Gå til innhold

HTC Tattoo blir oppgradert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette sier sitt om HTC.

Her har du ett firma som virkelig bryr seg om kundene sine.

 

Er det en spøk? HTC har jo lovet Hero eiere en oppgradering i evigheter. Har fortsatt en god del irriterende bugs jeg må leve med frem til de kommer med oppdatering. Jeg gir dem maks 1 måned til før jeg dropper Sense til fordel for custom 2.1 rom.

 

Og hva med eiere av HTC Magic som er en bedre telefon enn Tattoo? På messen i Barcelona avkreftet HTC at denne skulle få 2.1 oppgradering.

 

Edit: Samme var det med min gamle telefon Touch Diamond. Gikk ikke lang tid før jeg innså at HTC hadde latt meg stå ute i kulden og fryse. Var heldigvis lys i tunnelen takket være xda-developers, og telefonen gikk til slutt an å bruke. Men det var ikke takket være stock rom.

Endret av _nix_
Lenke til kommentar

HTC Magic har nettopp fått Sense. HTC Hero har også fått veldig gode oppdateringer tidligere, blant annet ved at grensesnittet har fungert merkbart raskere.

 

Jeg er overrasket over hvor flinke HTC er til å oppdatere eldre telefoner.

 

Sense ble lovet til Magic fra lansering av Hero i sommer. Oppdatering kom ikke før i Januar i år. Kan ikke kalle det veldig raskt.. Hero har fått et par oppdateringer siden lansering, men ingen store siden november. Den kjører fortsatt 1.5 av Android med alle de problemene det medfører. Jeg bruker Hero i jobb, avanserte funksjoner som eks. Excahngestøtte står sentralt i mitt bruk, samme med nettleseren og mye annet. Her er det mye å hente, til tider virker OSet og flere elementer i SENSE grensesnittet som en tidlig beta. Jeg har testet 2.1 på andre nyere telefoner, flere av mine irritasjoner på stock Android funksjonalitet (ikke sense) er heldigvis utbedret, derfor bør HTC får fingern ut og lansere oppdateringen til sine mange HTC Hero kunder. HTC lager gode telefoner, men de lanserer telefoner omtrent i samme fart som Nokia. Dermed blir også eldre modeller fort glemt. Touch Diamond er en av dem, samme med HTC Touch Dual, Touch Pro og flere andre tidligere populære telefoner fra HTC. Jeg skjønner at det tar tid å portere Sense til ny versjon av operativsystemet. Men skal det ta så lang tid mellom hver store Android oppdatering, og kanskje lenger i fremtiden? Vel da forsvinner vel også litt av poenget med hele Sense, når mange skal ligge 3 generasjoner bak alle andre til enhver tid.

Lenke til kommentar

Dette er bra!

 

Til de som klager på treghet: HTC kommer i det minste oppdateringer, til forandring fra de fleste andre. Oppdateringerg inkludet nye funksjoner og mye annet. Bugs ved mine tidlgiere HTCer ble fikset med enkle hotfixes, dette er det heller ingen andre som tilbyr. At det tar litt tid skjønner nok de fleste programmerere i hvert fall.

Lenke til kommentar

Dette er bra!

 

Til de som klager på treghet: HTC kommer i det minste oppdateringer, til forandring fra de fleste andre. Oppdateringerg inkludet nye funksjoner og mye annet. Bugs ved mine tidlgiere HTCer ble fikset med enkle hotfixes, dette er det heller ingen andre som tilbyr. At det tar litt tid skjønner nok de fleste programmerere i hvert fall.

Dette er noe de fleste skjønner. Og ja du har helt rett, HTC er flinkere enn flere av sine konkurrenter som f.eks. Samsung for å nevne en. Men når det er sagt så syntes jeg ikke at man ukritisk skal prise dem opp i skyene heller, spesielt når ting tar såpass lang tid som det tar, og det har blitt lovet siden..

Lenke til kommentar

I denne sammenhengen synes jeg faktisk apple fortjener litt skryt. Hovedgrunn til at jeg kjøpte telefon fra den kanten....

 

Faktisk enig her. Etter å ha hatt HTC Diamond og HTC Hero, kommer jeg nok til å kjøpe Nexus One. Håper og tror Google kommer til å holde denne telefonen noenlunde oppdatert.

Lenke til kommentar

Etter å ha kjørt 2.1 rom fra Legend på heroen så må jeg si at HTC har brukt god tid på å legge inn et gjennomført ansiktsløft på hele brukeropplevelsen på telefonen. Prøvekjører nå en blackberry curve 8900 og til sammenligning føles blackberry litt ja.. tungvindt?

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...