Gå til innhold

TG må betale


Anbefalte innlegg

Dette er bare så irriterende.. Hva er TG om det ikke er ungomskultur..

 

Hva er kultur?

 

Det er sannelig på tide at sånne overkjørelser fra statlige etater får følger..

Men det er vel bare vi (folket) som aksepterer alt her i vårt lille nøtteskall.

Er helt sikker på at en domstol ikke kunne sagt at TG ikke er kultur uten rimelig tvil.

 

 

Underskriftskampanje??? Hvor skal jeg signere????....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan vi faa en poll om hvor mange av dere som synes det er helt forkastelig at TG maa betale moms som har betalt for all musikken dere har paa harddisken?

 

All musikken, filmen med mer på mine harddisker er betalt. Jeg mener allikevel at Skatt Øst har feil tolkning her, ut fra den kjennskap jeg har til saken. Det er klart det er detaljer i KANDU sin regnskapsføring og informasjon til Skatt Øst som kan gjøre at jeg må justere mitt syn.

 

Og jeg har håndtert en del momsoppgaver i mitt liv.

Lenke til kommentar

Hmmm... 86 kommentarer på denne saken på 2 timer, sier litt...

Jeg mener dette er direkte latterlig, på så mange forskjellige plan.

TG er jo et av verdens største kulturarrangementer innenfor gaming kulturen (største LAN holdt i èn bygning?), og bare fordi ingen av byråkratene i skattemyndighetene er gamere eller g33ks burde de i allefall ha nok forståelse for den yngre generasjonen til å skjønne at de tar fra dem DET ENESTE store kulturarrangementet norge har å by på.

Og som det går fram mellom linjene over her, ja, vi er kommunister her i norge fordi vi bare sitter her hjemme og skriver på forum og ikke GJØR noe hver gang politikerne gjør noe som får oss såpass opprørt som dette. I frankrike hadde de hatt ville protester med brenning av saker og sånt over noe slikt som dette.

Nå har de jo selvfølgelig valgt et perfekt bytte da, datafolk er ikke kjent for å lage masse-opprør i gatene XD vi er vell heller ganske stille av oss sett fra den generelle befolkningen. Men vi gjør samme som asiaterne, vi vinner med å sakte ta over flertallet med hver nye generasjon :p

Dersom noen faktisk hadde fått igang en demonstrasjon over dette her på karl johan og faktisk kommet med masse bra argumenter (som vi faktisk generellt er gode på ;) tror jeg dette kunne vakt stor oppsikt og vært kjempegøy. De burde få se at de ikke kan tråkke på generasjon 1337 XD

Underskriftskampanje kan også være en veldig god idè hvis du vet hvor du skal få skrevet om det etterpå. Et papir med 5000 navn på er ikke så mye verdt hvis ingen ser eller hører om det bortsett fra de som skriver navnet sitt der.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

GullLars, er helt enig at man må gjøre mer enn å bare sitte på et forum og klage, man kommer ingen vei på den måten. Vi prøver å arrangere brevsending i tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...d=11704352&

 

Og et organisert demostrasjonstog i tråden:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=988746

 

Alle kan skrive ut og sende et brev med sin signatur, enkelt og greit. :)

Lenke til kommentar

"Skattemyndighetene mener på sin side at deltakerne kun kommer for å leie tilgang til internett, og at dette er skattepliktig."

 

Hvorfor skulle man dra til TG for å dele en GB-linje med 5500 andre? Selv om det i utgangspunktet er optisk og "lossless" så vil reell hastighet være langt under.

 

Som mange andre har sagt. Dette er Norges sittende regjering på sitt "beste". TG, og andre LAN-gatherings er kultur.

Skulle likt å se operaen med 5500 betalende deltagere, 24/7 i flere døgn. TG>Operaen

Lenke til kommentar

Fy faen, hvor skal jeg begynne? Jeg har ikke ord får de følelsene som jeg sitter med i meg nå. Nå merker jeg at det koker over. Jeg er DRITT lei av å se den norske stat ødelegge alt av ungdomstilbud. Er det rart at kriminaliteten mellom 13-25 åringer har steget med 80%?

 

Rett og slett idiotisk dette her. Jeg blir rett og slett kvalm, av Giske og skatte etaten!

Lenke til kommentar
GullLars, er helt enig at man må gjøre mer enn å bare sitte på et forum og klage, man kommer ingen vei på den måten. Vi prøver å arrangere brevsending i tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...d=11704352&

 

Og et organisert demostrasjonstog i tråden:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=988746

 

Alle kan skrive ut og sende et brev med sin signatur, enkelt og greit. :)

 

Jeg har allerede svart i den andre tråden.

Til alle her, la oss gjøre det som går raskest og kanskje får dette til å få mye vind i seila: EMAIL NETTAVISENE!!!

Send mail til aftenposten, dagbladet, vg, og alle andre aviser du kan tenke deg og skriv at du synes om noe slikt, og referer til hardware.no artikkelen her.

Hvis folk i tillegg kan maile kjentfolk med samme mening tror jeg vi kan få i gang en god nok spamm om dette til at noen legger merke til det og i det minste nevner det i en artikkel på en av de "vanlige" nettavisene.

Så? Hva tror folket? Dette er vårt største hjelpemiddel og vårt element!

Lenke til kommentar

Riktig vettig.

 

Operahuset førte til 4mrd. kroner UT av kassen.

Hvor er logikken da i å kreve inn penger fra ett annet kulturarrangement.

 

Uten å ha tall på det vil jeg tro at den gjennomsnittlige operabruker har mer cash enn den gjennomsnittlige TG-besøker.

 

 

 

Så kjære regjering. Istedenfor å avkreve oss penger mens dere gir til sositeten kan dere sponse oss med ett LANhus til den nette sum av 4mrd kroner.

Lenke til kommentar
Kan vi faa en poll om hvor mange av dere som synes det er helt forkastelig at TG maa betale moms som har betalt for all musikken dere har paa harddisken?

 

All musikken, filmen med mer på mine harddisker er betalt.

...

Da er du litt av en sjeldenhet. ;)

 

Dobbelt opp siden du har postet det som sannsynligvis er det eneste vettuge innlegget i denne traaden. Alle andre er altfor opptatt av aa idioterklaere Giske og alle andre poitikere til aa skjoenne hvordan ting faktisk fungerer i dette samfunnet..de blir vel voksne en dag de og...

Lenke til kommentar

GUTTA, HØR ETTER. (og les over :p)

Alle sammen mail følgende aviser og tips om denne saken, er vi nokk er det mulig de skriver om det, og det er ikke mye stress å sende en mail og kopiere 4 ganger (eller velge 4 mottakere, men da ser de at du sende til de andre også).

Send mail hit, referer til denne artikkelen på hardware.no (http://www.hardware.no/artikler/tg_maa_betale/54442), og kommenter mengden interesse på forumet om denne artikkelen. Håper det vil gjøre jobben.

[email protected]

[email protected]

[email protected]

[email protected]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...