Gå til innhold

Årsaker til rasisme/xenofobi


Anbefalte innlegg

Vil trekke inn dette med at folk bruker ordet naivisme i debatter. Naivisme er ikke en filosofisk eller ideologisk retning.

 

Naivisme er derimot en kunstform, kjennetegnet av barnslige former og farver.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Naivism

 

Hvis du mener å ta et psykologisk oppgjør med naive, dumme. Så er vel det noe som ikke akkurat er gjort ved et knips med fingrene, eller?

 

På sett og hvis har jo dette noe å gjøre i rasismedebatten, og da er man vel inne på Jesus, seksualfiksering og fortærte døde dyr e.l. Ikke vet jeg, men særlig kloke, kunnskapsrike, erfarne, smarte eller intelligente er de analfikserte ikke. Men ja, dessverre veldig mange mennesker i Norge er svært psykotiske til det daglige, noe med rus og TV kan man vel alltids skylde på, men det spørs om de ikke bare er født med for lav IQ til å håndtere det daglige livet i et moderne samfunn.

 

 

Jeg vil snarere argumentere for at det er de som har virkelighetsbilder som er virkelighetsfjerne.

 

La meg prøve å dra dere litt ned på jorda igjen,

 

Vi lever på en planet, der er det mange forskjellige arter og mye natur, som er i ferd med å bli mye verre å bo på. En av disse artene heter homo sapiens sapiens, en art med bare en rase. Den forrige rasen døde ut ca. 40.000 år siden. Homo Sapiens Sapiens var ikke nært beslektet med denne rasen, det var det andre raser som var, men de er også utdødd for over hundretusen til millioner av år siden.

 

Homo Sapiens Sapiens hører til en artsfamilien store aper. Dietten vår er omnivore, dvs. at vi kan velge hva vi vil spise, og vi er ganske flittige i likhet med mange andre arter til å bygge, pynte og sanke mat. Også kan vi flykte ganske fort. Opprinnelig var vi halvt-nomadiske. Homo sapiens sapiens var på et sted der maten tok slutt innimellom, så for å flytte på oss har vi gjennom naturlig utvalg gitt oss selv to bein å gå på, om enn noe klumsete sånn ca for 120.000 år siden hendte denne parringen mellom forrige rase og nåværende rase. Og vips etter 120.000 år har vi blitt ganske mange, og jeg synes i grunnen ikke vi er så ille.

 

De andre primatene i artsfamilien er Sjimpanser, Gorillar og Organgutanger, de artene har forøvrig alle to raser. Så det er 7 raser innen artsfamilien vår, hvis vi da ikke regner med apekatter, men de hører ikke til artsfamilien, og da blir det straks ganske mange og vi er minde genetisk ulike med apekattene.

 

Visstnok da er vi den smarteste av de store apene, men i enkelte tester er vi visst ikke den smarteste slik som i hukommelsesspill var sjimpansen ganske mye smartere. Vi bygger nå og lager mer kunst og bygger mer enn noen andre dyr, vel for å være rettferdig noen av oss gjør så, det kan vi trøste oss med, vi er nok ganske smarte, litt for smarte mener noen. Det er visst fordi vi har en stor hjerne, skjønt den er ikke den største, så det kan ha noe med kroppsratio og struktur på hjernen å gjøre - eller kultur hva vi bygger og pynter oss med. Vi tror nå vi er smartest i hvert fall, mange andre dyr er uenige i den påstanden, noen synes til og med vi er latterlige eller direkte stokkdumme, vi er uenige om vi er stokkdumme eller ikke selv ogsp tilogmed så da diskuterer vi, for ingen vil jo være dummest. Men vi er smartere enn hunder og de vet de er dummere, det virker i hvert fall tilsynlatende slik.

 

Det er ca. 6.800.000.000 av oss på denne planten, som altså ikke har linjer for områder på seg, men mange har tegnet linjer for områder, veldig mange, veldig mange linjer. Så mange at nesten alt er linjer og det blir bare forvirrende. Smarte folk har regnet ut at det bo 20.000.000.000 av oss på den planeten om vi omorganiserer livet vårt litt med dagens teknologi, det liker ikke de som liker linjer, de liker linjer, de liker folk som ikke skjønner poeng med linjer veldig dårlig - i grunnen liker de visst ingen i det hele tatt, men de er i hvert fall tiltrukket av linjer, selv om det ikke er sikkert de liker linjen da. Det at de ikke liker noen i det hele tatt, kanskje ikke seg selv en gang, fører til en del vold. Sånt gjør mange veldig lei seg og noen blir sinna. Da blir flere lei seg og noen få sinna. Sånne folk har kjærlighet.

 

Kan vi ikke bare gjøre slik som de smarteste sier? Omorgansiere slik at vi alle får det bedre? Det er jo alltid vært slik at vi flytter på oss, det har jo ført til blant annet Norge. Folk har flyttet på hverandre også fikk vi Norge. Personlig synes jeg ikke Norge er så fint, i grunnen ganske bråkete, forurenset, kjedelig og egoistisk, så derfor hilser jeg alle som ikke kommer fra Norge velkommen, for de har alltid bedre samvittighet og ganske ofte noe nytt å fortelle - så og si alltid i hvert fall, og hvis ikke fortjener de jo å sitte i et humant fengsel og der de kommer fra fortjener de jo ikke å få han/hun tilbake. Er det ikke det loven sier da? Slemme skal lukkes inne og betale penger.

Endret av Fryday
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Vi tror nå vi er smartest i hvert fall, mange andre dyr er uenige i den påstanden, noen synes til og med vi er latterlige eller direkte stokkdumme,

Jeg har ikke noe bedre gjennomtenkt innspill enn å si at jeg liker måten du skriver på. Den appelerer til flere sanser. Takk for det!

 

 

Så lurer jeg på hvilke dyr som du har hatt kommunikasjon med som har uttrykt sine tanker og følelser slik?

 

:)

Lenke til kommentar

Føyer inn lit mangler til verdens historien:

 

På denne grønne planeten alle artene og plantene bor, så er det per vitenksaplige teori evulusjonen som bestemmer hvordan ting utvikler seg. Evulosjert sett "fant livet ut" at det ofte var en fordel å leve i stammer eller kolonier. Dette fant apene og senere homo sapiens sapiens blant mange andre organsimer ut. Det tidlige ur mennesket trivdes og var mest suksesfulle i små stammer . Andre organismer som maur og makrell trives bedre i større stammer/kolonier.

 

Det er estimert at urmennesket levde i stammer på ca 50 individer. Ettersom språk og kultur begynte å uvikle seg begynte stammene å vokse. Etter hvert som høykulturene begynte å utvikle seg i midt østen og egypt ble det ganske mange individer i stammene , eller nå samfunn. Men fremdeles ideen bak en stamme. Det samme er det med nasjoner og "linjer" som du så fint kaller det, det er evolusjonert sett bare et utvidet og mer moderne bilde av en stamme.

 

Det er selvfølgelig langt mer effektivt for en gruppe individer å opperere i grupper enn enkeltvis ettersom flertallet gir bedre beskyttelse, spesialisering innen sysselsetning (dette har mange dyr som maur og bier også utviklet) og en økt forplantning ettersom individer lever tettere. På en anen side er det ugunstig å opperere i for store grupper og stammer. Derfor vil stammer og grupper naturlig isolere seg fra andre stamer og om nødvendig hevde sin suverentitet over resursne i midten (dette forekommer også i naturen med blant annet maur) Å opperere i for store grupper eller stammer medfører blant annet vanskeligheter for lederskapet å holde kontroll over et stort antall individer, mindre plass og resurser per hode og større sannsynlighet for splid eller konflikter innenfor stammern eller gruppen.

 

Jeg sier ikke at menenskesamfunn i dag er eller kan realistisk sammenliknes med maur kolloni eller urmenneskets stamme system, jeg bruker dette som eksempel siden Fryday ramset opp en del av verdens historien. Selv om vi ikke fungerer som stammene jeg har beskrevet så tror jeg nok dette har en god del med årsaken til "linjene" og grensene våre å gjøre. At mennesket egentlig er et "stammedyr" kan være en av årsakene til Xenofobi eller fremmedfrykt, det vet jeg ikke og har ikke lest noe om det, men en logisk slutning. Ettersom de fleste "stammedyr" vil isolere seg fra andre stammer.

Lenke til kommentar
Somaliere er tydeligvis et folkeslag som ikke er istand til å bygge opp et skikkelig samfunn selv og heller lever som parasitter på oss som har et fungerende velferdssamfunn.

Dette er ikke annet enn rasisme. Det er ikke engang den "moderne" formen for rasisme hvor man er innvandringskritisk og islamofob. Dette er klassisk rasisme hvor man rakker ned på andre folkeslag og påstår de er parasitter og det som verre er. Se deg selv i speilet og spør om du har lyst til å være rasist.

 

Korrekt det er rasisme. Jeg kunne f.eks. uttalt er FrP velgere ofter er fete, høylytte, aggressive, og mange er voldlige, kjønnsdiskriminerende, mange er voldtektsmenn og de misbruker ofte prostituerte, urinerer på gaten og kaster søppel hvor de vil. Det ville vært rasisme, men FrP'ere påstår jo at det ikke finnes rasisme så da kan jeg vel si at det er slik?

 

Hvis du kunne støtte dette med statistikk fra f.eks SSB så hadde det vært ok å si at det er slik, men det finnes ingen forskning som viser at det er slik. Det finnes på den annen side statistikk fra SSB som viser at innvandrere, og da innvandrere fra land med høy grad av muslimsk tro, er mer kriminelle enn nordmenn generelt.

Lenke til kommentar
Kan vi ikke bare gjøre slik som de smarteste sier?

Hvem er 'de smarteste' ?

 

Omorgansiere slik at vi alle får det bedre?

 

Og hva er bedre? Jeg er ingen stor tilhenger av FN, men de har kåret oss til det beste landet å bo i flere år på rad.

Sammenlignet med store deler av verden har vi det udiskutabelt veldig bra.

 

Det er jo alltid vært slik at vi flytter på oss, det har jo ført til blant annet Norge. Folk har flyttet på hverandre også fikk vi Norge. Personlig synes jeg ikke Norge er så fint, i grunnen ganske bråkete, forurenset, kjedelig og egoistisk, så derfor hilser jeg alle som ikke kommer fra Norge velkommen, for de har alltid bedre samvittighet og ganske ofte noe nytt å fortelle - så og si alltid i hvert fall, og hvis ikke fortjener de jo å sitte i et humant fengsel og der de kommer fra fortjener de jo ikke å få han/hun tilbake. Er det ikke det loven sier da? Slemme skal lukkes inne og betale penger.

 

Norge er forurenset? Bare ting som essensiell søppelhåndtering er noe man finner i en liten del av kloden.

Ellers er det et lite flatterende utsagn om norsk kultur, andre kulturer er kanskje mer livlige, men i stor grad så vasser de i ulike grader av dysfunksjonalitet (eksempelvis korrupsjon, mangel på demokrati og andre essensielle borgerrettigheter).

 

Norge (og resten av verden) er de landene i verden hvor man har mest tillit til hverandre, i store deler av verden er tillit noe man sjelden har til andre utenfor klanen/storfamilien.

 

Hvor eksotisk blir verden hvis man får en eneste stor global multikulturell klode uten spor av særtrekk? Og hvorfor kan ikke du oppsøke andre kulturer istedenfor at du skal dra den hit?

Lenke til kommentar
Vi tror nå vi er smartest i hvert fall, mange andre dyr er uenige i den påstanden, noen synes til og med vi er latterlige eller direkte stokkdumme,

Jeg har ikke noe bedre gjennomtenkt innspill enn å si at jeg liker måten du skriver på. Den appelerer til flere sanser. Takk for det!

 

 

Så lurer jeg på hvilke dyr som du har hatt kommunikasjon med som har uttrykt sine tanker og følelser slik?

 

:)

 

Dette er veldig off topic, og handler som speciesism / artisme . Ellers vet jeg neimen ikke hvordan jeg skulle stave navnene :blush:

Lenke til kommentar

Hva fakta og forskningen sier er at innvandrere er netto bidragsytere til statskassen og BNP. Dvs. at alle som bor i Norge tjener på innvandring.

 

Å frykte innvandring er å være redd befolkningsvekst generelt.

 

Alle er homo sapiens sapiens, er det så vanskelig å forstå så skyldes det rasisme/xenofobi.

Lenke til kommentar
Hva fakta og forskningen sier er at innvandrere er netto bidragsytere til statskassen og BNP. Dvs. at alle som bor i Norge tjener på innvandring.

 

Å frykte innvandring er å være redd befolkningsvekst generelt.

 

Alle er homo sapiens sapiens, er det så vanskelig å forstå så skyldes det rasisme/xenofobi.

Jeg tror du har misforstått litt. For å bidra positivt til Norge må man øke bnp per capita, ikke bnp generelt. La oss si at Norske folk bidrar 4mil*60K=240 milliarder og muslimsk innvandring bidrar 100K*30K=9 milliarder. Da anntar jeg at de bidrar halvparten så mye per hode. Ja BNP-en stiger til 249 milliarder, men f.eks. India har høyere bnp enn oss og de er ihvertfall ikke rike. Vi er interesert i BNP per capita.

Forskjellen blir da 57900 mot 60000 og de bidrar ikke til Norge.

 

Å være redd for norsk befolkningsvekst er det få som er. Hadde det vært grunnen til fremmedfrykt ville vi også ha noe imot det ville vi ha klaget på svensk innvandring for lenge siden. Dette handler om ditt første paragraf. At de fører til at Norge blir et verre sted.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Kjære deg, Camlon. Om du vil ha mareritt, så kan du se på fødselskurven til oss etniske nordmenn. Tenk så hva som skal skje når eldrebølgen rammer hele europa. Disse eldre skal ha omsorg og helsevesen etterhvert som helsa skranter.

 

Hvor mange arbeidsaktive per arbeidsinaktiv?

 

Det er ikke tilfeldig at vi opplever en stor innvandring fra andre verdensdeler. Politikerne vet at de blir upopulære, men samtidig ser de ikke noe annet alternativ.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke misforstått, og vil du kverrulere på noe du ikke har satt deg inn i, kan du gjøre det med forskerne, de finner du vel rundt omkring på insitutter og universiteter.

 

Fakta er at innvandrere betaler for sine ikke arbeidsaktive og i tillegg for andre som ikke er arbeidsaktive. Med andre ord tjener du på innvandring, akkurat som jeg tjener på innvandring. De betaler skatt og de aller fleste jobber, det er så mange som arbeider at de betaler for de som ikke arbeider og i tillegg betaler mer, med andre ord gevinst. Skjønner du?

Lenke til kommentar
Jeg har ikke misforstått, og vil du kverrulere på noe du ikke har satt deg inn i, kan du gjøre det med forskerne, de finner du vel rundt omkring på insitutter og universiteter.

 

Fakta er at innvandrere betaler for sine ikke arbeidsaktive og i tillegg for andre som ikke er arbeidsaktive. Med andre ord tjener du på innvandring, akkurat som jeg tjener på innvandring. De betaler skatt og de aller fleste jobber, det er så mange som arbeider at de betaler for de som ikke arbeider og i tillegg betaler mer, med andre ord gevinst. Skjønner du?

 

Jeg ser at du påstår det, men jeg har ikke sett deg dokumentere dette. Jeg har dokumentert tidligere i tråden at innvandrere er mer kriminelle enn nordmenn generelt. Foreløpig så er det bare tomt snakk fra din side. Det blir ikke sant selv om du fortsetter å gjenta deg selv.

 

Jeg skulle ønske det var sant, men dessverre så er det ikke det.

Lenke til kommentar

Hør her, det er et ganske enkelt regnestykke. Hvor mange % av innvandrere arbeider. Hva er deres samlet skatt. Hva er utgiftene til den % andelen som ikke arbeider. I tillegg er det slik at man har sluppet å betale for de første 19 årene i oppveksten. Resultatregnskapet viser at innvandrere er netto bidragsytere.

 

" En undersøkelse fra Norge på midten av 90-tallet tyder på at

flyktninger og asylsøkere er netto mottakere, mens arbeids-

immigranter er netto bidragsytere til offentlige budsjetter

(Larsen og Bruce 1998) . "

 

Tallet varierer noe ettersom man regner flyktninger og asylsøkere eller innvandring.

 

Asylsøkere og flyktninger er mennesker som ofte har vært igjennom alvorlige traumer, slik som krig og tortur (men paradoksalt nok er mindre kriminelle enn etniske nordmenn som du blant annet kan lese på SSB sine sider). Men naturlig nok vil det være lavere arbeidsdeltakelse blant flyktninger og asylsøkere, de er jo i utgangspunktet såret og det er jo derfor vi skal ta imot dem som hjertlig velkomne. Man låser ikke inne flyktninger man skal trøste og hjelpe, dog i grunnen gjør visst Staten dette.

 

Med en arbeidsledighet på under 2% i Norge og en reell mangel på arbeidere i mange yrker så er det også innlysende at Norge trenger mer innvandring.

Endret av Fryday
Lenke til kommentar

Så jævlig enkelt er det ikke. Verden har ikke nok ressurser til at alle skal kunne leve som vi gjør i Norge. Hvis vi innlemmet alle andre land og innbyggere i staten "Norge" slik at hele verden ble ett land, så ville ikke det gitt folk fred, mat og trygghet. Her i Norge har vi ikke ressurser til å ta imot alle med åpne armer, for med seg bærer hvert menneske behov for ressurser. I Norge er vi rike på ressurser: mat, vann, energi og penger. Så rike er vi at nærmest alle innvandrer som kommer utenfor skandinavia vil bidra til økt fattigdom fordi de ikke er på samme nivå som oss og aldri vil kunne bli det.

 

Andre negative konsekvenser med innvandring er:

-mindre etnisk manfold (nordmenn dør ut)

-kulturelt mangfold, minoriteter dør ut

-religiøse konflikter

-politiske konflikter

-etniske konflikter

 

Dette er problemer som vi ikke er istand til å ordne opp i, det krever rett og slett for mye.

 

Asylsøkere og innvandrere utenfra Europa drar med seg en kultur og moral som vil stå i skarp kontrast til vår egen. Slike samfunn fører til økt deppresjon og mindre tillit i befolkningen.

Lenke til kommentar
Hør her, det er et ganske enkelt regnestykke. Hvor mange % av innvandrere arbeider. Hva er deres samlet skatt. Hva er utgiftene til den % andelen som ikke arbeider. I tillegg er det slik at man har sluppet å betale for de første 19 årene i oppveksten. Resultatregnskapet viser at innvandrere er netto bidragsytere.

 

" En undersøkelse fra Norge på midten av 90-tallet tyder på at

flyktninger og asylsøkere er netto mottakere, mens arbeids-

immigranter er netto bidragsytere til offentlige budsjetter

(Larsen og Bruce 1998) . "

 

Tallet varierer noe ettersom man regner flyktninger og asylsøkere eller innvandring.

 

Asylsøkere og flyktninger er mennesker som ofte har vært igjennom alvorlige traumer, slik som krig og tortur (men paradoksalt nok er mindre kriminelle enn etniske nordmenn som du blant annet kan lese på SSB sine sider). Men naturlig nok vil det være lavere arbeidsdeltakelse blant flyktninger og asylsøkere, de er jo i utgangspunktet såret og det er jo derfor vi skal ta imot dem som hjertlig velkomne. Man låser ikke inne flyktninger man skal trøste og hjelpe, dog i grunnen gjør visst Staten dette.

 

Med en arbeidsledighet på under 2% i Norge og en reell mangel på arbeidere i mange yrker så er det også innlysende at Norge trenger mer innvandring.

 

Du har allerede glemt at jeg har linket til SSB og deres statistikk som viser at invandrere er mer kriminelle enn nordmenn, godt jobbet!

 

Det er ingen her som hevder at vi ikke har behov for arbeidsinnvandrere. Det er stor forskjell på arbeidsinnvandrere og de innvandrerne som er en verkebyll på den norske stats rumpe. Du evner virkelig ikke å se forskjellen, du hevder faktisk at de som ser forskjellen er rasister og xenofober. Igjen må jeg få si, godt jobbet!

 

Hva som er årsaken til at innvandrere bedriver kriminell virksomhet når de kommer hit, driter jeg i. Jeg forventer at folk som kommer hit for å få hjelp klarer å oppføre seg og vise ett snev av respekt til de som hjelper dem. Jeg nekter å godta at folk kommer hit for å få hjelp for i neste omgang å vise sin takknemlighet ved å voldta, rane og begå andre kriminelle handlinger. Jeg nekter å yte hjelp til denslags pakk!

 

Så lenge regjeringen utviser en såpass latterlig og snillistisk holdning så er det ikke rart at folk er negative til innvandring.

 

Jeg ønsker enhver innvandrer velkommen til Norge, så lenge denne har til hensikt å gjøre nytte for seg. Vi har nok av problemer å hanskes med, vi har etniske nordmenn som er kriminelle, narkomane, fysisk- og psykisk utviklingshemmet og en drøss med andre problemer som vi ikke klarer å hanskes med, slik at det rett og slett ikke er nødvendig å importere slike problemer fra andre land.

Lenke til kommentar

Jeg synes vedlagt pdf er noe interessant. Jeg fant artikkelen i Aftenpostens lørdagsutgave, det som er interessant er at Norge har den høyste økningen i asylsøknader. Det er faktisk så mange at vi ikke har tid til å behandle søknadene skikkelig og bare slipper inn folk uhemmet. Det er kanskje på tide å stenge grensene en stund?

 

Det står også å lese at de som kommer hit forteller at de kommer til Norge, nettopp fordi vi er så glad i innvandrere. Jeg tror nok vi har sendt ut feil signaler i en årrekke nå, slik at vi får alt for mange lykkejegere hit. Noe som jeg har prøvd å påpeke ganske lenge nå. Det er bare godt at man endelig kan se statistikk som viser det jeg har hevdet i lang tid.

innvandring.pdf

Lenke til kommentar
Det er fascinerende at folk vil stenge grensen for 15 000 innvandrere når innvandrerbefolkningen er på 460 000, og tro at dette vil løse problemene. Nikka, jeg trodde du var en oppegående kar?

 

Jeg antar at du forstår at problemene bare vil øke, når vi tar inn fler enn vi klarer å hanskes med. Hvis du har fulgt med litt i tråden så har jeg foreslått å stenge grensene for en opprydning, akkurat som at moderatorene her på forumet stenger enkelte tråder for opprydning. Når moderatoren har ryddet opp, så åpnes tråden for normal ferdsel igjen.

 

Det jeg altså foreslår er å stenge grensene, rydde opp i tullet vi har med innvandrere nå, integrering og alskens annet tull for så å åpne grensene for nye innvandrere til ett nytt og bedre Norge.

 

Jeg overser ditt subtile personangrep denne gangen, men for fremtiden så bør du holde deg for god til denslags. :)

Lenke til kommentar
Kjære deg, Camlon. Om du vil ha mareritt, så kan du se på fødselskurven til oss etniske nordmenn. Tenk så hva som skal skje når eldrebølgen rammer hele europa. Disse eldre skal ha omsorg og helsevesen etterhvert som helsa skranter.

 

Hvor mange arbeidsaktive per arbeidsinaktiv?

 

Det er ikke tilfeldig at vi opplever en stor innvandring fra andre verdensdeler. Politikerne vet at de blir upopulære, men samtidig ser de ikke noe annet alternativ.

Dette argumentet er selvfølgelig langt bedre enn Frydays argument som jeg vil ta snart. Dette argumenter for å ta inn innvandring, men ikke for å ta inn ikke-vestlig innvandring. Det er også sånn at de fleste vil foretrekke å ha mindre inntekter enn å oppleve konstant frykt for å bli ranet. Hadde det vært argumentet for innvandring tror jeg også de ville ha nevnt det.

 

Fryday. Dette ser jeg bare som useriøst. Du kommer med utsagnet at innvandre bidrar til Norge. Når jeg viser deg hvorfor det er galt komemr du med svaret. ," og vil du kverrulere på noe du ikke har satt deg inn i" Dereter nevner du det samme argumentet som jeg angrep igjen som om det holder. Nei, de innvandre som jobber bidrar ikke for de som ikke jobber. Hadde de gjort det ville BNP per capita for innvandre være like høy elelr høyere enn nordmenn generelt. Det er den ikke.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...