Gå til innhold

Photo Walk i Trondheim 23.august


Anbefalte innlegg

Sille, kjører vi 50mm?

 

Mnja,- Tenkte egentlig å kjøre fullmanuellt med min 45mm f2.0 Minolta MD Rokkor-X,- men frykter at det blir litt trangt, husk at jeg har 2x crop....

 

Tenkte selvsagt også å ta med meg ett av mine analoge,- enten OM10 med 50mm f1.8 eller OM-PC med 50 mm f1.8

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jau, men vi kjører fastopptikk, jeg har ikke annet enn 50mm'ern om jeg skal holde meg unna 150mm macro ;)

 

Kjører helt sikkert fastoptikk ja, manuell sådan fra -70 og -80 tallet. Har en del å velge i da, 6-7 forskjellige linser fra 40 til 60mm. men jeg har forelsket meg helt i minolta 45mm, liten og lett, og sylskarp med en krembokeh.

Lenke til kommentar
Hadde ikke du en pancake?

 

Jo,- har en Konica hexanon 40mm såkalt pancake.

http://i8.ebayimg.com/08/i/000/d3/ae/97bc_1.JPG

Har blitt omtalt som "verdens skarpeste", men det gjelder nok ikke mitt eksemplar, jeg kan rett og slett ikke få meg til å like den, mulig at det er noe galt med den, jeg liker den rett og slett ikke.

 

Minolta 45mm er ikke såå mye tykkere dog.

Endret av Sille
Lenke til kommentar

Noe analogt blir helt sikker med ja, 4-5 analoge gamle objektiver blir i alle fall med i tillegg til et OM-kamera. Satser på at jeg rekker å få siste innkjøp,- en Olympus OM-PC (samme som OM-40) i posten før photowalken. Skal prøve å få tak i noe sær svart-hvit film i tillegg så blir nok det kjempetoppers. Usikker på om winderen(motordrifta) fra OM-10 passer på OM-PC, men jeg satser på det.

Lenke til kommentar
Henter mitt "nye" macro objektiv imorra.. Kan det være noe særlig å bruke på en sånn tur???

Har ingen erfaring med sånt objektiv som walkaround glass...

Jeg tenkte bare å ha med normal objektiv og eventuelt vidvinkel jeg. Vet ikke hva slags macro du har anskaffet, men den er jo fin å bruke på detaljer da...

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...