Gå til innhold

Kingston utvider til 24 GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Imponerende minnemengde ja, men det er vel et fåtall av programmer som strengt tatt kan nyttegjøre seg såpass mye minne.

 

De fleste spill er vel fortsatt optimisert for 32bits kode også om jeg ikke husker feil så det er vel ikke mange som går over den magiske 3Gb grensen.

Vel det kan like godt være at man trenger mye ram fordi man kjører mange systemer samtidig vha. virtualiserings systemer som vmware. Da trenger man fort mye ram selv om kanskje ikke hver eneste applikasjon drar over 3GB.

Lenke til kommentar

Prisen er helt tullete da man får 12GB til X58 for 1700,-.

 

Jeg kan godt tenke meg 24GB så snart prisene er sinnesfriske da jeg har 12GB i dag og faktisk ikke har særlig rom for et godt oppsett med RAM disk som jeg gjerne skulle hatt kjørende. Uten ramdisk ligger jeg konstant på rundt 8.5GB i bruk til programaktivitet.

Lenke til kommentar

Det har ingen betydning om en eller flere applikasjoner som kjører i OSet er 32-bit. Jeg kjører eks. et 32-bit spill på en skjerm eller i et vindu mens andre ting kjører på en annen skjerm osv. Noen spill kjører jeg i mange instanser over flere vinduer og skjermer.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

De som MÅ ha 24Gb RAM er vel ikke direkte den typiske ungdomsskole-eleven med WoW, og da er ikke kr 10.000 noe tema.

Personlig sitter jeg på en PC med 16Gb RAM og skulle gjerne ha hatt mer - men da må jeg samtidig bytte ut alt annet av hardware og det gidder jeg ikke.

At det blir flere og flere bedrifter som går for 24Gb-pakker er vel egentlig ikke noe tvil. At ungdomsrommene fylles med det er i beste fall idioti - i verste fall vestkant...

Lenke til kommentar
De som MÅ ha 24Gb RAM er vel ikke direkte den typiske ungdomsskole-eleven med WoW, og da er ikke kr 10.000 noe tema.

Personlig sitter jeg på en PC med 16Gb RAM og skulle gjerne ha hatt mer - men da må jeg samtidig bytte ut alt annet av hardware og det gidder jeg ikke.

At det blir flere og flere bedrifter som går for 24Gb-pakker er vel egentlig ikke noe tvil. At ungdomsrommene fylles med det er i beste fall idioti - i verste fall vestkant...

 

At man ikke trenger 24 GB gjør ikke at 4GB-brikker er unyttige dog..

 

AtW

Lenke til kommentar
Imponerende minnemengde ja, men det er vel et fåtall av programmer som strengt tatt kan nyttegjøre seg såpass mye minne.

 

De fleste spill er vel fortsatt optimisert for 32bits kode også om jeg ikke husker feil så det er vel ikke mange som går over den magiske 3Gb grensen.

Vel det kan like godt være at man trenger mye ram fordi man kjører mange systemer samtidig vha. virtualiserings systemer som vmware. Da trenger man fort mye ram selv om kanskje ikke hver eneste applikasjon drar over 3GB.

 

Nå var kommentaren min mer rettet på at mye av programvaren som er skrevet ikke greier å nyttegjøre seg denne minnemengden (noe som er synd), at man har behov for mye minne i dag er faktisk noe jeg har sett allerede med bruksmønster på diverse os.

 

Jeg sitter selv på 8Gb minne og nyttegjør meg i praksis med mitt bruksmønster opp til 4-5Gb , resterende er som regel precatchet noe som gjør at de mest brukte programmene jeg bruker åpnes nesten øyeblikkelig.

Lenke til kommentar

24GB. Hadde jo vært morsomt å se noen spill laste fra en slik RAMdisk. Men ti lapper er litt vel stivt for et slikt eksperiment. Kan jo få en fin SSD basert RAID array til den prisen eller noe annet snacks. Ikke like rask men mye mye mer GB per krone (dog fortsatt galskap sammenliknet med "platespillere").

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...