Gå til innhold

Rask problemløser for Windows


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Søtt av Microsoft å innrømme at folk har problemer med Windows da :p

 

Selv om mange har problemer med Windows betyr ikke det at feilen i seg selv er Windows. Det er stort sett tredjepartsprogrammer som forårsaker problemer. At folk ikke klarer å være kritisk til ting de installerer er ikke Microsoft sin feil.

 

Etter å ha sett hvor mye sløve "mannen" (jobber med dataservice) er med å installere oppdateringer til Windows ser jeg for meg at dette programmet ikke blir installert og brukt hos de som faktisk trenger det mest. Ser enda en del pcer som kommer inn med Windows XP uten service packs.

Endret av rulleguru
Lenke til kommentar

Søtt av Microsoft å innrømme at folk har problemer med Windows da :p

Selv om mange har problemer med Windows betyr ikke det at feilen i seg selv er Windows. Det er stort sett tredjepartsprogrammer som forårsaker problemer. At folk ikke klarer å være kritisk til ting de installerer er ikke Microsoft sin feil.

En annen kilde til feil er den som befinner seg mellom stol og tastatur ...

Det er ikke få som i et ivrig forsøk på å "optimalisere" systemet sitt ender opp med noe som virker dårligere enn det de startet med. (Gjerne basert på velmente tips fra et eller annet forum...) En del av disse kan nok ha god nytte av en Fix It-løsning.

Lenke til kommentar

Det interessante er jo at Microsoft selger et OS, som de ikke tar supporten på. For den tar de som leverte maskinen med softwaren. Da er det ikke rart at dette programmet er minst 10år for sent ute. HP og dell har sine egne morsomme varianter av analyseprogrammer.

 

Apple har jo skjønt dette for lenge siden. Så de har jo et OS der det meste er låst. Du er tvunget til å ikke kunne gjøre som du vil.

 

Microsoft har altid hatt som mål at du skal kunne gjøre alt du vil... eh ... det funker jo ikke i praksis som flere over i tråden har påpekt. Brukerne er for hjernedøde til å kunne styre seg.

 

Så vi er nok på vei mot diktatus-os, fordi support er så j***** dyrt. Bare for å illustrere... hvor mange ubuntu fans her på hw.no har kjøpt support fra dem? Nettopp...

Lenke til kommentar

Man får support om man har kjøpt lisens fra MS, men de fleste andre kjøper windows gjennom sin pc-leverandør og da går man til dem for å problemer, være seg software eller hardware. Med apple så er det de som selger både software og hardware. Foretrekker modellen til MS (Ubuntu sin også for den saks skyld).

Lenke til kommentar

Enig. Jeg ser for meg at det ville vært STORE STORE køer om MS skulle ta all support for Windows. Tenk no bare hvor mange som kjører Windows. Jeg er glad til at OEM Windows support faller hos den du kjøper det hos.

 

MS gir jo fortsatt support til full versjon, og om du betaler.

Lenke til kommentar

 

Apple har jo skjønt dette for lenge siden. Så de har jo et OS der det meste er låst. Du er tvunget til å ikke kunne gjøre som du vil.

 

 

At paternalisme er å "skjønne noe" vil jeg si meg kraftig uenig i.

 

Skal vi ha utvikling trenger vi systemer som tilrettelegger for innovasjon. Lukkede systemer er en klar demper på dette.

 

I tillegg er det vanskelig å komme utenom at Apples lukking og kontroll har et finansielt aspekt, de tar kontroll for lettere å sikre seg inntekten. Hadde Microsoft gjort som Apple ville vel Opera og andre etterhvert måtte spørre dem om å få lov til å kunne kjøre på Windows...

 

Forhåpentligvis tar aldri Microsoft paternalismens vei. Apple får drive på slik og være et alternativ for de som ønsker produkter fra noen som mener de er for dum til å få full kontroll, mens Microsoft kan være alternative for de som liker friheten, med tilhørende risiko.

 

Jeg håper bare ikke OS X går samme veien som på Apples portable enheter, det ville vært veldig synd for et godt produkt (som i mine øyne kunne ha godt av å bli mer åpent). :)

 

 

Microsoft har altid hatt som mål at du skal kunne gjøre alt du vil... eh ... det funker jo ikke i praksis som flere over i tråden har påpekt. Brukerne er for hjernedøde til å kunne styre seg.

 

 

 

Vil du si mennesker ikke fungerer heller, siden de tidvis kan bli syke?

 

Med tanke på hvilken utvikling vi har hatt de siste par tiår vil jeg si at ustabilt OS som kan ha stor sikkerhetsrisiko er en fin liten bagatell av en bivirkning i forhold til hva vi har fått. Det er jo dette med å male fanden på veggen, akkurat det vil jeg ikke si fungerer så alt for godt :)

Lenke til kommentar

Nok et skritt på veien mot å gjøre den gjennomsnittlige databruker enda mer hjelpeløs? Når alt samles i ett program, blir tanken på å lete etter løsningen selv enda fjernere.

 

Microsoft Fix it Center Client contains troubleshooters that help detect issues on target PCs and solve them on demand or proactively before you even know they exist!

 

Når folk gjør dumme ting med PC-en sin bør de få merke det, hvis ikke vil de bare fortsette. Skeptisk.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd programmet. Når det gjelder generell ytelse, får jeg opp en liste over programmer som starter ved oppstart av windows. Etter en sjekk på nettet ser det ut som jeg absolutt bør la disse programmene starte. Hvorfor anbefaler FixIt at jeg kan utelate disse fra oppstart? Ganske "farlig" og lite tillitsvekkende for en ukyndig databruker.

 

boos

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd programmet. Når det gjelder generell ytelse, får jeg opp en liste over programmer som starter ved oppstart av windows. Etter en sjekk på nettet ser det ut som jeg absolutt bør la disse programmene starte. Hvorfor anbefaler FixIt at jeg kan utelate disse fra oppstart? Ganske "farlig" og lite tillitsvekkende for en ukyndig databruker.

Ja, hvis det står "på nettet", så er det nok riktig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...