil om at dette kommer til å ta helt av! Og Lego kommer til å gå konkurs.

 

Bare ved å sitte og tenke på hvilke muligheter man har med en slik printer blir jeg helt satt ut. Det er ubegrenset hva man kan lage.

Endret av Revox
Lenke til kommentar

Man får en DIY 3D printer til rundt 5000,-. Så jeg tror ikke et går så veldig mange år før vi begynner å se mer av dette.

 

Det er liten tvil om at dette kommer til å ta helt av! Og Lego kommer til å gå konkurs.

 

Bare ved å sitte og tenke på hvilke muligheter man har med en slik printer blir jeg helt satt ut. Det er ubegrenset hva man kan lage.

Jepp har sett det. Men foretrekker pulverbassert fremfor den lim-rullen DYI-printerne kommer med. Den er heller ikke så nøyaktig. Men til den prisen så er det jo ikke så galt sånn set.. :tease:

Lenke til kommentar

Man får en DIY 3D printer til rundt 5000,-. Så jeg tror ikke et går så veldig mange år før vi begynner å se mer av dette.

 

Det er liten tvil om at dette kommer til å ta helt av! Og Lego kommer til å gå konkurs.

 

Bare ved å sitte og tenke på hvilke muligheter man har med en slik printer blir jeg helt satt ut. Det er ubegrenset hva man kan lage.

Jepp har sett det. Men foretrekker pulverbassert fremfor den lim-rullen DYI-printerne kommer med. Den er heller ikke så nøyaktig. Men til den prisen så er det jo ikke så galt sånn set.. :tease:

 

Pulverbasert er klart best, men vil nok fortsette å være dyrt. Blir nok lim baserte som kommer for oss dødelige. Hastighet og presisjon blir bare bedre og bedre på de også etterhvert.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...