Gå til innhold

Usynlighetsdrakt til kameraet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Knis. Mye rart der ute...

 

Jeg har aldri hatt frykt for å ta med/dra frem kamera, men det har hendt at motivene ikke helt føler det like uanstrengt som meg. Jeg tror imidlertid ikke det ser mye bedre ut å holde med en slik veske foran ansiktet, folk kan jo ratt tro du er i akkutt behov for noe beroligende.

Lenke til kommentar

Knis. Mye rart der ute...

 

Jeg har aldri hatt frykt for å ta med/dra frem kamera, men det har hendt at motivene ikke helt føler det like uanstrengt som meg. Jeg tror imidlertid ikke det ser mye bedre ut å holde med en slik veske foran ansiktet, folk kan jo ratt tro du er i akkutt behov for noe beroligende.

Hvis jeg måtte gå rundt med en slik bag, så hadde jeg nok hatt et akutt behov for å noe beroligene ;)

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Hihi, kan se for meg mann for litt ekstra oppmerksomhet med en slik bag, og da kan den jo virke litt mot sin hensikt...

 

kan godt tenkes at det å ta bildet gir litt ekstra oppmerksomhet, men om man bruker denne litt smart så kan man stille inn kameraet diskrét, for så å se mistenksom ut i 5-6sec.

Lenke til kommentar

tror jeg foretrekker tiltbar skjerm i hoftehøyde isteden, har mildt sagt fått en del diskre bilder med det rundt om i verden. Men denne er jo kjekk, hvis man bare skal ta ett bilde så slipper man å dra ut hele kameraet hver gang, og bruk i regn og snø.

Endret av ebr
Lenke til kommentar

det burde være en vippebar borrelås bunn slik at man ikke risikerer å slå grus og annet skit opp i linsa når man setter seg ned.

 

Ellers blir man jo avslørt så fort man bruker baggen som et kamera uansett. Ingen står å peker med en bag ellers.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

det burde være en vippebar borrelås bunn slik at man ikke risikerer å slå grus og annet skit opp i linsa når man setter seg ned.

 

Ellers blir man jo avslørt så fort man bruker baggen som et kamera uansett. Ingen står å peker med en bag ellers.

 

Den har jo en bunn, men ikke borrelås, men glidelås.

 

Fant heller ingen bildet i galeriet der hvor man kan se en person som bruker dette i profil, kan tenke meg det ser veldig rart ut når man løfter baggen sin opp for å ta bildet.

Lenke til kommentar

Enig med det om at det kan virke mot sin hensikt (stirre inn i en bag, eller at noen ser linsa på andre siden og føler seg overvåket).

Ser heller bruken som en veldig praktisk bag du slipper å styre med med for å få fram og tilbake kameraet, spesielt i dårlig vær. Kunne godt tenkt meg en sånn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Tja, veit ikke hvordan det er å betjene kameraet inni en slik sekk, men det virker utvilsomt litt knotete.

 

Jeg har værbeskyttet kamera og objetiv(er) så har aldri brydd meg om innpakking av kamera når en ute "i felten" uansett. Jeg bare knyter det fast til hånda (med reima) og lar det stå til. Solskjermen tar (stort sett) av for regn også. Eneste plunderet er å få byttet objektiv i full storm...

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Dette er det mest UBRUKELIGE jeg har sett på lenge. Alle ser jo at du holder på med noe (kamera, kikkert el.), så oppmerksomheten blir dratt til deg uansett, og mer når du bruker dette tullet.

 

Den beste løsningen er å overvinne frykten for hva folk mener og tror. Jeg ser speilrefleks kameraer overalt, og ingen bryr seg. Selvfølgelig vil man fotografere plasser man besøker.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...