Gå til innhold

Spotify med videoreklame


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Glem alt jeg sa. Mine bekymringer roet seg da jeg leste artikkelen på nytt og leste "brukerne velger selv om de ønsker å se reklamen da den først vises dersom man trykker på et reklamebanner". Men det jeg sa er seriøse bekymringer hvis Spotify kommer i en knipe enda en gang og må ta drastiske tiltak :p

 

Jeg er enig med artikkelforfatteren at det hadde vært verdt pengene hvis Spotify lagde en Linux-klient, men jeg er fremdeles imponert over at de i det hele tatt har instruksjoner for bruk av Wine på hjemmesidene.

 

 

To tanker slo meg:

 

En filmtrailer varer gjerne i over to minutter! :wow:

 

Med tanke på at Spotify setter reklamen på pause hvis man skrur ned volumet, kan man da risikere at Spotify setter de nye videoreklamene på pause hvis ikke Spotify vises på skjermen? Sistnevnte er jo mye mer drastisk, men det er vel det tilsvarende for videoreklame som førstnevnte er for lydreklame. Riktignok har man fremdeles lyden av reklamen selv om man ikke nødvendigvis ser videoen, men da er det liksom ikke noe poeng i å ha videoreklame.

 

Endret av Øsse
Lenke til kommentar

Hva vil artistene komme best ut av:

- Alle kjøper en plate i måneden(evt hver andre hvis de er av dem som kun hører på musikk i 189kroners-klassen om de ikke har "råd" til mer), men fortsetter med piratkopiering?

- Alle slutter med piratkopiering og bruker heller Spotify til 99kr/mnd?

Lenke til kommentar

99 i mnd er jo latterlig billig. Du er bra kjip om du fortsatt kjører reklamebasert da. Faktisk så vil jeg si du bare er en stygg snylter.

 

Greit, er man bare innom og titter, kanskje ikke hører mye musikk ... kanskje...

 

Men gitt trafikken spotify har - så kaller jeg gratispassasjerene stygge snyltere.

 

11 millioner spiller da wow og betaler minimum denne prisen.

 

For 1200kr(prisen for et år), så får jeg typisk rundt 10 +/- cd plater. Når du da tenker at du kan høre musikk så mye du vil så vil jeg se den som klager på prisen.

 

Om ikke flere betaler for seg - så er dette konk om ikke så lenge.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke bruker tjenesten så har du hvertfall ingen grunn til å klage..

 

Selv har jeg nettopp kjøpt meg premium, mest for å få bedre lydkvalitet også virker det kjekt med den nye applikasjonen til iPhone/iPod touch som forhåpentligvis er her snart.

 

Men skal ikke nekte for at det var deilig å bli kvitt reklamen..

Lenke til kommentar
99 i mnd er jo latterlig billig. Du er bra kjip om du fortsatt kjører reklamebasert da. Faktisk så vil jeg si du bare er en stygg snylter.

 

Greit, er man bare innom og titter, kanskje ikke hører mye musikk ... kanskje...

 

Men gitt trafikken spotify har - så kaller jeg gratispassasjerene stygge snyltere.

 

11 millioner spiller da wow og betaler minimum denne prisen.

 

For 1200kr(prisen for et år), så får jeg typisk rundt 10 +/- cd plater. Når du da tenker at du kan høre musikk så mye du vil så vil jeg se den som klager på prisen.

 

Om ikke flere betaler for seg - så er dette konk om ikke så lenge.

 

Du kan ikke kalle folk for snyltere bare fordi de benytter seg av et tilbud produsenten faktisk legger til rette for.

 

99 kroner per mnd er ikke mye, men det er 99,- mer enn hva gratisutgaven koster. Jeg har brukt Spotify en liten stund nå, gratis, og kan ikke akkurat si at reklamen de kommer med er irriterende nok til at jeg skal betale for det. For at folk skal betale, må de nok komme opp med ganske mye mer aggressiv reklame.

 

Har tenkt å betale for streaming snart, men er ikke helt sikker på om jeg velger Spotify enda. Undersøker enda litt hva som er der ute av tjenester.

Hadde i det lengste håpet at Steam skulle komme med musikksalg, men det kan kanskje ta en stund.

 

En ting jeg er enig i, er at Spotify kommer til å gå under snart hvis ikke mange mange flere velger å betale for det. Den beste løsningen er nok å fjerne gratistjenesten.

Lenke til kommentar
En ting jeg er enig i, er at Spotify kommer til å gå under snart hvis ikke mange mange flere velger å betale for det. Den beste løsningen er nok å fjerne gratistjenesten.

Vet ikke om stenging av gratistjenesten er veien å gå. Ser heller for meg at den begrenses til 3-4 timer pr. uke eller lignende.

Lenke til kommentar
En ting jeg er enig i, er at Spotify kommer til å gå under snart hvis ikke mange mange flere velger å betale for det. Den beste løsningen er nok å fjerne gratistjenesten.

Vet ikke om stenging av gratistjenesten er veien å gå. Ser heller for meg at den begrenses til 3-4 timer pr. uke eller lignende.

da hadde de mistet MANGE potensielle kjøpere, vet jeg hvertfall ikke hadde giddi å betale når de er så duste, for å si det sånn :p

nå lenger er det ikke vi brukere som har privilegiet å bruke et produkt til en smal sum, men leverandøren som har privilegiet å ha oss som brukere. er mange andre måter og få tak i musikk osv.

de må gjøre seg fortjent til at folk skal bruke peng på de.

Lenke til kommentar

Det er nå endelig bra at det er valgfritt å se videoene, for ellers ville det vært ille - veldig ille.

 

Ellers vil jeg påpeke at jeg kommer til å seriøst vurdere å betale for enten Spotify eller Wimp når sistnevnte kommer ut av gratis beta. Hva jeg velger er fortsatt ukjent, men for at Wimp skal ha noe håp om å få meg på kundelisten må lydkvaliteten litt opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...