Gå til innhold

Ny minibærbar fra Dell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Siden maskinen først og fremst er beregnet på skoleelever, kan Latitude 2100 leveres i fem forskjellige farger."

 

Det er nokk derfor ja :-p Morsom setning. Personlig synes jeg at farge ikke har så mye nytte for skoleelver - derimot ser den ganske robust ut.

Lenke til kommentar

Går ut i fra at det ikke er skoleelever, men barnehage-kids disse er beregenet for. Disse kunne bli solgt i samarbeid med LegoTM

 

Men sånn bort fra den merkelige setningen;

 

Disse begynner å ligne på en skikkelig minibærbar. Skulle gjerne sett test på touch og batteri tid!

Lenke til kommentar
"Siden maskinen først og fremst er beregnet på skoleelever, kan Latitude 2100 leveres i fem forskjellige farger."

 

Det er nokk derfor ja :-p Morsom setning. Personlig synes jeg at farge ikke har så mye nytte for skoleelver - derimot ser den ganske robust ut.

 

Hvis du ser på navnene Dell har gitt disse fargene er det ikke mye tvil om markedet:

Chalkboard Black, Blue Ribbon, Ballfield Green, Schoolhouse Red, Schoolbus Gold

 

Det som er surt er at du må betale nesten 400,- ekstra for blåtann. (men bare 69,- ekstra for Draft n wifi)!

 

Foreløbig er den i Dells "små og mellomstore bedrifter" seksjon (min frustrasjon over Dells nettbutikkstruktur fortjener en egen tråd).

 

Ser også ut som om den er gummikledt. isåfall blir den fort stygg hvis man velger andre farger enn svart skulle jeg tro.

Dell Latidure 2100

Lenke til kommentar
Her snakker vi minibærbar! ... touch ... AWESOME!

Hvorfor er det så bra med touchskjerm på minibærebare? Er det fordi trackpaden blir for liten?

Sier ikke at touchskjerm er nødvendig, men det er veldig hendig spesielt med tanke på prisen.

 

Ser at prisen var nokså drøy, men det er ihvertfall en begynnelse.

Lenke til kommentar

Det står Ubuntu 8.10 noen plasser og 8.17 andre plasser. Det virker som de ikke har korrekturlest spesifikasjonene ennå. Det samme gjelder oppløsninga. Noen plasser står det 1280x576, andre plasser står det 1024x576. Jeg antar at sistnevnte er korrekt siden det er 16:9.

 

Den virker lovende på mange områder men jeg gidder ikke kjøpe før jeg finner en jeg vil bli fornøyd med. Det denne mangler for at jeg skal bli fornøyd er:

 

- 1280x720 oppløsning på skjermen

- 12" skjerm

- HDMI-port

- Nvidia Ion brikkesett

- Støtte for over 2 GB minne (kjekt når man skal ha den i mange år og oppgradere OS)

 

Ellers så er det uklart hvilken fysisk størrelse på harddisken de støtter. Jeg vil ha 2,5" SATA med 9,5mm tykkelse. Merkelig at skoleelever ikke skal få kjøpt Latitude 2100 som privatpersoner.

Lenke til kommentar

Herlig! Dette har jeg ventet lenge på. Jeg regner med å bestille minst en når de har fått stabilisert nettsiden. Håper dette er starten på en trend, Dell får mine varmeste anbefalinger fremover.

 

Artikkelforfatter bør klargjøre prisene for XP og Vista, de er uten mva. Med Vista, dertil økt minne og billigste office pakke dobles faktisk prisen på denne. Morsomt å endelig kunne se hva ting koster.

Endret av Del
Lenke til kommentar
Det står Ubuntu 8.10 noen plasser og 8.17 andre plasser. Det virker som de ikke har korrekturlest spesifikasjonene ennå. Det samme gjelder oppløsninga. Noen plasser står det 1280x576, andre plasser står det 1024x576. Jeg antar at sistnevnte er korrekt siden det er 16:9.

 

Den virker lovende på mange områder men jeg gidder ikke kjøpe før jeg finner en jeg vil bli fornøyd med. Det denne mangler for at jeg skal bli fornøyd er:

 

- 1280x720 oppløsning på skjermen

- 12" skjerm

- HDMI-port

- Nvidia Ion brikkesett

- Støtte for over 2 GB minne (kjekt når man skal ha den i mange år og oppgradere OS)

 

Ellers så er det uklart hvilken fysisk størrelse på harddisken de støtter. Jeg vil ha 2,5" SATA med 9,5mm tykkelse. Merkelig at skoleelever ikke skal få kjøpt Latitude 2100 som privatpersoner.

Tror du kan glemme netbook markedet med dem specsa der. ett par av dem bryter vel med microsoft sine krav for bruk av netbook-xp lisensen?

Lenke til kommentar
Tror du kan glemme netbook markedet med dem specsa der. ett par av dem bryter vel med microsoft sine krav for bruk av netbook-xp lisensen?

Jeg trenger ikke glemme det, bare vente til jeg finner en jeg blir fornøyd med. Siden jeg ikke har behov for noen Microsoft-lisens trenger jeg heller ikke innrette meg etter deres begrensninger.

 

Denne er på markedet allerede: HP Pavilion dv2-1010 (http://lanseringsguide.hardware.no/product.php?productId=110735&view=specifications) og selv om den ikke er en net book som sådan så er den det nærmeste du kommer hva du ønsker pr. i dag Simen1

Den virker også lovende, men det er stadig vekk noe jeg ikke liker. På denne er det:

 

- Dårlig åpen kildekode driver-støtte for Radeon X1250

- Mangler HDMI-port

- Selges ikke med Ubuntu

- Må betale Windows-skatt selv om jeg ikke vil ha Windows

Lenke til kommentar
Tror du kan glemme netbook markedet med dem specsa der. ett par av dem bryter vel med microsoft sine krav for bruk av netbook-xp lisensen?

Jeg trenger ikke glemme det, bare vente til jeg finner en jeg blir fornøyd med. Siden jeg ikke har behov for noen Microsoft-lisens trenger jeg heller ikke innrette meg etter deres begrensninger.

nei, men det er hva produsentene innretter seg etter...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...