Gå til innhold

Den store Guitar Hero: World Tour tråden


Zeph

Anbefalte innlegg

Jeg poster denne topicen her inne i tillegg til Sony-delen i håp om å få svar her.

 

Jeg fikk nylig en ny gitar til Guitar Hero III: Legends of Rock.

Men det jeg lurer på er om det ikke skal følge med en trådløs mottaker til gitaren? Jeg har endevendt eska, men finner ingenting(!)

 

En slik mottaker som dere ser på dette bildet:

notsowirelessguitarforghiiips3.jpg

 

Eventuelt, hvor får jeg kjøpt en slik?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I dag tok den tredje gitaren min kvelden også. Tok med meg hele WT pakka tilbake til elkjøp og fikk pengene tilbake pluss spillet ettersom jeg hadde hatt så mye problemer. Det er greit nok, kunne fått ny men gidder ikke hvis det sku bli mere problemer.

 

De sa selv at de har 2 store paller ekstra med GH pakker fordi det er bare tull med instrumentene.

 

Så ble fornøyd og da blir det Rock Band neste...

Lenke til kommentar

Hai.

 

Tenkte jeg skulle kjøpe non sanger som kom ut nå idag, Black betty etc, men når jeg går innpå downloads der så har det en hake og slikt. som om jeg liksom har den, men jeg finner den ikke i noe meny, samme med en Oasis sangen, the shock of the lighting. Noen som vet hvordan jeg downloader disse sangene?.

 

Og en annen ting er at jeg så en plass at det er mulig å få 5 gratis sanger visst du har en key etc, non som vet hvordan man gjør det? ty k bye

Lenke til kommentar
Hai.

 

Tenkte jeg skulle kjøpe non sanger som kom ut nå idag, Black betty etc, men når jeg går innpå downloads der så har det en hake og slikt. som om jeg liksom har den, men jeg finner den ikke i noe meny, samme med en Oasis sangen, the shock of the lighting. Noen som vet hvordan jeg downloader disse sangene?.

 

Og en annen ting er at jeg så en plass at det er mulig å få 5 gratis sanger visst du har en key etc, non som vet hvordan man gjør det? ty k bye

 

Har du norsk eller amerikansk versjon av spillet?

 

Hvis du har norsk versjon, men lastet ned sangene fra den amerikanske ps store, så funker det ikke (eller motsatt).

Lenke til kommentar
Hai.

 

Tenkte jeg skulle kjøpe non sanger som kom ut nå idag, Black betty etc, men når jeg går innpå downloads der så har det en hake og slikt. som om jeg liksom har den, men jeg finner den ikke i noe meny, samme med en Oasis sangen, the shock of the lighting. Noen som vet hvordan jeg downloader disse sangene?.

 

Og en annen ting er at jeg så en plass at det er mulig å få 5 gratis sanger visst du har en key etc, non som vet hvordan man gjør det? ty k bye

 

Har du norsk eller amerikansk versjon av spillet?

 

Hvis du har norsk versjon, men lastet ned sangene fra den amerikanske ps store, så funker det ikke (eller motsatt).

 

Har norsk og ja alle sangene jeg laster ned funker fint, men problemet er det at jeg ikke kan laste ned sanger på hake på, men fant ut at det var bare å gå på PSstore å laste de ned istedet, TY

Lenke til kommentar

Guitar Hero WT vs Rock Band 2

kva er best egentlig? Tenker å starte band i familien og lurer på hvilket av dei som egnar seg best til ei jente i 5 årsalderen?

 

har hørt trommene er bedre i Guitar Hero WT , men det ser ut som Rock Band har bedre sangar tilgjengelig?

 

Korleis er forskjellane på vanskeligheit og gameplay? kvalitet?

Lenke til kommentar

Trommene er kanskje bra de første timene men kvaliteten er under pari og mange har opplevd problemer, se tidligere i denne tråden. Personlig foretrekker jeg Rock Band 2 rett og slett fordi spillet er bedre og utvalget av musikk er mye, mye større. I tillegg har jeg ikke hatt noen problemer hverken med gitarer, mikrofon eller trommesett.

 

Begge spillene har variasjon i låtene og valgbar vanskelighetsgrad så man kan lett velge mellom latterlig enkelt til tåpelig vanskelig. Gameplayen er lik på begge, noen sverger til Guitar Hero, andre til Rock Band, det går mest på personlig preferanse, begge er bra. Kvaliteten på hardware ser ut til å være bedre på Rock Band. Merk at Rock Band 2-instrumentene ikke er tilgjengelig i Norge enda men skal være rett rundt hjørnet nå.

Lenke til kommentar

Forskjellen er i hovudsak tre ting.

 

1: Du har ein slidebar, det er ei rekke med fem knappar som skal simulere strenger. Poenget er å slide opp og ned på enkelte partier som er markert i GH:WT. Eg synest det er tull og etter å ha prøvd det nokre gonger gjekk eg lei.

2: Fretknappane kan virke litt meir presise, men er samtidig vanskelegare å trykke ned om ein treff litt skeivt.

3: Strummebaren har mindre motstand og er lettare å slå kjapt med i ein retning. Eg synest derimot at GH3-strummebaren er betre på alt-strumming, spesielt når det går fort.

 

Du er ikkje handikappa med ein GH3-gitar, største forskjellen er slidebaren. Den er lettare å bruke enn knappane i enkelte tilfeller, men i dei partiene der du kan bruke den kan du og bruke fretknappene utan å halde ein combo eller å strumme, noko som gjer saken langt lettare.

 

Eg synest GH3-gitaren er best av dei to totalt sett.

Lenke til kommentar

Henger meg på her og gir min stemme til GH3 gitaren over GH4. (Nå foretrekker jeg Rock Band 1/2 gitarene over begge de to førnevnte men det er en annen sak). Og når Zeph sier "alt-strumme" så mener han å strumme opp og ned om hverandre. Det gjør det enklere å ta raske partier samtidig som du blir mindre sliten i arm/fingre.

Lenke til kommentar
Det er jo 100 ganger lettere å spille med GH3-gitaren, har bare spilt med GHTW-gitaren min én gang, og det var nok. (Bruker kun GH2/GH3-gitarene)

Ein gang faktisk, korleis kan du forvente å bedømme ein gitar etter å ha prøvd den ein gang når du sikkert har brukt GH3-gitaren i fleire månader?

Lenke til kommentar
Henger meg på her og gir min stemme til GH3 gitaren over GH4. (Nå foretrekker jeg Rock Band 1/2 gitarene over begge de to førnevnte men det er en annen sak). Og når Zeph sier "alt-strumme" så mener han å strumme opp og ned om hverandre. Det gjør det enklere å ta raske partier samtidig som du blir mindre sliten i arm/fingre.

 

Foretrekker du RB gitarene foran GH-gitarene? Er du sinnsyk? :p

Ikke prøvd Rb2 gitare, men RB1 gitaren er tragisk å spille raskt på, i tillegg til at den ikke er trådløs.

Lenke til kommentar
Det er jo 100 ganger lettere å spille med GH3-gitaren, har bare spilt med GHTW-gitaren min én gang, og det var nok. (Bruker kun GH2/GH3-gitarene)

Ein gang faktisk, korleis kan du forvente å bedømme ein gitar etter å ha prøvd den ein gang når du sikkert har brukt GH3-gitaren i fleire månader?

Trenger ikke månedsvis for å bedømme om hvordan en GH-gitar er, det er de fundamentale forskjellene jeg ikke liker. Gitaren ser mye bedre ut, føles mye bedre ut, og virker veldig lovende inntil man faktisk prøver å spille noen vanskelige sanger med den.

 

Strumbaren har ikke potens i det hele tatt, den er så slapp og lydløs at det er ganske vanskelig å holde rytmen. Knappene ellers (frets?) er jo ganske bra da, da de er ganske like GH3-gitaren sine "frets", hvis jeg ikke husker helt feil.

:)

Lenke til kommentar
Henger meg på her og gir min stemme til GH3 gitaren over GH4. (Nå foretrekker jeg Rock Band 1/2 gitarene over begge de to førnevnte men det er en annen sak).

Foretrekker du RB gitarene foran GH-gitarene? Er du sinnsyk? :p

Ikke prøvd Rb2 gitare, men RB1 gitaren er tragisk å spille raskt på, i tillegg til at den ikke er trådløs.

 

Har både RB1 og RB2 gitarene. Hovedårsaken til at jeg liker dem er at fretsene går helt ut til kanten på nakken. I tillegg ligger de inntil hverandre så det er lettere å la fingrene skli over fra fret til fret når man bytter grep. Strumbaren gir litt lite feedback på RB1 gitaren, men det er forbedret masse på RB2-utgaven. Den er også trådløs. I tillegg har den fotosensor og mikrofon slik at du kan kalibrere spillet automatisk. Den har også en inngang hvor du kan plugge til en vanlig Rock Band pedal. Pedalen kan så brukes til å aktivere overdrive uten at du trenger å trykke på "back" eller å vri gitaren oppover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...