Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Komme inn på Speedtouch 516 modem


Anbefalte innlegg

Har prøvd:

  • - Kabelen rett i modemet med og uten tilkobling til internett
  • - Statisk ip
  • - helt vanlig tilkobling

Og ingen av dem virket :/

 

Ethernet adapter Local Area Connection:

 

Connection-specific DNS Suffix . : adsl.tele2.no

Description . . . . . . . . . . . : Broadcom NetXtreme Gigab

Physical Address. . . . . . . . . : 00-11-0A-39-2A-CD

Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : Yes

Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes

IP Address. . . . . . . . . . . . : 193.216.176.33

Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.254.0

Default Gateway . . . . . . . . . : 193.216.176.1

DHCP Server . . . . . . . . . . . : 193.216.106.1

DNS Servers . . . . . . . . . . . : 193.216.69.12

193.216.1.12

Lease Obtained. . . . . . . . . . : 30. januar 2008 16:22:45

Lease Expires . . . . . . . . . . : 30. januar 2008 21:22:45

 

For meg ser det ut som problemet er at den globale ipn til modemet er lik den lokale (slik er det også på alle pcene i huset her) så derfor prøver den bare å koble til globalt, og blir blokka (er vel standard instillinger at modemet blokker non-local connections eller no.)

 

Hva skal jeg gjøre?

Endret av Vegar m
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv dette:

 

Sett IP-adressen på PCen manuelt til 10.0.0.1, subnet mask 255.255.255.0 og standard gateway 10.0.0.138

 

Koble en kabel mellom LAN-porten (switchen) og PCen

 

Gå til http://10.0.0.138 i nettleseren.

 

Dette skulle fungere hvis du ikke har endret standard IP-adresse på Speedtouchen.

 

 

 

EDIT: Mellomrom etter komma

Endret av H80
Lenke til kommentar
Prøv dette:

 

Sett IP-adressen på PCen manuelt til 10.0.0.1, subnet mask 255.255.255.0 og standard gateway 10.0.0.138

 

Koble en kabel mellom LAN-porten (switchen) og PCen

 

Gå til http://10.0.0.138 i nettleseren.

 

Dette skulle fungere hvis du ikke har endret standard IP-adresse på Speedtouchen.

 

 

 

EDIT: Mellomrom etter komma

Hmm for meg ser det ut som om at modemet kjører i bridget modus! Han har jo en 193.216.176.33 adresse noe som ikke er levert av modemet eller en eventuell router! Har du en router bak modemet? Om du ikke har det så skaff deg et, eller får b. navn og passord fra din ISP sånn at du kan forandre den fra bridget til router modus!

 

Bruker navn og passord er vel i en eller annen tråd her på forumet. Uansett lykke til.

Lenke til kommentar

Med mindre din isp gir deg direkte ip til internett, som jeg kun har hørt om forøvrig, så er det jo lett å se at her har du ikke rett ip.

Men tenkte bare jeg skulle komme med ett tips. Registrer deg på opendns.com. Du sier jo du har en lillebror f.eks. Så på opendns kan du sperre av div. tilgang osv. Det er også raskt grunnet det cacher noe helt sykt.Dvs for web surfing =)

Lenke til kommentar
@h80, skal prøve men sitter bl.a en lillebror på wow i en instance atm, så blir ikke med en gang.

 

@Old, Får ip adressene fra tele2 :)

Akkurat det jeg mener, du har 1 en adresse men er flere brukere... Det funker ikke det vet du! Så lenge modemet er i bridga mode får du bare en adresse, altså til en bruker! Setter du den i routa mode så vil den adressen du er tildelt fra Tele2 være modemets gateway og du/ dere vil da få en 192.168.x.x eller 10.0.0.x adresse. Så skaff deg en router eller få modemet i routa mode så er saken løst!

Lenke til kommentar

Ja, vet. Men har hatt problemer med å komme inn på modemet :D fikk nytt av tele2 her for litt siden. det gamle var 4-5 år gammelt og starta og krasje hvert 10. min :D men nytt nå ^^

 

Skal teste snart.. :) poster her med resultater på h80 sin metode.

 

Edit:

Ok, testa nå.. og det "gikk" for første gang ble jeg spurt om brukernavn og passord.. prøvde litt forskjellig der, men ikke noe som funka. ekke keen på å ringe tele2 support pga utrolig dårlig serice, de folka som jeg har prata med derifra sier kun: skru av modemet i 5 minutter så blir det bra igen. Prøver jeg forklare noe, så sier de at de "oppretter en sak så teknikerne på huset kan ta seg av det, men hvis det viser seg at det er "min feil" osv så må jeg betale for det" og etter det hører jeg ikke mer ifra dem.

Og, på siden dems står det at "jeg har fått passord" men har bare det gamle, og det virker _ikke_

 

Skumma igjennom menaualen som fulgte med og gjorde et kjappt google søk.

 

Har testa:

admin/admin

/ (blank/blank)

tele2/tele2

tele2/2elet (var det på det gamle modemet mitt)

2elet/2elet

2elet/tele2

admin/passord

admin/password

administrator/passord

administrator/password

osv.

 

Finns det en enkel måte å komme fordi passordet?

Endret av Vegar m
Lenke til kommentar
Ja, vet. Men har hatt problemer med å komme inn på modemet :D fikk nytt av tele2 her for litt siden. det gamle var 4-5 år gammelt og starta og krasje hvert 10. min :D men nytt nå ^^

 

Skal teste snart.. :) poster her med resultater på h80 sin metode.

 

Edit:

Ok, testa nå.. og det "gikk" for første gang ble jeg spurt om brukernavn og passord.. prøvde litt forskjellig der, men ikke noe som funka. ekke keen på å ringe tele2 support pga utrolig dårlig serice, de folka som jeg har prata med derifra sier kun: skru av modemet i 5 minutter så blir det bra igen. Prøver jeg forklare noe, så sier de at de "oppretter en sak så teknikerne på huset kan ta seg av det, men hvis det viser seg at det er "min feil" osv så må jeg betale for det" og etter det hører jeg ikke mer ifra dem.

Og, på siden dems står det at "jeg har fått passord" men har bare det gamle, og det virker _ikke_

 

Skumma igjennom menaualen som fulgte med og gjorde et kjappt google søk.

 

Har testa:

admin/admin

/ (blank/blank)

tele2/tele2

tele2/2elet (var det på det gamle modemet mitt)

2elet/2elet

2elet/tele2

admin/passord

admin/password

administrator/passord

administrator/password

osv.

 

Finns det en enkel måte å komme fordi passordet?

tele2/1234 ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...