Gå til innhold

Photo Walk i Trondheim 23.august


Anbefalte innlegg

Ble en Slik-monopod på meg i ettermiddag, etter turen. Manfrottoen var for lav, faktisk. 399,-. Trenger ikke kjempekvalitet. Sjansen for at den blir ødelagt på en fotballkamp er litt for stor til at jeg vil legge noe mere penger i en sånn en.

 

Artig og koselig tur, ja. Håper det blir treff i fremtiden. Jeg skal i alle fall møte opp så godt jeg kan da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Soliditeten til monopod er ikke like viktig som tripod. Det er tross alt bare en støtte som du bruker når du fotograferer håndholdt. Da er vekten mye viktigere.

 

Nå kommer jeg til å bruke den som type gåstav i fjellet og, der jeg mest sannsynlig kommer til å bruke den mest, og da er det greit med litt ekstra robusthet, + at den kan legges litt vekt på, som må gjøres for å få gode makros...

Lenke til kommentar

Mens dere var på Photo Walk så var jeg på fisketur på Fosen, heldigvis hadde jeg med kameraet........

post-19109-1219517717_thumb.jpg

Litt uskarpt da det var litt vanskelig å holde helt stødig i båten, i tillegg til at det er tatt gjennom vinduet. Er ikke sikker på om kameraet fokuserte riktig heller.

Endret av ok67
Lenke til kommentar

Jupp, det der var det beste jeg tok. Det jeg har lagt ut her er skalert ned til 25%. Uten nedskaleringa og med (kanskje litt for mye) crop ser det ganske så bra ut, se nedenfor.

 

Har akkurat begynt å skyte i RAW også, så redigeringsmulighetene er der så absolutt.

 

post-19109-1219518529_thumb.jpg

Endret av ok67
Lenke til kommentar

Takk til alle for en trivelig tur.

En ny opplevelse for meg, og den fristet til gjenntakelse.

 

Viktig å tenke på fremtiden å planlegge hvilken monopod som funker best som stokk til vi blir gamle....

Jeg skal få plassert et kulehode på rullatorstyret mitt :)

Må vel gå over til VR (eller IS) da.

Lenke til kommentar
Skal vi bruke denne til å legge ut bildene i eller? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=998444&hl=

 

Tja, det kan vi jo, men bildene som skal inn i konkurransen skal jo legges ut på Flikr, http://www.flickr.com/groups/scott-kelbys-...walk-trondheim/

 

Siden det også var folk som ikke bruker akam der, blir det vel mest riktig å legge ut de bildene som skal inn i konkurransen der?

Lenke til kommentar

Tar nå litt tid å ordne dem da..... :( kanskje vi burde holde til side de tre vi skal ha på Flickr da. (Jeg fikk forresten mange bilder ødelagt fordi jeg ikke hadde skrudd helt på den hood'n på Tamron, ble en stygg sort trekant i to hjørner...vel, så vet jeg det til en annen gang. :blush:

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...