Gå til innhold

Bungie og Activision i samarbeid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@ kealvis: No worries med det :) Bungie kan i utgangspunktet ikke lage flere Halo spill. Dvs at dette Activision-Bungie sammarbeidet ikke vil gi ut noe Halo relatert. De har ikke rettighetene til det. Det vil MS sitt 343 Industries (som består av en del ex Bungie folk) gjøre.

Endret av Frode789
Lenke til kommentar

Akkurat når jeg trodde at Activision var på vei ut... Nå har de sikret seg rettighetene til det som trolig blir en gullgås. Jeg håper bare at Bungie får fred og ro til å lage de spillene de har lyst til å lage.

 

Blir sikkert bra dette, men det gir vel Halo serien en enda mer sikker død...

Microsoft eier rettighetene til Halo-serien, og fremtidige spill kommer til å bli utviklet av 343 industries. Kan for øvrig nevne at det nye Halo-studioet har fått med seg folk fra Bungie, Pandemic og Kojima Productions.

 

@Laland: Bungie får ifølge artikkelen full kontroll over merkevaren. Activision blir nødt til å spørre om lov dersom de ønsker å lage en spinoff.

Lenke til kommentar

Greit nok at Bungie har skaffet seg en sweet avtale mtp at de eier merkevarene de kommer opp med selv, men jeg liker det ikke likevel. Grunnen er så enkel at jeg misliker Activision mer enn det jeg noensinne mislikte EA og jeg ønsker ikke å støtte dem på noen måte. Når Bungie da skriver seg inn hos dem blir det et svært vanskelig eple å svelge. Et eple bevæpnet med isklatrerkroker, pistol og en særs liten lyst til å bli svelget. Bungie har bevist at de er svært dyktige til å lage utrolig gode spill og da er det bittert for meg at de inngår et samarbeid med noen folk jeg ikke ønsker å støtte - for jeg ønsker tross alt å spille Bungie sine spill.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Lakus, du tenker feil her. Lager Bungie bra spill burde du faktisk kjøpe dem. Det eneste Activision bryr seg om er penger, og om de ser at de kan tjene penger på velproduserte gode spill som får den tiden det trenger i utvikling så lager de kanskje flere, i stedet for å pumpe ut de samme spillene hvert år.

 

Vote with your dollar.

Lenke til kommentar

Om Activision ser at de tjener penger på en spillserie vil de naturlig nok ønske å gi ut flere spill i denne serien. Da begynner man å produserer flere spill som kan tjene inn flere penger og som til slutt ender opp som kyr. Dette har skjedd så mange ganger i større selskaper i denne bransjen at jeg ikke har noen tvil på at det er sånn det foregår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...