Gå til innhold

Nettbutikker taper på dårlig trygghetfølelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC
En ny undersøkelse viser at 46 prosent av oss har droppet å kjøpe noe fra en nettbutikk, fordi den ikke fremstår som trygg å handle fra.

Jeg synes det var et veldig lavt tall. Jeg tolker det dithen at mange kun besøker kjente nettbutikker og dermed aldri har opplevd "skal / skal ikke" problematikken.

Lenke til kommentar

Ren reklame for paypal dette ja. Men det er vel personnummer vi snakker om, ikke kontonummer ?

Uansett, jeg har bestilt mye på nettet i det siste der jeg har oppgitt personnummeret siden jeg har bestilt på faktura (Klarna greier). Det har ikke vært noen problemer.

 

Fra før har jeg kjøpt alt av PC og annet teknisk utstyr på nettet og i det siste har jeg også kjøpt mye andre ting, som mat og forbruksvarer i hjemmet. På nettet kan en faktisk få mye mat som er av bedre kvalitet enn i butikken, og uten E-stoff :)

Lenke til kommentar

Er nok en del tull som er ute og går på noen sider.

Synd at undersøkelsen er relativt overfladisk, her har man kunnet lagt til mange flere faktorer som for eksempel :

 

*Butikkens rykte (fora , facebook etc).

*Om det er mange med negativt forhold til butikken (dårlig kundeservice etc) og som ikke råder venner til å kjøpe der.

*Profesjonalitet på sidene (og ikke bare den rene sikkerhetsdelen).

*Kjapphet på spørsmål stilt via e-post eller andre kanaler (facebook, fora etc).

Lenke til kommentar

Selvfølgelig helt på trynet å henvise til Paypal, som tjener på akkurat dette. Allikevel har Paypal en hensiktsmessig rolle mtp. konkurransesituasjonen mellom nettbutikker. Hvis bruk av Paypal kan være med på å senke terskelen for å bruke mindre nettbutikker (framfor store kjeder), så er det positivt.

 

Slik sett fungerer Ebay ypperlig. Det gir alle sjans til å selge, under en overordnet paraply hvor både kjøpere og selgere er sikret uten at man må levere en politiannmeldelse hvis man blir lurt.

Lenke til kommentar

Jeg er selv veldig motstander av å oppgi personnummer. Ser at det er nødvendig der man skal ha kredittsjekk, men da jeg skulle registrere meg på cdon.com og måtte oppgi personnummer, så lot jeg like godt være.

 

Er også ikke helt fornøyd med den ene nettbutikken som lagret kredittkortinfoen min, men jeg tror faktisk ikke jeg var klar over det før det hadde skjedd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...