Gå til innhold

TG må betale


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Anbefaler alle sammen å huske at Trond Giske overhodet ikke har holdt løftene han kom med og at det er dagens sittende Regjeringskoalisjon (Ap, Sv og Sp) som krever disse pengene av et kulturarrangement.

 

Så husk når dere er gamle nok til å stemme å unngå disse partiene om dere i det hele tatt ønsker å få fram et poeng, dere kan jo selvsagt også sørge for å gå sammen og presse på partiene for at de skal forandre på seg, men 40-50 åringer (som er vel gjennomsnittet for politikkere) beviser jo kun at de er langt ute på vidda og forstår seg ikke på dagens ungdom og kultur.

Lenke til kommentar

citric: problemet er ikke at vi må betale mer for å komme inn på TG i fremtiden. Problemet er at det ikke er sikkert det blir noe TG i fremtiden om denne momsen må betales.

 

En annen del av saken er at alle andre enn skattemyndighetene mener att TG er kultur. Selveste kulturministeren Trond Giske gikk jo ut og sa at det var det.

 

Og hvorfor skal myndighetene ha penger fra nettopp dette? hvorfor kan de ikke ta noen av de oljepengene som de har invistert i slike smarte ting som banker som går konkurs og diamantselskaper som driver med folkemord?

 

Så det som er saken er, hvorfor skal myndighetene så absolut ha penger fra folket og bruke de, og ikke bruke de pengene de skaffer selv? Staten er som onkel skrue som smisker penger fra donald (folket).

Endret av fatalicus
Lenke til kommentar

Fra merverdiavgiftloven

Unntatt bestemmelsene i kapitlene XI, XII, XIX og XX gjelder loven ikke for omsetning av:

...utleie av fast eiendom til camping (kan jo påstå at vi camper på 80x60 cm)

...Undervisningstjenester og formidling av slike tjenester (det er både kurs og foredrag)

...samt adgang til fornøyelsesparker, opplevelsessentra(opplevelsessenter, indeed!)

...Tjenester i form av kunstnerisk fremføring av åndsverk og formidling av slike tjenester. Unntaket omfatter også tjenester som er en integrert og nødvendig del av denne fremføringen.

 

Noen bør gi byråkratene en grunnleggende opplæring i nettverk, noe de selv anvender hver eneste dag.

Lenke til kommentar
De har også bedt om å få utsettelse på betalingen, men søknaden vil trolig ikke bli behandlet før etter at fristen går har gått ut fordi saksbehandleren er på ferie. Dermed kan The Gathering risikere å bli slått konkurs.

Slakt meg om jeg tar feil, men vil ikke det gå greit så lenge søknaden er sendt (poststemplet) før fristen går ut?

 

Ellers er jeg enig i at det er synd hvis TG må bukke under på grunn av dette fillekravet :(

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Dette kan enkelt løses med at folk begynner med å protestere, skriv dem et brev, begynn å marsjere i gatene, med en gang skattemyndighetene får en flom av brev kommer de nok til å endre sin mening.

 

Vedrørende brev, send dem til meg, så skal jeg personlig overlevere alle personlig til skatt øst, eventuelt sørge for at alle blir postet på samme dag, da kan de ikke ignorere det.

 

Tråd om koordinert brevsending finner vi Her

Lenke til kommentar

Hvor skal jeg sende klagemail! Dette er bare helt teit, når Giske selv har sagt at spill er kultur...

Veldig synd om TG blir slått konkurs p.g.a en teit skatteinnkrevende skitstat!

Og at det skal være fordi folk bare vil låne internet??!!??

Så Giske, hvis du noen sinne leser dette: Når i HELVETE ble det et kulturarrengement å leie internett?

 

Edit:

Jeg likte forresten ideen om å plassere en haug med C4 i operahuset!

Endret av LooperNor
Lenke til kommentar

Det er soleklart at nesten ingen drar på TG kun for å gå på nett, for hvem datainteresserte har vel ikke en brukanes ADSL linje eller bedre hjemme i dag?

 

Det er definivt ikke noe gyldig argument fra skattemyndighetenes side, men de forholder seg antageligvis til uklare regler som er svært åpne for tolkning, og velger å tolke det slik at de skal få inn mest mulig penger, samtidig som de ødelegger flest mulig frivillighetsbaserte kulturarrangement.

 

Oppfordrer TG-arrangørene til det sterkeste å presse politikerne for en lovendring om nødvendig for å hindre skattemyndighetene å misbruke frivillig arbeid slik, og ta saken til retten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...