Gå til innhold

[AoC]Og der var min account ferdig

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Du klager på ting som er fikset uten å nevne at de er fikset.

White isles og Conarch valley f.eks har plenty av atmosfære begge to...

Har ikke spilt på 2 måneder, hva faen vet jeg om ikke fikset? De hadde et par måneder på å overbevise meg, og det lyktes deg ikke i.

godt gjort, med tanke på at aoc faktisk er 2 måneder gammelt. som flere har sakt, du skyter deg selv i foten. Du sluttet 1-2 uker (?) etter du startet? siden du ikke har spilt på to måneder, men mener de ikke fikser ting etc.. når du tillogmed vedgår at du driter i hva som har blitt fikset og hva som ikke har det, siden du ikke spiller selv, viser vel hvor objektivt stilt du er til denne "debatten" din. Du sammenligner fanboys med kina, ytringsfrihet bla bla, du er vel ikke noe bedre selv er du? når du ignorerer fakta som motbeviser mye av det du sier.

BTW, Fury, serveren jeg spiller på er langt, langt, ifra folketom. Det yrer av liv. Er ingen tvil om at mange har sluttet å spille, men at flere av dere skriver, alle har sluttet, nesten ingen som spiller, noen få etterslengere osv blir bare latterlig. Hva faen ved DERE om det? som ikke har spilt på uker/måneder.

Og du, WOW ved US release var milievis unna wow 2008. Det er ikke vits å diskutere engang. Og ang wow end agme contenet, det var en raid insatnce ved release, Molten Core. Som var nede i over en måned pga buggs etc.

wow har gjort folk bortskjemte. Tning må være bedre enn wow for å bli godkjent. Men det er vel ikke noe problem, wow har jo vist oss alle hvor lett det er. Rart ingen har grei det da, de må vel bare være dumme...

Endret av Christeven
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Spillet må være tilgjengelig og inkluderende, fenge så mange som mulig. WoW er inkluderende, AoC er ekskluderende.

Ta en titt på gjenomsnitts PC`n til folket når wow kom. Var det slik at alle kunne spille det da? var nok ikke det du..

AoC er blitt et spill de færreste spiller - og de få som spiller gjør det på tross av at ingen andre spiller.

Med WoW er det omvendt, de fleste spiller det og de få som ikke spiller det holder seg unna på tross av at alle andre spiller det.

Hm.. dette må du utdype, for det skjønte jeg ikke. Mulig for det er noe av det latterligste jeg har lest på en stund. Først kan du komme med spillertallene til AoC, siden du tydligvis vet hvor mange som spiller. Hva mener du med, spiller på tross av at ingen andre gjør det?

Spiller de fleste wow? mener du da gamere, ungdom?? Og er det bare som ikke spiller wow? sist jeg så var ikke 10 mill en stor prosentandel av verden, eller av gamere. Og kan du utype hva du mener at de holder seg unne på tross av at alle andre spiller det? er det slik at de ikke vil spille siden mange spiller? eller er det mulig at de faktisk bare ikke har sansen for wow?

Husker whine trådene dine ang AoC tidligere, så deg av alle tar jeg veldig lite seriøst. Du ga bla en ganske hendig anmeldelse av Aoc, der du ga head start 1/10, siden det gjorde at du ikke kunne spille med vennene dine. Siden dere av en eller annen grunn ikke kunne velge samme server.. som var 1 av xxxx meningsløse whine poster/tråder du laget.

langet vel også imot at det var forskjellige servertyper.

Skrevet
Har ikke spilt på 2 måneder, hva faen vet jeg om ikke fikset? De hadde et par måneder på å overbevise meg, og det lyktes deg ikke i.

:dontgetit:

Jeg er målløs... Du hamrer løs mot spillet uten å ha rørt det på 2 mndr. Altså du prøvde det i en uke etter releasen! Men uttaler deg likevel i vide og brede som om du har spilt det daglig i to mndr... Nå føler virkelig jeg at jeg har kasta bort tiden min.

Signer ut av denne tråden med å si at, som man roper i skogen får man svar.

Skrevet

Greit nok at du ikke vet hva som er fikset eller ikke, men da burde du kanskje opplyse om at du ikke aner om det du sier er riktig på det nåværende tidspunkt? Noe annet kan jo være rimelig misvisende.

Skrevet

Folk kan sammenligne spilled med wow så mykje dei vil, sannheten er at AoC ikkje er spillbart før om 6mnd - 1år om det i heile tatt blir det nokon gang.

Unntak: Du spiller kun eit fåtalls timer i veka.

Skrevet (endret)
Folk kan sammenligne spilled med wow så mykje dei vil, sannheten er at AoC ikkje er spillbart før om 6mnd - 1år om det i heile tatt blir det nokon gang.

Den siste uka har jeg spilt godt over ti timer. Det er flere timer hver dag, det. Spiller man mye mer enn det mens man har verdens beste vær på utsiden, så synes jeg man tar i litt for mye.

Spillet må være tilgjengelig og inkluderende, fenge så mange som mulig. WoW er inkluderende, AoC er ekskluderende.

Ta en titt på gjenomsnitts PC`n til folket når wow kom. Var det slik at alle kunne spille det da? var nok ikke det du..

Da World of Warcraft kom ut i 2004 hadde den gjennomsnittelige PC-spiller en kraftig nok PC til å dra WoW. Det bygger på WarCraft 3 sin motor - en motor da allerede to og et halvt år gammel, som krevde rimelig lite selv da WoW ble lansert.

Ikke bare kom med slikt sprøyt uten å ha peiling.

Det er rett og slett et faktum at Age of Conan retter seg mot en gruppe kjernespillere, mens World of Warcraft var designet for at så mange som mulig skulle kjøpe og spille det.

Endret av Hr. Jenssen
Skrevet

Den siste uka har jeg spilt godt over ti timer. Det er flere timer hver dag, det. Spiller man mye mer enn det mens man har verdens beste vær på utsiden, så synes jeg man tar i litt for mye.

Da World of Warcraft kom ut i 2004 hadde den gjennomsnittelige PC-spiller en kraftig nok PC til å dra WoW. Det bygger på WarCraft 3 sin motor - en motor da allerede to og et halvt år gammel, som krevde rimelig lite selv da WoW ble lansert.

Ikke bare kom med slikt sprøyt uten å ha peiling.

Det er rett og slett et faktum at Age of Conan retter seg mot en gruppe kjernespillere, mens World of Warcraft var designet for at så mange som mulig skulle kjøpe og spille det.

Alle Blizzard sine spill har hatt grafikk som ser bra ut, men krever lite av maskinen.

Det kan forresten nevnes at WoW har tendenser til load-lagg på maskiner med mindre enn 2gb ram. I noen raid-instancer med mye som skjer på skjermen og mange addons krever det også en god del mer enn en gjennomsnittlig 3 år gammel pc.

Det er ikke så lenge siden det var områder som var et helvete å spille med ATI skjermkort i WoW. AoC har også noen sånne områder, f.eks keepet i Tortage hvor jeg hadde 10fps eller noe sånt. (jeg har 35+ resten av tida, med alt på max utenom AA)

Skrevet
godt gjort, med tanke på at aoc faktisk er 2 måneder gammelt. som flere har sakt, du skyter deg selv i foten. Du sluttet 1-2 uker (?) etter du startet? siden du ikke har spilt på to måneder, men mener de ikke fikser ting etc.. når du tillogmed vedgår at du driter i hva som har blitt fikset og hva som ikke har det, siden du ikke spiller selv, viser vel hvor objektivt stilt du er til denne "debatten" din. Du sammenligner fanboys med kina, ytringsfrihet bla bla, du er vel ikke noe bedre selv er du? når du ignorerer fakta som motbeviser mye av det du sier.

har jeg sagt at de ikke fikser ting? Vist meg en plass der jeg har sagt det? Selvsagt fikser de ting, de jobber sikkert noe SYKT for å prøve å redde stumpene av AOC før hele greia går ut vinduet og Funcom aksjer kan brukes som dopapir. Jeg har vel derimot sagt at selve hjørnesteinen som AOC baserer seg på er feil, og at det derfor skal SYKT mye arbeid til får å få ting på plass. Jeg er ikke megaplagt av at den der Lost Child questen er bugga, skal klarer meg uten det. Irriterende at Jem cutter greia var bugga, men det gikk an å fikse med å zone mellom hver gang.

Det forandrer alikevel ikke det at, som caster ihvertfall, at ting var DØN FAEN KJEDELIG! Spillet manglet atmosfære, unikhet (som de vist jobber med nå, grafik på armor etc). Drop som var helt helt ræva, opp mot lv46 droppa det knapt noe som var brukende... Jeg har vel spilt gjerne 5 timer den siste måneden, og har der ikke merket noen forskjell på de tingene som gir økt spillglede dessverre. OM de faktisk, etter 3!?! måneder har klar å patche spiller såpass at det faktisk går an å danne en gruppe, lar jeg meg ikke imponere over det helt enda. Kan ikke uttale meg om WoW US, da jeg forholdt meg til EU naturlig nok, men jeg kan ikke huske noe feil ved det de første ukene, bortsette fra en eller annen mobs som evada, noe som fortsatt tidvis skjer.

WoW som lv60 var jo så som så de første ukene, men da hadde de skikkelig grep på spillerene alt, jeg var ikke klar for å stikke derfra selv om det ikke fantes allverdens å ta seg til.

Skrevet
Som hanzo skriker så må jo de som spiller AoC kommentere ^^

Touchè. Jeg ser så klart at han har litt andre verdier når det kommer til spill enn det AoC har å tilby han. AoC er åpenbart fundamentalt feil for Hanzo som kun har èn mal, nemlig WoW. Det handler ikke om at jeg ikke kan respektere tankegangen din, jeg forstår den bare ikke.

Men WoW appellerer til 10 000 000. AoC appellerer til 500 000. Do the count.

Skrevet
Men WoW appellerer til 10 000 000. AoC appellerer til 500 000. Do the count.

Ikke faen om Funcom har 500 000 igjen, tipper de ikke har halvparten engang. Men slike tall blir ren gjettning for oss begge, de kommer vel snart med en børsmelding som sier litt om statusen. Ut av det jeg har erfart så har minst 75% gitt opp AOC. Nå er det mulig det ikke blir helt representativt, da flere av de jeg starta med kom fra WoW, men dog.

Og nei, jeg har ikke kun WOW som mal. Men WoW blir nok en konkurrent for AOC, da de fort sloss om de sammer spillerene. Jeg orker ikke mer enn en MMO om gangen, sa opp kontoen for AOC, og er nå tilbake i WOW igjen. Jeg er nok ikke den eneste. Noen sammenlignet AOC vs. WOW greia med bil, lada mot porche. Problemet er nå noen produserer en bil til prisen av en Lada, med alt av tekniske vidunder, varme i sette og ratt, 4WD, AC, elektriske vinduer, parkeringsradar, 300HP og hele greia, vindunderlige kjøreegenskaper og bensinforbruk på 03L på mila. Da har en ny standard blitt satt, og resten må prøve å følge denne om de vil konkurrere. Og ikke faen på om jeg tror at ikke Funcom ønsker å konkurrere med WOW. Jada, de har sagt at begge kan eksitere parallelt, men Funcom kunne nok godt ønskt seg noen hundre tusen tideligere WOW fanatikere.

Jeg tror AOC vil klare seg, men det ser foreløpig ut som om det blir langt dårligere oppsluttning en tideligere forventet. Tror AOC hadde fått utviklet seg fortere og bedre dersom de hadde fått 2 millioner med faste brukere, sitter de nå igjen med 200 tusen brukere blir det ikke samme midlene til videreutvikling dessverre.

Men vi får se, AOC har jo rydde opp i endel av feila sine alt. Og de kjenner jo tydelig at de har kniven på strupa. Klarer de å snu den dårlige trenden rundt? Time will show. Men jeg håper det, konkurranse er sunt for alle. og det hadde vært moro om norske lille Funcom hadde fått til en slager.

Skrevet
Som hanzo skriker så må jo de som spiller AoC kommentere ^^

Touchè. Jeg ser så klart at han har litt andre verdier når det kommer til spill enn det AoC har å tilby han. AoC er åpenbart fundamentalt feil for Hanzo som kun har èn mal, nemlig WoW. Det handler ikke om at jeg ikke kan respektere tankegangen din, jeg forstår den bare ikke.

Et spørsmål da, hva er det som er bra med AOC? Ønsker ikke å kverulere eller være frekk nå, hva er det med AOC som er bra sett fra øynene til de som tydelig synes det er bra? Mitt største problem med AOC var at det ble en for lang vei å gå med for små gullerøtter. Jeg trengte flere små lyspunkter i hverdagen en det jeg fikk fra AOC. Få høre da hva fans synes er beste?

Videre, hvor mye spilles det? En ting jeg har merket av et par kjente som fortsatt drives greit med AOC er at de spiller svært lite, gjerne et par timer i uka. De fleste jeg kjenner som spiller WoW bruker mer tid en det pr. dag.

Skrevet (endret)
BTW, Fury, serveren jeg spiller på er langt, langt, ifra folketom. Det yrer av liv. Er ingen tvil om at mange har sluttet å spille, men at flere av dere skriver, alle har sluttet, nesten ingen som spiller, noen få etterslengere osv blir bare latterlig. Hva faen ved DERE om det? som ikke har spilt på uker/måneder.

Og du, WOW ved US release var milievis unna wow 2008. Det er ikke vits å diskutere engang. Og ang wow end agme contenet, det var en raid insatnce ved release, Molten Core. Som var nede i over en måned pga buggs etc.

wow har gjort folk bortskjemte. Tning må være bedre enn wow for å bli godkjent. Men det er vel ikke noe problem, wow har jo vist oss alle hvor lett det er. Rart ingen har grei det da, de må vel bare være dumme...

Jeg har ikke anmeldt AoC og dermed heller ikke gitt det noen karakter "1/10". Så dårlig er ikke spillet, du har kanskje misforstått eller lest feil - jeg tror det er min kritikk av Early-Access-ideen du tenker på. Er usikker på hvordan det kan misforstås egentlig ettersom det eneste jeg skrev om AoC var utelukkende positivt, mens jeg klaget over hvordan EA-genistreken ødela muligheter for spillet.

WoW har forresten gjort folk kvalitetsbevisste, å kalle det bortskjemt minner om lobbyisme.

Har aldri sagt at WoW var perfekt fra første dag av, men det var bra og spillbart - noe som ikke kan sies om AoC. Når det gjelder problemene med AoC så har jeg snakket med flere og de fleste klager over for høye systemkrav, instancering og lite tiltalende og fordypende spillverden siden all form for reise skjer i form av loading-skjerm og teleportering.

Conall's Valley var forresten noe av det beste i AoC men likevel plaget med den tungvinte transportmåten i spillet.

Av de rundt 20 jeg kjenner som begynte med AoC rundt release er det nå en eller to stykker igjen som spiller. Alle er over 18 år, jeg mistenker at serverene kommer til å bli omtrent tømt for folk og at servere snart må slåes sammen (med mindre det kommer mange nok nye spillere til hele tiden).

Endret av Pycnopodia
Skrevet (endret)

Wow var spillbart med lansering? Klapp igjen!

Kunne jo ikke spille, serverene var så og si nede i over en måned før de klarte å få dem opp på et akseptabelt nivå, men igjen da var de også ustabile.

Gå tilbake til Wow, gå å grin et annet sted, for du kjenner tydeligvis ikke til mmorpg verdenen, spillet har vært ute i..2 måneder? Og jeg har bare hatt et problem som førte til at jeg ikke har kunne spillt, ellers så har det seff vært mange bugs og irritasjonsmoment - men har vært 90% spillbart. Langt bedre enn wow som må ha hatt maks 30% spillbarhet med release takketvære udugelig servere.

Endret av The Very End
Skrevet
Wow var spillbart med lansering? Hold nå kjeften på deg, du lyver så det renner av deg.

Kunne jo ikke spille, serverene var så og si nede i over en måned før de klarte å få dem opp på et akseptabelt nivå, men igjen da var de også ustabile.

Uhh, heite hvilken server var du på? Tror vi knapt hadde nedetid når jeg starta, på EU releasedato. En og restart den første uka, men husker ikke noe særlig mer.

AOC early access derimot var jo moro da, de utsatt og utsatte tidspunkt flere ganger den dagen, og når vi endelig kom inn krasjet det og serveren gikk ned i ytterligere noen timer. Dog fungerte det greit etter et par dager.

Skrevet

Iflg info jeg har fått med meg så var det store problemer med enkelte servere. Dvs at noen hadde det helt fint i begynnelsen, mens andre slet som faen. Det gjelder vel USA releasen.

Conarch valley er som nevnt veldig stemningsfull, litt irriterende med løping der, men du kan jo svømme som alternativ ;)

Hanzo: det jeg liker med AoC er combosystemet. Det gjør at jeg konsentrer meg skikkelig når jeg spiller. Satte meg ned med Diablo 2 en liten stund nå og forskjellen er til å ta på. I AoC må jeg følge med på hva jeg gjør, mens D2 kan jeg nesten spille med en hånd bak på ryggen.

Jeg har spillt Bear Shaman der fikk jeg en nye comboer ca annethvert level de første 20 levelene, et par nye spells osv. Noe nytt nesten hvert eneste level mao. Etter level 20 så går det litt saktere, men da begynner du å få spesialisert characteren din.

Det jeg tror de kunne gjort bedre i AoC for å gjøre det kulere å levele er å faktisk vise mye mer stats på feats/comboer. Synes også det er jævelig irriterende/vanskelig å finne ut hva feats/comboer faktisk gjør. (Det står gjerne "increases damage" istedetfor "+6 damage per attack")

Når jeg først har funnet ut hvordan feats/comboer fungerer så liker jeg dem, men det er ikke noe jeg helt klarer å ha som mål. Jeg aner ikke hva de faktisk gjør før jeg har fått tatt dem og prøvd dem ut.

Item-opplegget er også rimelig platt. Jeg er level 33 nå og har enda ikke fått ett eneste item jeg har sagt "wow, fy faen det var rått". Det har mer gått i "ok, den var litt bedre enn det forrige itemet". Jeg har spillt Diablo 2 en god del, og der har de definitivt klart å gjøre itemene interessante. Lav-level Set-items f.eks er dritkult. Du får gjerne aldri et ferdig Set på din første character, men etter å ha spillt 2-3 characters så har du nok til at du kan starte en ny character som du twinker noe sinnsykt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...