Gå til innhold

Spotify med videoreklame


Anbefalte innlegg

Mitt forslag: Halver prisen og kall tjenesten "Spotify Regular" eller noe sånt. Lag en ny tjeneste som heter "Spotify Premium" som har samme pris som i dag, og tilby alt i FLAC :D Ok, FLAC kan vel bli vanskelig, men i hvertfall ett eller annet lossless format.

 

Noen som er med å starte kronerulling for lagringsplass og båndbredde? :p

 

Men sånn helt seriøst: Lag en party-modus hvor programmet krever et passord for å gå ut av fullscreen, med mulighet for å hindre brukerne å spille av sanger på andre måter enn å legge de i kø. Jeg hadde i hvertfall brukt den 24-timer-gratis-tjenesten oftere da.

Endret av Øsse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det visste jeg ikke! Jo 320 kbit/s holder vel i lange baner. Vet om det går an å sjekke hvilken bitrate en enkelt sang er kodet i?

 

Wikipedia sier at Spotify bruker Vorbis som codec. Hvis dette er tilfelle er vel det ikke noe problem å bruke FLAC heller. Jeg tenkte kanskje problemet var at det var åpent, med tanke på å "ta opp" streamen, og dermed lagre all musikken man spiller på disk.

 

Men som sagt, 320 kbit/s burde holde. De som er mer audiofile nekter vel å bruke slike tjenester av prinsipp, likevel :p

Lenke til kommentar

Ja man skal ha vasse ører og finlytte for å høre forskjell på 320 kbit/s Ogg og FLAC. (Og ikke minst et ganske ok anlegg) Hadde vært morro med en blindtest.. :)

 

Er ingen måte å sjekke bitraten på sangene nei, men etterhvert alt være tilgjengelig i 320 kbit/s ifølge spotify.

Lenke til kommentar

Premium er bare helt herlig! Kan ikke forstå at ikke flere støtter det geniale tiltaket Spotify faktisk er! Hadde ikke planer om å kjøpe premium før de kom med egen Linux-klient, men når det fungerer såpass bra i Wine så jeg til slutt ingen grunn til å la vær.

Lenke til kommentar
Det visste jeg ikke! Jo 320 kbit/s holder vel i lange baner. Vet om det går an å sjekke hvilken bitrate en enkelt sang er kodet i?

http://www.hardware.no/artikler/spotify_me..._kvalitet/70440

 

Det ble lansert for en og en halv måned siden, og da uttalte spotify at konverteringsjobben ville ta et par uker så man kan vell regne med at det meste, om ikke alt, er tilgjengelig i høyere kvalitet. Forøvrig gjelder det selvsagt bare premiumkunder.

Lenke til kommentar

Jeg synes reklamene bare blir dårligere og dårligere. I begynnelsen var det bare morsom. Med hun Spotify damen som alltid sanekket gjorde ikke meg så mye, og det var litt morsomt å høre på enkelte av de som ringte inn. Så kom han Spotify-mannen med et rart tonefall og de rap og barne-musikk reklamene. Nå er det bare irriterende.

Lenke til kommentar
Det er jo verdenskjent at artister som Metalica og (ABBA?) ikke er på Spotify. Og nye enkelte veldig nye plater er jo ikke å finne. Derfor tror jeg mange blir fristet til å gjøre noe platebransjen frykter. Jeg synes også det er veldig irriterende at blant annet metallica ikke er på Spotify.

 

For ikke å glemme AC/DC, og en del av sangene til Aerosmith.

Lenke til kommentar
Jeg kommer ikke til å betale en eneste krone for et helt år med musikk, så lenge jeg bare får leie musikken, ikke eie. Blir det mere reklame er det bare til å begynne å laste ned fra Tpb osv akkurat som i gamle dager.

 

Det sier vel mer om deg enn om Spotify.

 

Jeg kom ihvertfall med noe konstruktivt. Platebransjen fortjener ikke en krone, og det er de som tjener mest på at man kjøper en musikktjeneste.

Lenke til kommentar
Det er jo verdenskjent at artister som Metalica og (ABBA?) ikke er på Spotify. Og nye enkelte veldig nye plater er jo ikke å finne. Derfor tror jeg mange blir fristet til å gjøre noe platebransjen frykter. Jeg synes også det er veldig irriterende at blant annet metallica ikke er på Spotify.

 

For ikke å glemme AC/DC, og en del av sangene til Aerosmith.

skulle til å si AC/DC, det er litt skuffende altså

Lenke til kommentar

Hadde nå bare Spotify klart å fått bedre variasjoner i reklamene sine og kutta ut reklamene for hvordan en bruker Spotify så hadde det blitt bedre.

Selv gikk jeg tilbake til di.fm som primær musikkkilde da de i det minste ikke spiller reklamer for å irritere folk over på betalingsversjonen.

Lenke til kommentar
Jeg kommer ikke til å betale en eneste krone for et helt år med musikk, så lenge jeg bare får leie musikken, ikke eie. Blir det mere reklame er det bare til å begynne å laste ned fra Tpb osv akkurat som i gamle dager.

 

Det sier vel mer om deg enn om Spotify.

 

Jeg kom ihvertfall med noe konstruktivt. Platebransjen fortjener ikke en krone, og det er de som tjener mest på at man kjøper en musikktjeneste.

 

Greit, for å være mer konstruktiv.

Vet ikke om du bor for deg selv, men om du gjør det så har du sikkert noen tv-kanaler.

Get f.eks koster 221kr i måneden for 30 tvkanaler. Flesteparten av disse kanalene har reklame i tillegg, og da også langt mer reklame en Spotify.

Er ikke da Spotify Premium ganske billig underholdning?

 

Og hvorfor i all verden skal du, "tidligere" pirat (sikker med unnskyldningen av at platebransjen er gammeldags og tungvind som ikke følger med på teknologien), boikotte det eneste kommersielle alternativet som går i riktig retning?

Om Spotify ikke klarer seg på grunn av at folk ikke er villige til å betale noe som helst for musikk, vil ikke dette være et stort nederlag for "nyere teknologi"?

Det vil jo bare føre til at færre nye aktører prøver seg på dette markedet, og gode gamle platebransjen for overleve i steinalderen sin.

 

Men neida, du vil ha alt helt gratis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...