Gå til innhold

Årsaker til rasisme/xenofobi


Anbefalte innlegg

Heter du "Bjørn Wang" eller "Jens-Petter Salvesen" så får søknaden din en skikkelig titt uansett hvor du søker (vel - ikke på en stilling i en moské, kanskje, men så er ikke det en del av det regulære arbeidsmarkedet heller). Heter man "Pioter Wyslovski" eller "Hassan Iqbal" så må man altfor ofte søke på svært mange stillinger før man blir innkalt til intervju. Tror du ikke en slik opplevelse gjør noe med vedkommende? 50-åringer i arbeidsmarkedet blir jo også diskriminert mot, og dem synes vi synd på.

 

Jeg har heller ikke blitt stoppet i tollen (har fløyet utenlands 5-8 ganger i året de siste 7 åra) men det ble min lovlydige kompis fra marokko den ene gangen vi fløy sammen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg måtte også søke på svært mange stillinger før jeg fikk jobben jeg har nå. Jeg gikk lei av å søke for i neste rekke å oppleve å aldri bli invitert til intervju. Derfor jobba jeg gratis i 1,5 år samtidig som jeg fortsatte å søke på jobber. Jepp, jeg jobbet uten lønn - bare for å få dagene til å gå. Jeg er etnisk norsk så det holder, har ett 100% norskklingende navn. Det er ikke bare innvandrere som må søke på et hundretalls jobber før de treffer. Jeg har meget gode referanser fra tidligere jobber og ikke minst meget gode karakterer fra utdannelsen min. Jeg trodde jeg skulle få jobb, lett som bare det. Dessverre er det ikke sånn. Det trenger absolutt ikke å ha noe med rasisme eller diskriminering å gjøre.

 

Ett annet poeng kan være at de som sitter med ansvaret for å ansette folk, får inn en søknad som er skrevet på dårlig norsk eller i verste fall dårlig engelsk. Det gir ikke akkurat pluss i margen for å si det slik. Dessverre er det en gjenganger hos mange innvandrere at de i liten grad kan norsk.

Lenke til kommentar

Jeg gikk også i over to år uten å bli innkalt til et eneste intervju, hvor mange søknader jeg skrev har jeg ikke tall på men det ble en del av dem. Jeg hadde kanskje begynt å skylde på rasisme jeg også hvis jeg hadde hatt et utenlandsk navn, men navnet mitt er omtrent så norsk som et navn kan være. Så hvorfor svarte ingen på mine søknader? Faktum er at dette er langt fra uvanlig, de fleste jeg kjenner har måttet sende av gårde ganske mange søknader, mange et tresifret antall søknader, før de har blitt innkalt til intervju. En kamerat fra India, med navn deretter, fikk jobb etter langt færre søknader enn meg.

Lenke til kommentar
Jeg måtte også søke på svært mange stillinger før jeg fikk jobben jeg har nå. Jeg gikk lei av å søke for i neste rekke å oppleve å aldri bli invitert til intervju. Derfor jobba jeg gratis i 1,5 år samtidig som jeg fortsatte å søke på jobber. Jepp, jeg jobbet uten lønn - bare for å få dagene til å gå. Jeg er etnisk norsk så det holder, har ett 100% norskklingende navn. Det er ikke bare innvandrere som må søke på et hundretalls jobber før de treffer. Jeg har meget gode referanser fra tidligere jobber og ikke minst meget gode karakterer fra utdannelsen min. Jeg trodde jeg skulle få jobb, lett som bare det. Dessverre er det ikke sånn. Det trenger absolutt ikke å ha noe med rasisme eller diskriminering å gjøre.

 

Ett annet poeng kan være at de som sitter med ansvaret for å ansette folk, får inn en søknad som er skrevet på dårlig norsk eller i verste fall dårlig engelsk. Det gir ikke akkurat pluss i margen for å si det slik. Dessverre er det en gjenganger hos mange innvandrere at de i liten grad kan norsk.

 

Det er sant, bare se under "jobb og utdanning" kategorien. Er flere der som ansetter folk som har sagt sitt om hvordan de behandler søknader og CV. Dårlig CV, evt CV med en feil = Søppel.

Jeg støtter den 100%... Om man ikke klarer å fylle ut en CV korrekt så er man ikke intressert i jobb. En CV er tross alt kun en kort oppsummering og tar somregel kun 1 side. Dette bør man klare å gjøre perfekt. Om man ikke vet hvordan, så finnes det hjelp for slikt.

 

Jeg kjenner folk som lager en "all-around" søknad, trykker den opp i 20 eksemplarer og går fra butikk til butikk. Dette er ikke bra, da søknaden ikke er direkte rettet til DEN butikken. Og gå rundt å si etterpå at man har søkt på xxx antall plasser blir da tullete å si.

 

Av alle jobber jeg har hatt så er det nærmeste jeg kommer en slik søknad var når jeg søkte på en stilling hos telenor i Skien. Jeg skrev en søknad hvor jeg forklarte mine egenskaper og hva jeg ønsket å jobbe med, leverte den i resepsjonen og ba de sende den rundt i avdelingene siden jeg var ny i byen og ikke visste hva slags avdelinger du hadde på huset. Fikk jobb under 48 timer.

 

Ellers så har jeg fått jobb via venner, bekjente og en gang via Manpower der jeg tok en jobb som selger. Den jobben i seg selv var ikke mye å skryte av, men det var en god inngangsbillett til dit jeg sitter nå. :)

 

 

Dette ble litt offtopic, men litt mer om jobbsøking :)

 

Vel, tilbake til trådstarterens påstand om at alle nordmenn er rasister og utlendinger bare har selvforsvarsgenetikk.

 

 

SheikFyFazan: Indere er faktisk veldig populære, speiselt innen IT. De er ofte veldig dyktige innenfor sitt område.

Lenke til kommentar

Det at det ofte kan være vanskelig for innvandre gjelder som oftest innvandre uten uttdannelse. Hvis en innvander har bodd i Norge og fått master på universitet i Oslo vil ikke så mange tenke på navnet lenger, fordi de er som oftest utrolige hyggelige personer. F.eks. de innvandrerene jeg har på skolen min (som er en eliteskole) er utrolig hyggelige personer, og jeg har ikke møtt en eneste som er en tulling.

 

Problemet kommer når man går lenger ned i arbeidsmarkedet. Da får de inn en dårlig søknad fra en person som skriver elendig norsk og har få kvalifasjoner. Det viktigste er at de kan litt om faget, gjør det de skal gjøre og hvis de har kontakt med andre mennesker har en god fremtoning. Mange innvandre er svake fagelig, gjør generelt ikke det de skal gjøre og har en dårlig fremtoning fordi de ikke bruker tid på hvordan de skal kle seg, eller har store prengende relgiøse symboler. Det er også et problem at folk generelt ikke har så godt inntrykk av dem. Dermed blir det vanskelig å annsette innvandre i de lavere sosiale klasser og de får ikke jobb.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Problemet kommer når man går lenger ned i arbeidsmarkedet. Da får de inn en dårlig søknad fra en person som skriver elendig norsk og har få kvalifasjoner. Det viktigste er at de kan litt om faget, gjør det de skal gjøre og hvis de har kontakt med andre mennesker har en god fremtoning. Mange innvandre er svake fagelig, gjør generelt ikke det de skal gjøre og har en dårlig fremtoning fordi de ikke bruker tid på hvordan de skal kle seg, eller har store prengende relgiøse symboler. Det er også et problem at folk generelt ikke har så godt inntrykk av dem. Dermed blir det vanskelig å annsette innvandre i de lavere sosiale klasser og de får ikke jobb.

 

Skjeldent har jeg hørt mer fordomsfullt nedsettende vissvass. Ærlig talt rull inn.

Endret av Fryday
Lenke til kommentar

Dere skjønner virkelig ikke at det er tusenvis av kulturer og subkulterer i Norge. Skal man være venn med noen må man møtes på nogenlunde lik grunn. F.eks. om jeg skulle date en kristen jente så ville jeg ha måttet akseptere seksuelt måtehold. Skulle jeg date en raver måtte jeg vel bare godta litt dop. Skulle jeg gå ut med en blitzer måtte jeg også godta at man hater staten. Skulle jeg være venn med en miljøverner kunne jeg vel ikke akkurat være motorinteressert. Skulle jeg gå på kafe med en samfunnsviter måtte jeg belage meg på å diskutere politikk. Skulle jeg bli kompis med en WoW spiller så måtte jeg også spille WoW. Etc. etc.

 

Det er ikke noe anderledes enn dette med andre kulturer i Norge. De er hverken mer eller mindre fjerne fra dette "norske." For det "norske" er en illusjon som eksisterer bare i hodet deres, og ikke noe reelt samfunn. Det gir dere enn falsk følelse av å tilhøre og det er denne falskheten dere reagerer på når dere kritiserer "innvandrerkultur/religion" blabla, tenk litt lengre. Formålet var/er bare å kunne sende dere til hæren, men for de fleste er dette "norske" noe man bare gjør på 17. mai og ferdig med det. Jeg skjønner at det er trist for dere å måtte innse at dere står ganske alene, men slik er livet - det finnes ingen snarveier til vennskap.

Lenke til kommentar
Problemet kommer når man går lenger ned i arbeidsmarkedet. Da får de inn en dårlig søknad fra en person som skriver elendig norsk og har få kvalifasjoner. Det viktigste er at de kan litt om faget, gjør det de skal gjøre og hvis de har kontakt med andre mennesker har en god fremtoning. Mange innvandre er svake fagelig, gjør generelt ikke det de skal gjøre og har en dårlig fremtoning fordi de ikke bruker tid på hvordan de skal kle seg, eller har store prengende relgiøse symboler. Det er også et problem at folk generelt ikke har så godt inntrykk av dem. Dermed blir det vanskelig å annsette innvandre i de lavere sosiale klasser og de får ikke jobb.

 

Det er godt at noen setter et hode på trollet. Hvor sant er dette? Jeg kjenner ingen slike innvandrere, men så har jeg mest med innvandrere å gjøre på fritiden..

Lenke til kommentar
Dere skjønner virkelig ikke at det er tusenvis av kulturer og subkulterer i Norge. Skal man være venn med noen må man møtes på nogenlunde lik grunn. F.eks. om jeg skulle date en kristen jente så ville jeg ha måttet akseptere seksuelt måtehold. Skulle jeg date en raver måtte jeg vel bare godta litt dop. Skulle jeg gå ut med en blitzer måtte jeg også godta at man hater staten. Skulle jeg være venn med en miljøverner kunne jeg vel ikke akkurat være motorinteressert. Skulle jeg gå på kafe med en samfunnsviter måtte jeg belage meg på å diskutere politikk. Skulle jeg bli kompis med en WoW spiller så måtte jeg også spille WoW. Etc. etc.

 

Det er ikke noe anderledes enn dette med andre kulturer i Norge. De er hverken mer eller mindre fjerne fra dette "norske." For det "norske" er en illusjon som eksisterer bare i hodet deres, og ikke noe reelt samfunn. Det gir dere enn falsk følelse av å tilhøre og det er denne falskheten dere reagerer på når dere kritiserer "innvandrerkultur/religion" blabla, tenk litt lengre. Formålet var/er bare å kunne sende dere til hæren, men for de fleste er dette "norske" noe man bare gjør på 17. mai og ferdig med det. Jeg skjønner at det er trist for dere å måtte innse at dere står ganske alene, men slik er livet - det finnes ingen snarveier til vennskap.

 

Hvem er det du snakker til. Hvem er "dere"?

 

Jeg er enig i at det ikke finnes noen snarveier til vennskap, men i mine øyne er det en snarvei om man f.eks. gir opp motorinteressen for å være venn med en miljøverner for å bruke ditt eksempel. Dersom en miljøverner ikke kan respektere at jeg har andre interesser enn han og prøve å se mitt perspektiv på motorsport, hvorfor skal jeg da gi opp denne interessen bare for å tilpasse meg? Jeg respekterer at han ikke har samme interesser som meg, og forventer samtidig at han har samme respekt for meg. Alt annet blir en snarvei til vennskap som du selv kaller det.

 

Det er forskjell på gjensidig respekt for forskjeller og det å endre sin egen livsstil for å tilpasse seg.

 

Når det er sagt. Jeg er innvandrer selv, og på enkelte områder har jeg måttet gjøre ganske store tilpasninger for å passe inn i en ny kultur. Dette gjelder særlig i forhold til det å få jobb. Privat har jeg ikke gjort så store tilpasninger, men profesjonelt har jeg tilpasset meg nok til at det at jeg er utlending ikke var noe hinder for å få den jobben jeg ville ha.

 

Du misforstår når du påstår at "det norske" er en nasjonalromantisk illusjon. Den norske kulturen er sammensatt, men allikevel forskjellig fra andre land. Enten man flytter fra Sverige eller India så må man tilpasse seg det norske arbeidsmarkedet for å få seg jobb. Alt annet er bare tull.

Lenke til kommentar
Problemet kommer når man går lenger ned i arbeidsmarkedet. Da får de inn en dårlig søknad fra en person som skriver elendig norsk og har få kvalifasjoner. Det viktigste er at de kan litt om faget, gjør det de skal gjøre og hvis de har kontakt med andre mennesker har en god fremtoning. Mange innvandre er svake fagelig, gjør generelt ikke det de skal gjøre og har en dårlig fremtoning fordi de ikke bruker tid på hvordan de skal kle seg, eller har store prengende relgiøse symboler. Det er også et problem at folk generelt ikke har så godt inntrykk av dem. Dermed blir det vanskelig å annsette innvandre i de lavere sosiale klasser og de får ikke jobb.

 

Det er godt at noen setter et hode på trollet. Hvor sant er dette? Jeg kjenner ingen slike innvandrere, men så har jeg mest med innvandrere å gjøre på fritiden..

 

Ganske sant. Ta en titt på innvandreskoler og ta en titt på hvor mye elevene hører på læreren. Oppførselen man har på videregående gir man som oftest ikke helt slipp på. Jeg kjenner sannsynligvis rundt 20 innvandre. 10 av dem går på IB og ca 9 av dem arbeider bra. De ligger ca på gjennomsnittet. På allmenn på Berg og på Sogn kjenner jeg også noen innvandre og de arbeider generelt veldig lite og gjør ikke det de burde gjøre. Faktisk kjenner jeg ikke en eneste innvander (jeg teneker på ikke-vestlig) som ikke går på IB og arbeider bra på skolen.

 

Det er et faktum at fattige innvandre er svake faglige sett. Det er bare å ta en titt på hvor mange innvandre det er på de dårlige skolene. Ofte opplever du at gutter ikke gidder å kle seg og jenter har på seg hijab. Begge deler fører til at man blir kastet rett ut av nesten alle jobbintervju hvor du skal jobbe med mennesker.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Det er et faktum at fattige innvandre er svake faglige sett. Det er bare å ta en titt på hvor mange innvandre det er på de dårlige skolene. Ofte opplever du at gutter ikke gidder å kle seg og jenter har på seg hijab. Begge deler fører til at man blir kastet rett ut av nesten alle jobbintervju hvor du skal jobbe med mennesker.

Svake faglige sett eller ei, det settes inn alt for mye ressurser på og få disse til og lære det de kan, til tross for at de ikke gidder, hvis de ikke gidder og lære, mens de har muligheten kan de skylde seg selv. De at feks. hijab ikke kvalifiserer deg til og jobbe med mennesker, er helt på sinn plass. Dette er et relgiøst symbol som mange ikke liker. Jeg vil ikke bli møtt av noen hijab i kassen når jeg er ute og handler eller trenger hjelp til noe. Selvom det blir man i dagens Norge, da arbeidsgiverne er så politisk korrekte at de ikke tørr og fortelle at dette liker de ikke!

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Svake faglige sett eller ei, det settes inn alt for mye ressurser på og få disse til og lære det de kan, til tross for at de ikke gidder, hvis de ikke gidder og lære, mens de har muligheten kan de skylde seg selv. De at feks. hijab ikke kvalifiserer deg til og jobbe med mennesker, er helt på sinn plass. Dette er et relgiøst symbol som mange ikke liker. Jeg vil ikke bli møtt av noen hijab i kassen når jeg er ute og handler eller trenger hjelp til noe. Selvom det blir man i dagens Norge, da arbeidsgiverne er så politisk korrekte at de ikke tørr og fortelle at dette liker de ikke!

Kan være enig i en del av det du skriver her, men hvorfor har du problemer med at en kassadame bruker hijab?

Lenke til kommentar
Problemet kommer når man går lenger ned i arbeidsmarkedet. Da får de inn en dårlig søknad fra en person som skriver elendig norsk og har få kvalifasjoner. Det viktigste er at de kan litt om faget, gjør det de skal gjøre og hvis de har kontakt med andre mennesker har en god fremtoning. Mange innvandre er svake fagelig, gjør generelt ikke det de skal gjøre og har en dårlig fremtoning fordi de ikke bruker tid på hvordan de skal kle seg, eller har store prengende relgiøse symboler. Det er også et problem at folk generelt ikke har så godt inntrykk av dem. Dermed blir det vanskelig å annsette innvandre i de lavere sosiale klasser og de får ikke jobb.

 

Det er godt at noen setter et hode på trollet. Hvor sant er dette? Jeg kjenner ingen slike innvandrere, men så har jeg mest med innvandrere å gjøre på fritiden..

 

Vel.. de du har å gjøre med på fritiden er nok ikke nødvendigvis representative. Jeg vet ikke om mine erfaringer heller er det, men jeg kan jo nevne det likevel:

 

Jeg jobber på en telebutikk i trondheim, og det er daglig mange "fremmedkulturelle" innom. Stort sett kan de svært dårlig norsk og kommunikasjonen foregår stort sett på gebrokkent engelsk. For å fungere i f.eks en butikkjobb i norge, er det viktig å kunne kommunisere med kundene...på norsk. Det er ikke så rart om min arbeidsgiver gjennom erfaring er skeptisk til å ansette innvandrere, nettopp på grunn av førstehånds erfaring. Nå vet jeg ingenting om han ER skeptisk, jeg sier bare at fordommer som regel har en grunn...

 

Mine erfaringer med innvandrere i jobben min har nok gitt meg fordommer ja...

 

Når det er sagt, så kjenner jeg veldig mange fine mennesker med innvandrerbakgrunn.

Lenke til kommentar

Dette med norsk og engelskkunnskaper er hovedsakelig et problem for nyankomne asylsøkere / flyktninger og innvandrere.

 

Da jeg bodde i England som ung tok det meg ca. 3 måneder å beherske engelsk og etter et par år leste jeg bøker på engelsk, til tross for at jeg gikk på norsk skole og hadde norske venner. Dette lærte jeg hovedsakelig fra TV og blader. Å lære et språk tar tid, men i en kultur der nesten alle snakker norsk og media er på norsk så vil man nødvendigvis lære norsk ganske greit.

 

Å ha utdanningstilbud i språk er jo også bare en fordel mht. arbeidsmarkedet. Norge har stort behov for flere arbeidere i nåtid (40.000 ledige jobber, 40.000 arbeidsøkere) og enda mer i framtiden (eldrebølgen). Å betale for norsk opplæring er en ubetydelig utgift i forhold til de 19 årene eller mer med pampers og utdannelse man betaler for nordmenn.

 

Så tenk heller på at om du møter en person som snakker dårlig norsk betyr det sannsynligvis at han/hun har vært her i landet kort. Da bør du vise ekstra hospitalitet.

Lenke til kommentar

Fryday: Du så på TV og leste blader på Engelsk. Selvfølgelig blir du bedre da. Jeg kjøper ikke at du bare var med norske folk heller. Jeg er ganske sikker på at du kommuniserte med engelske personer daglig. Du lærte Engelsk på skolen og gjorde det sikkert bra. På skolen min har jeg flere som har bare hatt norsk i et år og snakker helt flytende. Det er fordi de jobber med det aktivt.

 

La oss tenke på en muslimsk dame som kommer til Norge som 24-åring. Hun flytter inn på østkanten et sted sammen med mannen sin. De har 3 barn og moren blir hjemme og passer på dem, mens han skaffer seg jobb på Rema. De får tak i statelitt TV sånn at de kan se på de gamle kanalene sine. Faren vil bare snakke norsk når noen prøver å snakke til han på jobben. Ergo får han dårlig norsk, men han kan kommunisere. Moren er alltid hjemme og snakker med bare venner og familie, men ikke på norsk. Hun kan ikke snakke norsk og lærer seg det ikke. Barna lærer ikke norsk før de starter på barneskolen, og det ene barnet er allerede 9 år. Han skal da starte i 4 klasse og kan ikke norsk, kan ikke engelsk. han er ikke alene, svært mange på denne skolen er i samme tilstand som han. Det han lærer seg er å røyke hasj, tagge og stjele når han blir eldre. Det går kanskje litt bedre med de andre barna, men det er ikke uten grunn at mange ikke kan eller kan dårlig norsk.

 

Jeg er ganske sikker på at når jeg møter moren som 30-åring kan hun forsatt ikke norsk, eller snakker veldig dårlig hvis hun har vært på et norskkurs. Sannsynligvis det samme med faren. Enda verre blir det hvis de prøver å skrive, fordi de har aldri trengt å skrive norsk.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Jeg kan engelsk selv uten å ha bodd i ett engelskspråklig land. Jeg får kommentarer fra briter og amerikanere når jeg prater med dem at jeg snakker veldig godt engelsk. Jeg har vært i England 1 gang, det var en ferietur når jeg var 5 år. Hvorfor prater jeg så godt engelsk? Jo, ganske enkelt fordi at jeg brydde meg om å lære engelsk. Jeg synes det var morsomt å lære engelsk, samt at jeg så nytteverdien i å lære seg ett språk.

 

Det er faen meg ikke så vanskelig å lære seg ett språk hvis du gidder å prøve. Men det er viljen det står på.

Lenke til kommentar

Når det er fakta at 99.99% av innvandrere ikke er innvolvert i alvorlig kriminalitet, av den typen som når forsider og straffes med fengsel. Man må skjønne at man snakker om et enkelt sykt kriminelt individ uten å bli rasist av ymse personlige psykologiske problemer.

 

Da må man også få inn i hjernen sin at man ikke kan si at innvandrerkultur er et problem som skaper kriminalitet! Man må også skjønne at det er dypt ærekrenkende og rasistisk, spesielt når man definerer "innvandrer" som en med en annen hudtone. Det er kriminelt og de som hevder slikt burde etter loven vært straffet juridisk.

 

 

NikkaYoichi: Det kan vel ha noe med engelskundervisning siden 4. klasse å gjøre også, hva? Og du vet vel at det store flertallet av innvandrere snakker og skriver like godt norsk som gjennomsnittet av befolkningen?

Lenke til kommentar
Når det er fakta at 99.99% av innvandrere ikke er innvolvert i alvorlig kriminalitet, av den typen som når forsider og straffes med fengsel. Man må skjønne at man snakker om et enkelt sykt kriminelt individ uten å bli rasist av ymse personlige psykologiske problemer.

 

 

Du pynter noe ufattelig på tallene. Må slutte å vri og vende. Vi hadde fått akuratt det samme tallet hadde vi sett det slik mot nordmenn. Men du må heller se hvor mange % av de alvorlige kriminelle handlingene er gjort av innvandrere. Så tar du det talle mot X antall % av befolkningen er innvandrere i Norge.

Det er først da du ser alvoret i det.

 

Det er slike vinklinker som du driver meg som gjør at folk ikke skjønner alvoret i hva som skjer rett forran nesa på oss.

Lenke til kommentar
Når det er fakta at 99.99% av innvandrere ikke er innvolvert i alvorlig kriminalitet, av den typen som når forsider og straffes med fengsel. Man må skjønne at man snakker om et enkelt sykt kriminelt individ uten å bli rasist av ymse personlige psykologiske problemer.

 

Da må man også få inn i hjernen sin at man ikke kan si at innvandrerkultur er et problem som skaper kriminalitet! Man må også skjønne at det er dypt ærekrenkende og rasistisk, spesielt når man definerer "innvandrer" som en med en annen hudtone. Det er kriminelt og de som hevder slikt burde etter loven vært straffet juridisk.

 

NikkaYoichi: Det kan vel ha noe med engelskundervisning siden 4. klasse å gjøre også, hva? Og du vet vel at det store flertallet av innvandrere snakker og skriver like godt norsk som gjennomsnittet av befolkningen?

Det er sikkert ikke så mange innvandre som driver med alvorlig krimnalitet, men det er mye flere som driver med krimnalitet. Jeg sa aldri at den gutten skulle drepe noen, men å banke opp, rane, tagge er ting som han kan finne på å gjøre. Jeg tror hvis du tar med alle ikke-vestlige innvandre som har utført krimnalitet, kan man få tall som 85%.

 

Dermed blir andre avsnitt verdiløs fordi du bygger den på at krimnalitetsraten for innvandre er lav. Det er også noen som heter ytringsfrihet, og det er lov å si at en gruppe av personer er mer kriminelle.

 

Hvordan vet du det? Kan du slutte å komme med påstander som du ikke en gang kan logisk resonere deg frem til? takk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...