Gå til innhold

Anmeldelse: Borderlands: Mad Moxxi's Underdome Riot (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For meg var Mad Moxxi en fantastisk karakter. Måten hun slenger ut linjene sine vitner ikke bare om utrolig godt stemmeskuespill, men linjene hennes sitter svært ofte som skudd.

 

For å være ærlig så spilte jeg mye Underdome bare for å høre på Mad Moxxi snakke, men det gikk desverre ikke slik jeg trodde det ville gå før jeg kjøpte denne DLC'en. Det er rett og slett litt for vanskelig og litt for tidkrevende til at jeg har giddet å gjøre et virkelig seriøst forsøk.

Lenke til kommentar

Tanken bak denne utgivelsen er bra, sjølv hadde eg planer om å bruke dette som ei levlegrop der eg kunne grinde opp eit par karakterer mellom oppdragene. For møter man som kjent på ein vanlig badguy i hovedspelet mellom oppdragene er det ikkje mykje XP å hente. Men den fraværende lagringen og dei ALTFOR lange kampene blir for frustrerende. Kommer nok til å prøve igjen, for det var ganske digg med ei skikkelig utfordring og dette turneringskonseptet kan eg uansett like! Berre synd eg kun har 1 kompis å spele dette med, og det er split screen. Er ingen å joine online som speler denne DLC'en, jo!

 

Synes Zombie-greia var adskillig bedre, ser frem til neste DLC og håper den gir meir morohistorie. Eg vil ha nye karakterer! Eg vil være claptrapninja!

Lenke til kommentar

Denne utvidelsen er et svar til alle de på Gearbox-forumet som sitter og whiner om at spillet er for enkelt. Noe de fortsatt gjør. Dette vil nok være for vanskelig for de fleste casual-gamere, men det er herlig å kunne henvise til dette i alle emnene som startes om at spillet ikke er vanskelig nok. Sånn sett er det en gudegave til meg selv om jeg kjøper det eller ikke, for de trådene er kjedelige å rydde opp i...

Lenke til kommentar

La det være sagt først som sist at jeg er veldig glad i spill som er utfordrende på en fornuftig måte, og det er ikke vanskelighetsgraden som sådan som plager meg med denne innholdspakken. Snarere er det faktum at det er såpass nådeløst som gjør det rimelig uholdbart i lengden.

 

Det hjelper ikke om du tar alle nivåene på ett forsøk om du kun har to timer å spille på og må skru av konsollen din etterpå - da er alt borte og du må bruke nye timer på å komme deg dit du var tidligere. Dette har ingenting med vanskelighetsgrad å gjøre, men en spilldesign som er regelrett dårlig gjennomtenkt.

Lenke til kommentar

Veddet på at de impleterte det derre bank tullet slik at alle kjøper denne DLC for at den skal fungerer for andre DLC

 

Å si at det er tull er ikke en akkurat presis deskripsjon av safen - jeg har sekken full av våpen jeg ikke har hjerte til å selge, enten fordi de har barske navn, er preget av nostalgi eller er forbanna bra, problemet er at det er i en våpentype jeg ikke bruker for øyeblikket.

 

Joda, det økonomiske aspektet i å sende med en safe folk har bruk for i et spill som har et utmerket lootsystem man ikke får nok av er kanskje kritikkverdig når resten av DLC'et ikke er noe særlig, men det blir allikevel feil. Når du fullfører Mad Moxxi's Underdome riot sitter du med 3 ekstra skillpoeng, og dessuten er det mye action og moro å finne for den som prøver (og har tid).

 

Å klage på en implementert spillmekanikk som fungerer utmerket uavhengig av klasse, nivå eller spiller klinger ikke godt i mine ører.

Lenke til kommentar

For et helt nytt DLC med mange forskjellige muligheter fra oppdrag til en egen bank, vil jeg ikke si at 7,99 Euro er så mye for de som virkelig liker spillet og gjerne spiller det regelmessig.

 

Vil tro at Max Moxxi vil bli like mye godtatt av Borderlands-spillerne som Dr. Ned, kanskje enda mer for de som virkelig brenner for spillet å trenger utfordringer.

Lenke til kommentar

Veddet på at de impleterte det derre bank tullet slik at alle kjøper denne DLC for at den skal fungerer for andre DLC

 

Å si at det er tull er ikke en akkurat presis deskripsjon av safen - jeg har sekken full av våpen jeg ikke har hjerte til å selge, enten fordi de har barske navn, er preget av nostalgi eller er forbanna bra, problemet er at det er i en våpentype jeg ikke bruker for øyeblikket.

 

Joda, det økonomiske aspektet i å sende med en safe folk har bruk for i et spill som har et utmerket lootsystem man ikke får nok av er kanskje kritikkverdig når resten av DLC'et ikke er noe særlig, men det blir allikevel feil. Når du fullfører Mad Moxxi's Underdome riot sitter du med 3 ekstra skillpoeng, og dessuten er det mye action og moro å finne for den som prøver (og har tid).

 

Å klage på en implementert spillmekanikk som fungerer utmerket uavhengig av klasse, nivå eller spiller klinger ikke godt i mine ører.

 

jeg syns bare ikke at denne DLC var engang halvparten så gøy som zombie, zombie var nesten bedre enn spillet for min del, på mad mox var det så vidt jeg "levlet".

 

Banksystemet er ikke tull sånt sett, men å "tvinge" folk til å kjøpe en veldig ok DLC for å få noe som burde være impletert er litt surt.

Lenke til kommentar

Er nok sånn vi kommer til å se oftere framover.

DLCer som kanskje allerede er ferdig utviklet legges senere ut på salg, for ekstra profitt.

Små ting, som du sier skulle impletert fra start, kommer senere på DLC og frister så my at "den må man bare ha".

 

Men DLCer er helt klart noe de burde fortsette, er alltid surt å vite på creditsene til et spill at nå er det ikke mer av dette.

 

Borderland vil nok få flere DLCer, noen gode og noen dårlige, er bare å plukke de som muligens frister mest :)

Lenke til kommentar

jeg syns bare ikke at denne DLC var engang halvparten så gøy som zombie, zombie var nesten bedre enn spillet for min del, på mad mox var det så vidt jeg "levlet".

 

Banksystemet er ikke tull sånt sett, men å "tvinge" folk til å kjøpe en veldig ok DLC for å få noe som burde være impletert er litt surt.

 

Der er jeg enig med deg, men det finnes sikkert de som setter pris på en god deathmatch også, og som mener det motsatte. Jeg elsket The Zombie Island selv. Så vidt jeg vet (har som sagt aldri faktisk fullført Underdome) så går man ikke opp i leveler, men man får 3 skillspoints som premier.

 

Ja, jeg skal si meg enig i at det optimale hadde vært om banksystemet var integrert i selve spillet, men det er nå en gang ikke. Jeg er glad vi fikk det nå, jeg hadde kjøpt The Underdome Riot uansett og nå slipper jeg å vente til neste DLC kommer ut (som jo ikke er så alt for lenge til, heldigvis).

Er nok sånn vi kommer til å se oftere framover.

DLCer som kanskje allerede er ferdig utviklet legges senere ut på salg, for ekstra profitt.

Små ting, som du sier skulle impletert fra start, kommer senere på DLC og frister så my at "den må man bare ha".

 

Men DLCer er helt klart noe de burde fortsette, er alltid surt å vite på creditsene til et spill at nå er det ikke mer av dette.

 

Borderland vil nok få flere DLCer, noen gode og noen dårlige, er bare å plukke de som muligens frister mest :)

 

Jeg er faktisk litt uenig her, ikke i at det vil komme mer DLC til fler spill, men jeg er uenig i at det kunne ha fulgt med spillet i boksen. Ikke alt passer inn i spillet man slipper, og å blande inn The Zombie Island of Dr. Ned i originalhistorien til Borderlands hadde fungert dårlig. Derfor er jeg glad for at det kom i en separat utgvielse, selv om jeg selvfølgelig rent egoistisk sett hadde satt pris på om det var gratis.

 

Og hva Borderlands angår kommer jeg til å kjøpe alle DLC'ene som kommer . jeg får for det første ikke nok, for det andre fortjener utvikler all den støtten den overhodet kan få når de lager et spill som Borderlands.

Lenke til kommentar

Hm, var ikke det jeg helt mente da:

 

Det jeg mente var at små ting som banken osv., men er jo bra de tar det med senere.

 

At det lager DLC om historien som Dr. Ned og Max Moxxi synes jeg er fantastisk bra, å det skal de bare fortsette med. Som jeg sa, synes det er nitrist når spillet er over og jeg ikke vet der er mer igjen; Men nå etter Borderlands Original er over, så kan man fortsette med Dr. Ned og Max Moxxi, og det er bære lækkert :)

Endret av Nesumar
Lenke til kommentar

Mad Moxxi tror jeg aldri at jeg kommer til å fullføre. Tre til fre timer per arena? Uten mulighet til å lagre? Ikke engang hver tiende wave? Og uten XP sa du? Get the fuck out of here. Gjorde de tre første innledningsrundene og da var jeg allerede piss lei av de tre arenaene, low-gravity eller ei.

 

Resten av spillet er grisemoro og jeg har gjort alle oppdrag som kan gjøres, men de bommet grovt med Underdome. Dårlig loot, ingen XP (som spillet mer eller mindre er bygget på) og alt for langdrøyelige runder.

 

Det er ikke morsomt å sitte på de samme 100m2 og gjøre det samme om og om igjen i flerfoldige timer.

 

Er jeg forresten den eneste som nesten ikke har noe i sekken? Jeg har overhodet ikke bruk for banken da jeg sjeldent har mer loot enn 15-20 ting samtidig. Hva skal jeg med det? Jeg trenger ikke å selge det for penger, da penger nesten er overflødig og jeg trenger strengt tatt kun de beste våpnene. Hvorfor bruke et eldre våpen om jeg har noe bedre.

Lenke til kommentar

Lasta ned denne tillegspakken når den kom i begynnelsen av januar, og har spilt gjennom de 3 første arenaene. Jeg syntes det var helt OK, men til tider ganske irretert over å ikke kunne lagre mellom waves.

Banken er genial, og Mad Moxxi er jo bare en hærlig karakter. <3

 

Dr.Ned's Zombie Island var en del bedre med tanke på at det var en del gøye quests, og det blir moro å se hvordan The Secret Armory of General Knoxx blir.

 

Får bare kose meg litt rundt i Pandora frem til da. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...